رویش عجیب ترین درختان در جنوب ایران

رویش عجیب ترین درختان در جنوب ایران

شاید ندانید که قسمتی از جزایر جنوبی ایران بخشی از منطقه حاره ای محسوب می شوند، منطقه حاره ای یا همان منطقه گرمسیری به مناطقی گفته می شود که در میان مدار های راس السرطان و راس الجدی واقع شده است و هم جوار خط استوا می باشد، مناطق حاره ای دارای آب و هوای گرم و مرطوبی است زیرا خورشید به طور مستقیم بر این مناطق می تابد، همین امر باعث شده که مناطق جنوبی ایران دارای آب و هوای گرم باشند.

 

 

مناطق حاره ای به دلیل آب و هوای گرمی که دارند دارای پوشش گیاهی خاصی هستند، یکی از عجیب ترین و جالب ترین پوشش های گیاهی جزایر جنوبی ایران درختی با نام لور می باشد که از لحاظ ظاهری بسیار عجیب می باشند، این درختان همیشه سبز ریشه های تنومندی دارند که از خاک بیرون زده و شکل عجیبی به خود گرفته اند. این درختان اصولا چند صد سال عمر می کنند و به همین دلیل بسیار عظیم و غول آسا هستند به طوری که همانند یک چتر بسیار بزرگ بر مساحت زیادی در اطراف خود سایه می افکند، گفته می شود بزرگ ترین و مسن ترین درختن لور 600 سال عمر دارد که در جزیره کیش واقع شده است. به درختان لور، درخت انجیر معابد نیز گفته می شود.

 

رویش عجیب ترین درختان در جنوب ایران

 برخی از اهالی کیش معتقدند که این درختان به خصوص درخت 600 ساله کیش تقدس خاصی دارند و برای براورده شدن حاجاتشان به این درخت دخیل می بندند، دلیل خاصی برای این مقدس شمرده شدن گفته نشده اما همچنان هر که به دیدن این درخت می رود به شاخه های آن پارچه می بندد تا حاجتش براورده شود. گفتنی است در اطراف این درختان فضای سبز همراه با امکانات رفاهی متعددی در نظر گرفته شده که به راحتی می توان به تفریح پرداخت. درختان لور در حال حاضر به یکی از جاذبه های گردشگری جزایر ایران بدل شده اند و اغلب مسافرانی که به این نقاط سفر می کنند به بازدید از این درختان نیز می روند.

علاقه مندانی که قصد سفر به جزایر جنوبی ایران را دارند می توانند با استفاده از تور کیش ارزان به این جزیره رفته و از این درخت کهن، زیبا و کمی عجیب دیدن داشته باشند، همانطور که گفته شد این درختان در جزیره قشم نیز دیده می شوند پس اگر می خواهید به تور قشم به این جزیره سفر کنید به شما توصیه می شود در کنار بازدید از درختان لور، از جنگل های حرا در قشم نیز حتما دیدن نمایید، توجه داشته باشید با توجه به آب و هوای گرم این منطقه بهترین فصول سفر به این جزایر پاییز و زمستان می باشد.

 

رویش عجیب ترین درختان در جنوب ایران

اما اگر به گرما علاقه نداشته و قصد سفر دارید، پیشنهاد می شود در فصول بهار و تابستان به نیمه شمالی ایران سفر کنید و از جاذبه های این مناطق دیدن فرمایید، به طور مثال شهر مشهد علاوه بر آستان قدس رضوی پر از جاهای دیدنی جذاب می باشد که می توان به راحتی در آن از تفریح لذت برد، برای آگاهی از اطلاعات و قیمت سفر به این شهر با مراجعه به سایت لحظه آخراز تور مشهد دیدن فرمایید.