محبوب ترین انواع سقف شیشه ای یا اسکای لایت

محبوب ترین انواع سقف شیشه ای یا اسکای لایت

سقف شیشه ای یکی از زیباترین سازه های شیشه ای است که می توانید در ساختمان خود به کار ببرید. این سازه که در انواع مختلفی طراحی و اجرا می شود در سال‌های اخیر به محبوبیت زیادی رسیده است و استفاده از آن در انواع کاربری های مسکونی، تجاری، رستوران ها و حتی برخی از کاربری های اداری دیده می شود.

 

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، احتمالاً کمی با اسکای لایت یا همان سقف شیشه ای آشنا هستید و اگر قصد اجرای آن در ساختمان خود را نداشته باشید، به احتمال زیاد در رابطه با این سقف با کنجکاو هستید.

 

در این مقاله قصد داریم به بررسی اسکای لایت یا همان سقف شیشه ای بپردازیم و آن را از زوایای مختلف بررسی کنیم. بنابراین به شما پیشنهاد می دهیم که برای دریافت پاسخ سوال‌های‌تان در رابطه با سقف شیشه ای و انواع آن تا انتهای مقاله همراه باشید.

 

محبوب ترین انواع سقف شیشه ای یا اسکای لایت

سقف شیشه ای چیست؟

سقف شیشه ای به سقفی گفته می‌شود که در آن به جای متریال های متداول ساختمان سازی، از شیشه استفاده می شود. انواع مختلفی از سقف های شیشه ای وجود دارند که به دلیل مزایای بسیار زیاد و زیبایی که به یک ساختمان می بخشند توانستند در طرفداران زیادی پیدا کنند و در سال های اخیر مورد استفاده زیادی قرار بگیرند.

 

مزایای سقف شیشه ای

برخی از مهم‌ترین مزایای سقف شیشه ای عبارتند از:

استفاده بهینه از نور طبیعی

جلوگیری از مصرف زیاد انرژی 

مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی دشوار

مقاوم در برابر ضربه

بالا بردن ارزش اقتصادی بنا

زیبایی منحصر به فرد

قابل طراحی و اجرا در انواع ثابت و متحرک

به دلیل فراوانی شیشه، در تهیه متریال با مشکلی مواجه نخواهید شد.

 

محبوب ترین انواع سقف شیشه ای یا اسکای لایت

انواع سقف شیشه ای

اگر بخواهیم به بررسی انواع سقف شیشه ای بپردازیم؛ دو نوع ثابت و متحرک متداول ترین انواع آن هستند که هر کدام مزایا، معایب و  ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه به بررسی انواع سقف اسکای لایت می‌پردازیم.

 

سقف اسکای لایت ثابت

سقف شیشه ای ثابت در واقع نوعی از سقف شیشه ای است که در آن بازشویی وجود ندارد و پانل های شیشه‌ای به صورت ثابت و بدون بازشو اجرا می‌شوند. 

 

سقف‌های شیشه ای ثابت در انواع سقف هرمی، گنبدی و حتی اشکال سفارشی قابل طراحی و اجرا هستند. عموما از سقف شیشه ای ثابت به عنوان سقف گلخانه، استخر و حتی رستوران استفاده می‌شود و به دلیل هزینه کمتری که نسبت به سقف شیشه ای متحرک دارد بیشتر از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

محبوب ترین انواع سقف شیشه ای یا اسکای لایت

سقف شیشه ای متحرک

نوع دیگر سقف شیشه ای که ظاهر بسیار خاصی دارد و علاوه بر تامین نور امکان تهویه هوا را فراهم می‌کنند و بهترین انتخاب برای رستوران‌ها و تراس های بزرگ هستند. با این سقف‌ها می‌توان هنگامی که هوای بیرون مطلوب است، بازشو سقف را باز کرد و از تهویه هوا لذت برد.

 

سقف های شیشه ای متحرک با استفاده از موتورهای مخصوصی که بر روی  آن ها نصب می‌شوند می‌توانند به صورت هوشمند، سنسوری یا کنترل از راه دور باز و بسته شوند.

 

برخی از افراد در رابطه با ایمنی سقف‌های شیشه ای تردید دارند و تصور می‌کنند که به علت ظرافت شیشه، ممکن است شیشه ها بشکنند و جان ساکنین را به خطر بی‌اندازند. لازم است بگوییم که سقف های شیشه ای با استفاده از انواع شیشه های دوجداره و سه جداره لمینت سکوریت اجرا می‌شوند که به آسانی نمی‌شکنند.

 

سقف پلی کربنات

نوع دیگری از سقف شیشه ای به نام سقف پلی کربنات وجود دارد که در آن به جای شیشه از ورق‌های پلاستیک فشرده به نام پلی کربنات استفاده می‌شود. سقف های پلی کربنات مقاومت بسیار زیادی دارند و می‌تواند وزن بسیار زیادی را تحمل کنند. برای همین اگر اولویت شما برای اجرای سقف شیشه ای امنیت آن است به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ سقف پلی کربنات بروید؛ درست است که هزینه سقف پلی کربنات از سایر سقف های شیشه ای بیشتر ایت اما به همان نسبت نیز مزایای زیادی دارد.

 

کلام آخر

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. در این مقاله به بررسی سقف شیشه ای و انواع آن پرداختیم. این مقاله توسط مجموعه نمادیزاین شرکتی با سابقه بیش از ده سال در طراحی و اجرای انواع سقف شیشه ای، سقف پاسیو، سقف هرمی و … نگارش شده است. در صورتی که در رابطه با سقف‌های شیشه ای کنجکاو هستید می‌توانید به وبسایت این شرکت آدرس nama.design مراجعه کنید و از طریق راه‌های ارتباطی با این تیم در ارتباط باشید.