زیباترین جاذبه های گردشگری مشهد

مجموعه : نکات سفر
زیباترین جاذبه های گردشگری مشهد

در این مطلب قصد داریم با توجه به عنوان، زیباترین جاذبه های گردشگری مشهد ، به تشریح موضوعات مرتبط با جاذبه های گردشگری مشهد بپردازیم.

 

مشهد و جاذبه های گردشگری مشهد

یکی از مهم ترین قطب های گردشگری همراه با زیباترین جاذبه های گردشگری مشهد در تور مشهد می باشد. شهر مشهد دارای قدمتی تاریخی  و مذهبی و همچنین مکان های دیدنی جذابی است که موجب شده است که این شهر به توریستی ترین شهر ایران مبدل شود. مشهد از جمله شهر هایی است که مجموعه ای عظیم از مکان های دیدنی، مکان زیارتی، سیاحتی و تفریحی را به صورت یکجا در کنار هم دارد به همین مناسبت توانسته است شهری بزرگ سیاحتی – زیارتی محسوب شود.

 

از نظر جغرافیایی شهر مشهد در بخش شمال شرقی ایران واقع شده است و دومین شهر ایران از نظر وسعت می باشد. شهر مشهد در دوره افشاریان پایتخت ایران بوده و با ترکمنستان و افغانستان دارای مرز مشترک می باشد.

 

برای درک بهتر و شناخت بیشتر مشهد و جاذبه های گردشگری این شهر، جاذبه های گردشگری مشهد را به سه گروه کلی تقسیم بندی می کنیم:

 

گروه اول جاذبه های گردشگری مشهد شامل مشهد و امکانات ویژه آن، این گروه در حقیقت معرف از خود شهر بوده نظیر، فرودگاه بزرگ و بین المللی، ایستگاه راه آهن مشهد، قطار شهر، حمل و نقل های داخلی و خارجی مشهد، مکان های تجاری بزرگ، امکانات پزشکی استاندارد و عالی و همچنین دارا بودن رتبه دوم  اقتصادی و صنعتی در بین سایر شهر های ایران می باشد.

 

گروه دوم جاذبه های گردشگری مشهد شامل مکان های دیدنی و سیاحتی، این گروه مجموعه ای بزرگ از تمامی امکانات تفریحی،سیاحتی و دیدنی است که علاقمندان و مخاطبین بی شماری است که سالانه توجه هزاران توریست  در سراسر جهان را به خود جلب کرده است.

 

گروه سوم جاذبه های گردشگری مشهد در تور ارزان مشهد  با زیارت حرم مقدس امام رضا(ع). اگر به دنبال شهری مذهبی و معنوی می باشید، پیشنهاد ما به شما زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) می باشد که جلا دهنده روح و جسم به معنای واقعی است.

 

حرم تاریخی امام رضا زیباترین جاذبه های گردشگری مشهد

امام رضا امام هشتم شیعیان است که  حرم مطهر ایشان در شهر مشهد واقع شده و جزو زیباترین جاذبه های گردشگری مشهد محسوب می شود. سالانه نزدیک به 20 میلیون زائر از سرتا سر جهان به عشق زیارت این حرم متبرکه به شهر مشهد سفر می کنند. مجموعه حرم امام رضا در کنار آرامش عجیبی که به انسان می بخشد، شاهکارهایی بی نظیر از بناهایی قدیمی و هنرمندی هایی اصیل و ایرانی را به تصویر می کشد. مزار مطهری که با مرمر آهکی سفید رنگ همراه با سطحی آینه کاری شده جلوه ای زیبا را به حرم بخشیده است. جاذبه های گردشگری مشهد در معنای واقعی آن با حرم امام رضا آغاز و به حرم امام رضا ختم می شود.مکان ها و فضاهای متبرکی نظیر، ضریح مقدس، نماهای کاشی کاری شده، مراکز فرهنگی، 26 رواق زیبا و بزرگ،گنبد طلا کاری شده، گلدسته ها، 9 صحن عظیم، ایوان های متعدد، سرداب، دارالشفاء، مسجد بالاسر، مناره ها، مهمان سرا، کتابخانه بزرگ، موزه ها، بناهایی با سبک معماری اسلامی – مذهبی، کتیبه های لاجوردی و غیره از جمله زیباترین جاذبه های گردشگری حرم امام رضا (ع) می باشد.

 

مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری مشهد

به گزارش سفر باتو ، مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری مشهد جزو کامل ترین مجموعه های گردشگری است که می تواند بر اساس سلایق مختلف و علاقمندی های متنوع افراد انتخاب  شده و از آن لذت برد. مجموعه گردشگری در مشهد می تواند مکانی معنوی برای التیام و تلطیف روحیه معنوی باش، می تواند برای بانوان بازارهای تجاری بزرگ باشد، می تواند شامل تفریحگاه های بزرگ و سرگرم کننده با انواع بازی برای کودکان و نوجوانان محسوب شود، می تواند مکانی تاریخی برای مخاطبین خاص باشد و یا می توان آن را به عنوان تفرجگاهی ممتاز و بی نظیر برای لذت بردن از یک سفر به یاد ماندنی برای خانواده ها در نظر گرفت؛ بنابراین می توان به صراحت ادعا کرد، حقیقتاً مجموعه ای کامل و بی نظیر از انواع و اقسام جاذبه های گردشگری مشهد را  فقط و فقط با سفری خاطره انگیز به شهر مشهد می توان تجربه نمود. از جمله مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری مشهد شامل موارد زیر می باشد، که عبارتند از:

 

1) مقبره شیخ بهایی مشهد

 

2)مدرسه عباسقلی خان مشهد

 

3)آرامگاه فردوسی

 

4)آرامگاه پیر پالاندوز مشهد(شیخ محمد عارف ملقب به پیر پالاندوز)

 

5) باغ نادری یا آرامگاه نادرشاه

6) بقعه مبارکه امامزاده یحیی(میامی)

 

7)مقبره خواجه مراد مشهد

 

8) باغ بزرگ گیاه شناسی مشهد

 

9) انواع موزه مشهد

 

10) بنای هارونیه مشهد

 

11) مجتمع بزرگ تفریحی سرزمین موج های آبی و موج های خروشان مشهد

 

12) پیست اسکی دولت آباد مشهد

 

13) منطقه خوش آب و هوای سد چالیدره

 

14)بنای قدیمی خانه داروغه

 

15) بنای بزرگ و مرموز خانه ملک

 

16) منطقه تفریحی و توریستی زشک

 

17) سد طرق مشهد

 

18)باغات طرقبه مشهد

 

19) مسجد گوهرشاد مشهد

 

20) منطقه کوهستانی جذاب شاندیز مشهد

 و غیره.