10 نکته‌ی مهم که قبل از شروع به رنگ آمیزی خانه باید بدانید:

10 نکته‌ی مهم که قبل از شروع به رنگ آمیزی خانه باید بدانید:

رنگ‌آمیزی‌های نامرتب، انتخاب‌های نامناسب، لکه‌های ناشی از رنگ؛ همه و همه از ریسک‌هایی است که می‌تواند در انجام نقاشی ساختمان متوجه فرد شود. در این مقاله به ده نکته‌ی اساسی قبل از شروع به کار اشاره شده است.

 

در انتخاب رنگ هوشمندانه عمل کنید:

هر نقاش ساختمان تهران یا شهرهای دیگر برای خودش روش هایی دارد. در این مقاله خبری از قیمت نقاشی ساختمان نیست بلکه اینجا با فوت و فنی آشنا می شویم که برای یک نقاشی ساختمان باکیفیت لازم است. برای اینکه از هزینه نقاشی ساختمان سر در بیاورید می توانید درخواست نقاشی ساختمان را در بازار خدمات سنجاق ثبت کنید.

 

هیچ راه حل راحتی برای انتخاب رنگ مناسب وجود دارد. شما یا باید از بین رنگ‌های مختلف چارت یکی را انتخاب کنید و یا اینکه از یک فرد حرفه‌ای در این زمینه کمک بخواهید تا جای شما انتخاب کند. 

برای اینکه انتخاب عاقلانه و درستی داشته باشید، بهتر است هزینه کرده و از متخصصین این امر بخواهید تا شما را در انتخاب رنگ درست یاری کنند.

 

انتخاب نوع رنگ مناسب:

اگر شما نوع اشتباهی از رنگ برای رنگ کردن دیوار انتخاب کنید، نتیجه کار به نامرتب خواهد بود. مثلا نبایستی دیوارهای داخلی را رنگ‌های روغنی براق رنگ کرد و برای هر سطحی، از رنگ مخصوص خودش باید استفاده کرد. 

 

چه زمانی باید از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید؟

ممکن است هنگام رنگ کردن یک دیوار، به مشکل بربخورید و خرابی به بار بیاورید. انتخاب رنگ نامناسب و توجه نکردن به جنس سطح موردنظر، می‌تواند نتیجه نهایی کار را زننده جلوه دهد. رنگ کردن یک مکان قدیمی که پوشیده از رنگ‌های ریخته شده بر پایه‌ی سرب است، کاری بسیار خطرناک تلقی می‌شود و باید از افراد حرفه‌ای کمک گرفت. 

 

رنگ سفید همیشه انتخاب درستی نیست.

اکثر افراد براین باورند که رنگ کردن محیط‌های داخلی خانه به رنگ سفید، خانه را دلبازتر نشان می‌دهد اما این باور کاملا درست نیست بلکه رنگ سفید ممکن است آزاردهنده باشد و اشکالات خانه را بیشتر به نمایش بگذارد. 

 

سمپل رنگ می‌تواند شما را به اشتباه بیندازد.

سمپل‌های رنگ ممکن است شما را در انتخاب رنگ به اشتباه بیندازد. به جای اینکه فقط از یک لایه رنگ نمونه روی دیوار استفاده کنید، از دو لایه رنگ بر روی کاغذ آ5 استفاده کرده و آن را روی یک مقوا بچسبانید. سپس مقوا را روی دیوار بچسبانید و انتخاب خود را نهایی کنید.

 

آماده سازی؛ از مهم‌ترین ارکان نقاشی:

اکثر نقاش‌های حرفه‌ای ساختمان حدود 60 درصد از زمان خود را صرف آماده‌سازی سطح موردنظر و بعد شروع به کار می‌کنند. برخی از افراد حرفه‌ای کل سطح را قبل از شروع به کار با آب و صابون می‌شویند و برخی دیگر ابتدا منافذ و شکاف‌ها را پر کرده و سپس با استفاده از سنباده سطح را صاف و بعد از آن رنگ کردن را شروع می‌کنند. 

 

استفاده از ابزار مناسب:

رنگ تنها ابزار موردنیاز برای نقاشی ساختمان نیست و شما برای انجام کار نیاز به ابزارهای دیگری نیز دارید که از آن‌ها می‌توان به اقلام زیر اشاره کرد:

 

قلم مو: برای رنگ کردن ریزه‌کاری‌ها و برش‌های چوب. ازقلم موهای نامرغوب استفاده نکنید زیرا باعث رد افتادن روی رنگ می‌شود.

 

غلطک: از غلطک برای رنگ کردن دیوارها و سقف استفاده می‌شود و به نسبت قلم مو کار با آن سریع‌تر پیش می‌رود. هنگام استفاده از غلطک داشتن سینی رنگ و دسته‌ی اضافه واجب است. 

 

هم زننده رنگ: برای هم زدن و یکدست کردن رنگ نیاز به وسیله‌ای دارید که رنگ‌ها را کامل باهم مخلوط کند.

 

نردبان آلومینیومی سبک: یکی از ویژگی‌های مهم نردبان موردنظر، سبک بودن آن است زیرا باید بتوانید نردبان را به راحتی از این اتاق به اتاق دیگر جا به جا کنید.

 

پوشش‌های پارچه‌ای: پارچه‌هایی از جنس کتان بسیار مناسب هستند هرچند می‌توانید از پارچه‌های کهنه‌ی موجود در خانه نیز استفاده کنید. استفاده از پوشش‌های پلاستیکی اصلا توصیه نمی‌شود زیرا رنگ روی پلاستیک خشک نمی‌گردد و با قدم گذاشتن بر روی آن، رنگ را به همه جای خانه پخش خواهید کرد.

سایر ابزار لازم: سنباده، مایع صابون، فیلر و غیره.

 

تهویه‌ی مناسب و جمع آوری وسایل:

برای اینکه پروژه‌ی رنگ کردن اتاق با موفقیت پیش برود، بایستی تا جای ممکن محل موردنظر را خالی کرد. قاب‌های روی دیوار را جمع آوری کنید، اثاثیه را به مرکز اتاق ببرید و حیوانات خانگی خود را از محل دور کنید. تمام روکش کلیدهای برق، دستگیره‌ی در و قفل پنجره‌ها را جدا کرده و همه را در یک کیسه جمع کنید تا گم نشوند. تمام در و پنجره‌ها را باز بگذارید تا هوا رد و بدل شود.

 

از بالا شروع به کار کنید و حساب شده وارد عمل شوید:

بیشتر از میزانی که نیاز دارید، رنگ نخرید. قانون کلی این است که یک لیتر رنگ حدود 16 متر مربع را پوشش می‌دهد. وقتی در حال رنگ کردن محیط‌های داخلی خانه هستید، ابتدا سقف، سپس دیوارها و بعد از آن در و پنجره‌ها را رنگ کنید. 

 

تمیز و مرتب کار کنید:

حواستان باشد روی سینی رنگ پا نگذارید، در رنگ را باز نگه ندارید و بعد از استفاده قوطی رنگ را ببندید و هرگز اجازه ندهید که گربه‌تان خودش را به دیوار تازه رنگ شده بمالد!

رنگ‌های غیرقابل استفاده را با دقت و در محل‌های جمع آوری مخصوص دور بیندازید. اگر پوست بدنتان رنگی شد، با استفاده از اسکاچ آن را از روی پوست بزدایید.