شناخت و اطلاعات کامل در رابطه با کابینت ممبران (وکیوم)

شناخت و اطلاعات کامل در رابطه با کابینت ممبران (وکیوم)

یکی از پرطرفدارترین و زیباترین کابینت‌های آشپزخانه کابینت ممبران است که دارای تنوع رنگ بالا، طرح‌های جذاب و متناسب با انواع دکوراسیون و سبک‌های مختلف و قیمت بسیار مناسب از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل‌های پرطرفدار بودن این نوع کابینت به شمار می‌روند. این نوع کابینت‌ها که به نام کابینت وکیوم نیز شناخته می‌شوند، دارای بدنه ام دی اف همراه با روکش پی وی سی هستند و لازم به ذکر است که ایجاد نمودن انواع طرح و نقوش برجسته در قسمت‌های مختلف آن باعث شده که جلوه بسیار منحصر به فردی را به خود ببخشد. طراحی کابینت ممبران یکی از پیچیده‌ترین مراحل تولید را در میان انواع کابینت آشپزخانه طی می‌کند ولیکن در پایان کار جلا و جذابیت بسیار ویژه‌ای را به فضای خانه و آشپزخانه می‌بخشد.

 

یونیت‌های کابینت ممبران به طور معمول ساخته شده از ام دی اف سفید هستند اما توجه داشته باشید که درب‌های کابینت همرا با بخش‌هایی از کابینت که قابل رویت هستند با استفاده از ورقی با مغزی ام دی اف که در مراحل ساخت اقدامات خاصی بر روی آنها انجام می‌شود تولید می‌شوند.

 

روند . به این شکل است که به وسیله دستگا سی ان سی (CNC) ام دی اف خام را حکاکی می‌کنند و پس از آن، آن را تحت خلا و مکش روکشی دارای طرح که از جنس پی وی سی است روی ام دی اف خام حکاکی شده چسبانده خواهد شد ولیکن باید توجه داشته باشید که تمام این مراحل تنها در یک سمت از ورق انجام می‌شود و در سمت دیگر یک لایه از جنس پی وی سی سفید است که از ابتدا در بخش پشتی ام دی اف خام به وسیله کارخانه چسبانده شده است. طبیعتا قیمت کابینت ممبران (وکیوم) از دیگر کابینت‌های آشپزخانه بیشتر است چرا که مراحل تولید پیچیده‌ای دارد.

 

هنگام خرید کابینت ممبران (وکیوم) باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم

بدون شک کابینت یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اجزای هر آشپزخانه‌ای است که نه تنها بر جذابیت و زیبایی محیط بلکه بر استفاده بهینه از فضا و نظم دادن به فضای آشپزخانه و قرار دادن وسایل و لوازم  بیشتر و داشتن دسترسی آسان به تمام آنها بسیار تاثیرگذار است. به همین سبب تنوع بسیار زیادی در متریال و نحوه تولید و طرح کابینت‌ها وجود دارد و متناسب با انواع سبک‌های مختلف دکوراسیون منزل  می‌توانید گزینه‌های متعددی از قبیل کابینت مدرن و یا کلاسیک و… را انتخاب کنید.

 

کابینت ممبران و یا به عبارتی دیگر همان کابینت وکیوم  یکی از بهترین گزینه‌ها برای اکثر آشپزخانه‌هایی با فضای باز و نسبتا بزرگ است که هدف ایجاد نمودن فضایی به حالت کلاسیک و لوکس است. بدنه این کابینت‌ها زا جنس ام دی اف است و می‌توان آنها را با توجه به نوع طرح‌های ایجاد شده در آن به دو دسته مدرن و کلاسیک تقسیم بندی کرد. بنابراین باید با توجه به دکوراسیون منزل کابینت ممبران مورد نظر خود را تهیه کنید و توجه داشته باشید که دیزاین منزل شما بیشتر به سبک مدرن نزدیک است و یا به سبک کلاسیک. کابینت ممبران و یا وکیوم تشکیل شده زا ورق‌های ام دی اف 16 میلی متری هستند و دارای بخش‌های متنوع  و مختلفی هستند به عنوان مثال کابینت ایستاده، کابینت زمینی، جزیره آشپزخانه، ویترین شیشه‌ای، ستون‌ها، تاج و زیر چراغ است.

 

طرح‌های برجسته که اکثرا از معماری و هنر ایرانی الهام گرفته شده است در ابتدای ساخت توسط دستگاه سی ان سی بر روی ورق ام دی اف ابزار زده شده ایجاد می‌شود و در آخر کار باید روکش پی وی سی و وینیل بر روی آنها نصب گردد. نصب و وکیوم روکش پلاستیکی بر روی کابینت ممبران به وسیله دستگاه مخصوص اجرا می‌شود که باعث ثبات و ماندگاری بالا و چسبندگی زیاد روکش بر روی کابینت می‌شود.

 

کابینت ممبران مدرن چیست؟

برخلاف تصور اکثر عموم کابینت ممبران را می‌توان در انواع مدل و طرح‌های کاملا متناسب با دکوراسیون و‌های مدرن طراحی و تولید کرد. این گروه از کابینت‌ها دارای طرح و نقوش و منبت کاری‌های بسیار ساده‌تری هستند و رنگ‌های به کار رفته در آنها نیز بسیار ساده و بدون هیچ گونه سایه هستند. به زبان ساده، در واقع کابینت ممبران مدرن نوع ساده شده طرح کابینت ممبران کلاسیک است که تا حد ممکن از نقش‌ها و گل‌های برجسته و یا ابزارهای دندان موشی در سرستون و ستون آن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

 

کابینت ممبران کلاسیک چیست؟

اصلی‌ترین نوع کابینت ممبران دارای طرح کلاسیک است به گونه‌ای که در اولین نگاه نقش و گل‌های برجسته و منبت کاری شده در تاج و سر ستون و ستون توجه افراد را به خود جلب می‌کند. این کابینت‌ها باعث می‌شوند تا منزل محیطی بسیار سلطنتی و خاص را به خود بگیرد. با مقداری دقت در انتخاب رنگ و طرح می‌توان کابینت آشپزخانه ممبران کلاسیک را به یکی از جالب‌ترین و منحصر به فردترین گزینه‌ها تبدیل کرده و جلای خاصی به فضای آشپزخانه خود دهید. لازم به ذکر است که قیمت کابینت ممبران (وکیوم) کلاسیک بسیار ارزان‌تر از کابینت چوبی معمولی است.

شناخت و اطلاعات کامل در رابطه با کابینت ممبران (وکیوم)

انواع رنگ کابینت ممبران (وکیوم)

اگر قصد داشته باشیم نگاهی به تاریخچه کابینت ممبران بیاندازیم متوجه می‌شویم که این سبک کابینت بسیار محصول جدید و به روزی محسوب می‌شود ولیکن در همین مدت زمان کم مورد توجه بسیاری از عموم و دکوراتیو‌ها و طراحان داخلی قرار گرفته است و به همین سبب سازندگان این سبک دکور تنوع بیشتری را در رنگ و طرح محصول خود دادند تا سهم بسیار بیشتری از بازار داشته باشند. مبحث رنگ در طراحی دکوراسیون منزل یک موضوع کاملا سلیقه‌ای و شخصی به حساب می‌آید و باید با توجه به رنگ دیگر لوازم و وسایل آشپزخانه، رنگ کاشی و کف آشپزخانه رنگ کابینت‌ها را انتخاب نمود تا هماهنگ بهتری با یک دیگر داشته باشند و زیبایی خاصی را به فضای آشپزخانه ببخشد.

 

با این مقاله شما شناخت کافی را از کابینت ممبران (وکیوم) پیدا کردید و اطلاعات لازم را در مورد آن کسب نمودید. شما می‌توانید با مراجعه نمودن به سایت سازادیزاین نه تنها کابینت ممبران بلکه انواع کابینت آشپزخانه را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع با بهترین کیفیت در قیمت‌های بسیار مناسب تهیه کنید.

برچسب‌ها: