روشی جالب برای تهیه برگ زردآلو در منزل

روشی جالب برای تهیه برگ زردآلو در منزل

روشی جالب و متفاوت برای تهیه برگ زردآلو در منزل

 

برگه زردآلو یکی از تنقلات سالم و خوشمزه است که به راحتی می توان آن را در خانه تهیه کرد.

 

همانطور که در عکس می بینید کیفیت و بهداشت زردآلویی که در منزل تهیه می شود به مراتب خیلی بهتر از حاضری آن می باشد و بهترین خوبی آن نداشتن نگهدارنده می باشد که بیشترین ضرر را برای بدن دارد.

روشی جالب برای تهیه برگ زردآلو در منزل

برگه زردآلو

 

قدیم ها تمام خوراکی هایی را که مصرف می کردند نصف آن را هم برای فصلهایی که موجود نبود خشک می کردند. از فلفل و گوجه، زردآلو انواع و اقسام میوه ها گرفته تازهوقتی هم که به نوه ها می دادند چه طعم و مزه ایی می داد.

 

طرز تهیه قیسی یا همان زردآلوی خشک خیلی آسان هستش فقط لازم است چند روز کاملا هوشیار باشید که خوب خشک بشود و برای شبهای زمستان بهترین خوراکی هست.در ابتدا زردآلو را از وسط نصف کنید و هسته آن را خارج کنید.

 

در یک سبد که کاملا هوا از زیر آن خارج شود دستمال سفید تمیزی بیندازید و زردآلوها را روی دستمال بچینید سپس دستمال دیگری روی آنها بگذارید و سبد را یکی دو روز جلوی آفتاب قرار دهید.

روشی جالب برای تهیه برگ زردآلو در منزل

طرز تهیه برگه زردآلو

 

نکته مهم این است که هر چند ساعت یکبار زردآلوها را پشت و رو کنید تا آب آن کاملا خشک شود .بعد از حدود دو تا سه روز می توانید آن را در سایه خشک نمایید دیگر لازم نیست که در جلوی آفتاب باشد پس از، از دست دادن آب و خشک شدن آن کافیست درون پلاستیک گذاشته و درون یخچال جای سرد قرار بدهید.

مطمئن باشید از طعم شگفت انگیز و تازگی آن لذت می برید.