در سلفی انگشت خود را پنهان کنید

در سلفی انگشت خود را پنهان کنید

پنهان کردن انگشتان در عکس های سلفی به چه علت است؟

 

این روزها عکس های سلفی تبدیل به یک عادت در زندگی بسیاری از افراد شده است.

 

چند وقتی است که تب و تاب عکس های سلفی در میان کاربران فضای مجازی حسابی داغ شده و روزی نیست که در شبکه های اجتماعی با تصاویر سلفی مختلف از دوستان و آشنایان خود برخورد نکنیم. هیچ بعید نیست که خود شما هم یکی از علاقمندان به تصاویر سلفی باشید و حساب های کاربری تان در شبکه های اجتماعی پر از چنین تصاویری باشد.

 

با این حال، جالب است بدانید که عکس های سلفی علیرغم ظاهر ساده ای که دارند، اما اگر با ژستی خاص گرفته شوند، می توانند امنیت سایبری شما را به سادگی در معرض خطر قرار دهند.

 

ایسائو اچیزن، استاد محتوای دیجیتال و علوم رسانه در مرکز پژوهش های موسسه ملی انفورماتیک ژاپن در مصاحبه ای که به تازگی با یکی از روزنامه های این کشور داشته گفته به سادگی موفق شده تا در برخی تصاویر، اثر انگشت افرادی که با فاصله حداکثر سه متری از خود عکس گرفته اند و انگشت خود را به نوعی در معرض دید دوربین قرار داده اند شناسایی کند.

در سلفی انگشت خود را پنهان کنید

عکس سلفی دیدنی

 

دانستن چنین چیزی به ویژه هنگامی ترسناک می شود که به رشد روزافزون اهمیت اطلاعات بیومتریک در تایید هویت کاربران توجه کنیم. محبوبیت تایید هویت کاربران در دنیای دیجیتال با استفاده از اطلاعات بیومتریک آنقدر زیاد شده که به تدریج شاهد بکارگیری آنها در لپ تاپ ها هم هستیم.

 

با این حال، سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا سارقین نیز به چنین نرم افزارهای پیشرفته ای دسترسی دارند تا بتوانند با استفاده از تصاویر کاربران، اثر انگشت آنها را شبیه سازی کنند یا نه. اما به هر حال، احتیاط شرط عقل است!

 

خبر خوب این است که آقای اچیزن و همکارانش مشغول توسعه فناوری هستند که سرقت اثر انگشت از طریق تصاویر را غیر ممکن می سازد.

 

به هر حال، آینده امنیت سایبری هرچند امیدبخش است، اما هیچ گاه نباید از حفظ امنیت خود در اینترنت غافل شویم.