روغن بهداشتی چیست؟

مجموعه : گوناگون
روغن بهداشتی چیست؟

آیا شما هم از کالاهای چوبی استفاده می‌کنید؟ قاشق، بشقاب، اسباب بازی چوبی یا هر چیز دیگری که در روز ارتباط زیادی با آن داشته باشد؟ آیا میدانستید رنگ یا روغن شیمیایی روی آن به سلامت شما و خانوده شما آسیب می‌رساند؟

امروز با متخصصان زبده تهران وود هستیم و قراره مشکلاتی که رنگ های شیمیایی برای ما ایجاد می‌کنن و راه حل های اونو باهم بررسی کنیم. پس اگه سلامت خانواده یکی از دغدغه های شماست، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

چرا باید از رنگ های بهداشتی استفاده کنیم؟

رنگ های شیمیایی انواع بیماری ها و حساسیت ها را برای ما به همراه دارند که از حساست پوستی شروع و تا انواع سرطان را شامل می‌شود. برای جلوگیری از این آسیب ها در گذشته از انواع روغن های طبیعی استفاده می‌شد. این روغن ها هنوز هم استفاده می‌شود و در تولید رنگ های طبیعی، کارایی دارد. برخی از این روغن ها عبارت انداز:

 

روغن برزک

روغن برزک هم یک روغن ظروف چوبی است که ازجمله روغن‌های پرکاربرد برای پوشش‌دهی ظروف چوبی به روش سنتی محسوب می‌شود. روغن برزک که از دانه‌های تخم کتان تولید می‌شود، از قابلیت نفوذ بالایی در چوب برخوردار است. این ویژگی سبب شده تا از گذشته تا امروز روغن برزک از جمله روغن‌های مورد استفاده برای ظروف چوبی باشد.

 

موم زنبور عسل و روغن برزک

موم زنبور عسل در حالت جامد قابلیت استفاده ندارد. معمولا از آن در کنار روغن به عنوان یک ماده تثبیت کننده استفاده می‌شود. ترکیب موم عسل و روغن برزک از جمله این ترکیب‌ها است. برای ترکیب این دو ماده ابتدا باید موم عسل از حالت جامد خارج شود.

 

نکته۱: به منظور مایع شدن موم عسل آن را در یک ظرف فلزی قرار داده، سپس ظرف فلزی حاوی موم را در ظرف فلزی دیگری که آب در آن در حال جوشیدن است قرار دهید تا بر اساس حرارت غیر مستقیم، کاملا ذوب شود

 

نکته۲: هیچ‌گاه از حرارت مستقیم جهت ذوب کردن موم استفاده نکنید، زیرا این کار ممکن است سبب آتش گرفتن موم شود.

 

پس از این‌که موم کاملا به حالت مایع تبدیل شد وقت آن است که روغن برزک به آن اضافه شود‌. خوب هم بزنید تا این دو ماده کاملا با یکدیگر ترکیب شوند. سپس صبر کنید تا مواد کم‌کم سرد شوند و به حالت واکس درآیند. حال مواد شما آماده است. با استفاده از پارچه آن را به سطح ظرف چوبی مورد نظر بمالید و با یک سشوار صنعتی به آرامی حرارت دهید تا مواد به‌طور کامل در سطح ظرف پخش شود.

 

روغن سقز

روغن سقز نیز مانند موم، نمی‌توان به تنهایی از آن استفاده کرد. به منظور استفاده از روغن سقز در پوشش‌دهی سطح ظروف چوبی بهتر است این روغن با مواد دیگری نظیر روغن برزک و موم عسل ترکیب شود.

 

چربی حیوانی

در گذشته به دلیل در دسترس نبودن روغن‌های گیاهی برخی از افراد برای ایجاد پوشش آب گریز بر روی سطح ظروف چوبی از چربی‌های حیوانی نظیر چربی گاو یا گوسفند بر روی سطح ظروف چوبی استفاده می‌کردند. استفاده از این مواد بر روی سطح ظروف چوبی به دلیل خاصیت روغنی سبب آب گریز شدن سطح ظرف چوبی می‌شده؛ اما ظروف شما بوی نامطلوبی به خود میگرفت!

روغن بهداشتی چیست؟

بهترین روغن ظروف چوبی و آشپزخانه کدام است؟

بورماواکس یکی از برترین روغن های گیاهی در سراسر جهان است که دارای کیفیت بسیار بالایی است.  روغن HARD TOP OIL بورماواکس، یک محافظ فوق العاده برای چوب به شمار می آید که در کنار نگهداری از رنگ و تازگی چوب، از سلامت شما و خانواده شما نیز مراقبت می‌کند.

 

این محصول از رزین و موم عسل درست شده و هیچ مواد فراری در آن وجود ندارد. به همین دلیل، توانسته گواهینامه بین المللی و استانداردهای بهداشتی EN71-3 ، DIN53160 و DIN68861 را کسب نماید تا شما با خیالی آسوده از آنها استفاده کنید.

 

روغن مخصوص ظروف چوبی بورما واکس در برابر انواع لکه های ایجاد شده توسط مواد غذایی مقاوم است و لکه های ایجاد شده به آسانی از روی سطوح پاک می شوند.

 

این روغن همچنین به صورت نسخه مومی کامل با اثر مات طبیعی تحت عنوان (Borma Wachs Hard Top Oil Natural 6020) نیز موجود است. کار با این روغن ساده بوده و پوشش دهی آن بر روی سطوح چوبی با قلمو، دستمال تنظیف، ابر، غلطک و اسپری امکان پذیر است.

 

ویژگی های روغن مخصوص ظروف چوبی

کیفیت بالا

استفاده از مواد طبیعی در تولید محصول

جلای طبیعی

محافظت عالی

مقاوم در برابر لکه های ناشی از مواد غذایی

دارای استانداردهای بهداشتی لازم برای استفاده در ظروف آشپزخانه

سادگی اجرا

 

موارد کاربرد روغن مخصوص ظروف چوبی

انواع ظروف چوبی آشپزخانه (ظروف پذیرایی، ظروف نگهداری، قاشق و چنگال چوبی و سایر اثاثه چوبی آشپزخانه)

صفحه تاپس چوبی آشپزخانه (صفحه اپن)

انواع تخته کار چوبی آشپزخانه

انواع میز چوبی

و …

روغن بهداشتی چیست؟

مشخصات فنی

پوشش دهی : 14 تا 26 متر مربع برای هر لیتر با یک دست اجرا

رنگ بندی : به صورت روغن نیمه مات فاقد رنگ

نحوه اجرا : قلمو، دستمال تنظیف، ابر، غلطک و اسپری

شرایط نگهداری : بین دمای 10 الی 30 درجه سانتیگراد در ظرف در بسته

تاریخ انقضاء : 6 ماه پس از باز شدن در قوطی

 

تهران وود عرضه کننده تمامی محصولات بورما واکس در ایران، آماده تامین سفارشات شما مشتریان عزیز در حجم‌های مختلف با مناسب‌ترین قیمت ممکن است.

برای تهیه این محصول می‌توانید با شماره‌ تلفن‌های  02633403009 – 09123482455 – 09121234811 تماس بگیرید.