روش های مختلف دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا

روش های مختلف دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا

اگر قصد اقامت در کشور کانادا را دارید، می‌توانید با اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا به این هدف برسید.

کانادا کشوری است که از نظر مالی و اقتصادی، سیستمی با کمترین میزان فساد را دارا می‌باشد.

بانک‌های این کشور طبق گفته‌ی موسسه Global finance از نظر امنیت رتبه‌ی بسیار بالایی دارند. به همین دلایل می‌توانیم تشخیص دهیم که برای سرمایه‌گذاری، کشور درستی را انتخاب کردیم.

سعی کنید قبل از اخذ ویزای سرمایه‌گذاری حتما در ارتباط با سیستم مالیاتی کانادا نیز اطلاعاتی به‌دست آورید. در ادامه به بررسی شرایط لازم برای اخذ ویزای کانادا می‌پردازیم.

 

روش های مختلف دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا

مهم‌ترین روش‌ها در اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری کانادا

به دلیل تعداد بالای متقاضی برای این نوع ویزا، کشور کانادا روش‌های متفاوتی برای اخذ آن ایجاد کرده‌ است. برای اطلاع از آنها با ما همراه باشید.

 

اولین روش: اخذ ویزای سرمایه گذاری ایالتی

کانادا از چندین ایالت تشکیل شده است. خیلی از این استان‌ها می‌توانند با بررسی نیازها و ارائه پنل‌های سرمایه‌گذاری اقدام به جذب مهاجرین سرمایه‌گذار کنند.

این کار برای کشور کانادا بسیار موثر است. زیرا باعث کم شدن نرخ بیکاری می‌شود و همچنین با این کار اقتصاد کشور رشد زیادی می‌کند.

افراد متقاضی باید شرایط جذب توسط ایالت‌های مختلف را بررسی کنند و با توجه به مدارک خود نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

با اخذ اقامت سرمایه‌گذاری می‌توانید به‌همراه خانواده به کانادا مهاجرت کنید و تمامی امکانات شهروندی نیز به شما تعلق می‌گیرد.

اگر می‌خواهید درخواستتان مورد تایید واقع شود باید نیازهای استان‌های مختلف را بررسی کنید و با توجه به آنها روی مهات‌های خود کار کنید.

از مهم‌ترین ایالت‌ها در زمینه‌ی جذب مهاجر می‌توان به کبک و بریتیش کلمبیا اشاره کرد. این دو شهر از نظر رشد اقتصادی همیشه درحال پیشرفت هستند.

 

دومین روش: اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا از طریق استارتاپ

این شیوه‌ برای افرادی کاربرد دارد که می‌خواهند یک طرح و ایده‌ی خلاقانه را پیاده سازی کنند و به‌دنبال یک بستر مناسب برای آن هستند. کانادا در زمینه‌ی جذب کارآفرینان بسیار خوب عمل می‌کند زیرا این موضوع در پیشرفت این کشور تاثیر بسیار مثبتی دارد.

 

برای پی بردن به اهمیت این موضوع بهتر است به آمار زیر نگاهی بیندازید.

کشور کانادا در سال 2021 رتبه 3 در ایجاد و راه اندازی استارتاپ های گوناگون را به‌دست آورد.

تعداد متقاضیانی که موفق به دریافت این نوع اقامت شده اند از 55 نفر در سال 2015 به 600 متقاضی در سال 2022 رسیده است.

طبق آمار ارائه شده در سال 2019 بیش از 80 درصد متقاضیان واجدالشرایط موفق به اخذ ویزای استارتاپ شدند.

 

سومین روش: اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری کانادا از طریق ثبت شرکت

تخصص در هر رشته‌ای می‌تواند به شما در زمینه‌ی ایجاد شرکت در کانادا کمک کند. به‌عنوان مثال با داشتن شغل‌هایی مثل قنادی، تعمیرات لوازم خانگی، طراحی سایت و تولید محتوا و چندین کسب و کار دیگر می‌توانید شرکتی در کانادا ثبت کنید و اقدام به اخذ ویزای کانادا کنید.

 

چهارمین روش: اخذ ویزای کانادا از راه خرید بیزینس

این روش شبیه ثبت شرکت در کاناداست اما در اینجا شما شرکتی را ثبت نمی‌کنید بلکه آن را می‌خرید. خرید شرکت برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا از پرطرفدارترین روش‌های موجود است. اگر می‌خواهید کسب و کاری در کانادا خریداری کنید لازم است هزینه‌ی بالایی برای آن بپردازید. حداقل این هزینه معمولا 150 هزار دلار است.

 

پنجمین روش: اخذ ویزای سرمایه‌گذاری از طریق خود اشتغالی

ویزای خود اشتغالی ویزایی است که به هنرمندان و ورزشکاران در اکثر رشته‌ها تعلق می‌گیرد. برای آگاهی از شرایط دریافت آن با ما همراه باشید.

حداقل داشتن 2 سال سابقه کار حرفه‌ای در شغل‌های هنری و فرهنگی در 5 سال گذشته

تمکن مالی بالا برای پرداخت هزینه‌ی حداقل 6 ماه زندگی در کانادا

توانایی بالا برای حضور یافتن در مراسمات فرهنگی و ورزشی کشور کانادا

کسب حداقلی نمره‌ی 35 از 100 نمره‌ی سیستم امتیازبندی خود اشتغالی 

 

ششمین روش: اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا از طریق کارآفرینی

اگر تجربه‌ی کارآفرینی موفق و ایجاد یک استارتاپ را در ایران دارید و می‌توانید به‌خوبی از پس آن بربیایید کشور کانادا کاملا مشتاق است تا از طرح‌های نوآور و به‌روز شما استقبال کند.

اگر موفق به اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا شوید به راحتی از تمامی حقوق شهروندی در این کشور برخوردار شده و می‌توانید از یک زندگی بدون استرس و ناراحتی لذت ببرید. اما این روش شرایطی دارد که بهتر است آنها را بدانید.

 

میزان سرمایه‌ی کارآفرین در انتخاب شهر و استان ایجاد کسب و کار تاثیر مستقیمی دارد. یعنی هرچه ایالت و شهرهای بزرگتر را انتخاب کنید، باید هزینه‌ای که برای سرمایه‌گذاری پرداخت می‌کنید بیشتر باشد. همچنین فقط دوسال فرصت دارید تا کسب و کار را رونق دهید و نشان دهید می‌توانید شهروند مفیدی برای کانادا واقع شوید. در غیر این‌صورت ممکن است بعد از دو سال علاوه بر سلب امتیاز اقامت، اموال شما نیز مصادره شوند!

 

هفتمین روش: اخذ ویزای سرمایه‌گذاری کانادا از راه خرید ملک

این روش در حال حاضر وجود ندارد و باید حواستان به افراد سودجو و کلاهبردار باشد.

اینکه هر شخص خارجی بدون داشتن اقامت می‌تواند ملک‌های مسکونی یا تجاری کشور کانادا را بخرد درست است. اما کشور کانادا مؤظف به دادن اقامت به این افراد نیست.

 اگر شما تصمیم به خریداری ملکی در کشور کانادا گرفتید باید بدانید طبق قانون مالیات محاسبه می‌شود و لازم است آن را پرداخت کنید. در هنگام سفرهای توریستی نیز می‌توانید از خانه‌ی خود استفاده کنید. همچنین ممکن است در صورت خرید ملک، وقتی از راه‌های دیگر برای اقامت اقدام می‌کنید این موضوع یک امتیاز مثبت برای شما در نظر گرفته شود.

روش های مختلف دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا

جمع‌بندی

ویزای سرمایه گذاری کانادا برای افرادی در نظر گرفته شده است که قصد دارند با ایجاد یک کسب و کار و گسترش آن هم به رشد و پیشرفت خود کمک کنند هم برای اقتصاد کشور کانادا مفید باشند.

این ویزا از 6 روش قابل دریافت است.  معمولا افرادی به سراغ این نوع ویزا می‌روند که از نظر مالی و توانایی انجام کار، در سطح بالایی باشند.

اگر شما نیز احساس می‌کنید ایده‌ای دارید که برای کانادایی‌ها می‌تواند جذاب باشد، ‌به‌طوریکه حق شهروندی کشور خود را به شما بدهند. یا هنر و رشته‌ای دارید که برای آنها جذاب و مفید است. می‌توانید نسبت به دریافت ویزای سرمایه‌گذاری کانادا اقدام کنید.