شهر دندانپزشكان دنیا + عکس

شهر دندانپزشكان دنیا + عکس
شهر دندانپزشكان دنیا + عکس
 
هم اكنون، 500 دندانپزشك در قالب بیش از 200 كلینیك تخصصی در این شهر مشغول فعالیت هستند.

شهر دندانپزشكان دنیا + عکس
به گزارش «ایرانتو» به نقل از پست میدیا نیوز، لوس آلگودونس كه تنها 10 دقیقه تا مرز آریزونای آمریكا فاصله دارد، مقصد بسیاری از اتباع آمریكا و كاناداست كه از بیمه دندانپزشكی برخوردار نبوده و مسیرهای طولانی را برای رسیدن به آن منطقه و دریافت خدمات ارزانتر طی كنند.

هزینه ویزیت و اعمال جراحی در كلینیك های این شهر، 70 تا 75 درصد كمتر از آمریكا و كاناداست و هیچگونه تعرفه خاصی نیز منظور نشده است. شاید بتوان گفت چانه زنی بر سر قیمت خدمات دندانپزشكی ، تنها در این گوشه از جهان اتفاق می افتد!

اولین كسی كه كلینیك دندانپزشكی خود را در این شهر دایر كرد، شخصی به نام «برناردو مگانا" است كه در سال 1969، بصورت تصادفی و بخاطر طرح خدمت اجباری دوره دانشجویی به این شهر مراجعه كرده و در آنجا ماندگار شد.

آقای مگانا، كه هم اكنون 70 سال سن دارد، می گوید، حتی در همان روز اول شروع كارم در شهر، هفت نفر مراجعه كننده داشتم . اما بعدا مجبور شدم كلینیك خود را گسترش داده و از پزشكان دیگر نیز كمك بگیریم و این تعداد كم كم افزایش یافت تا اینكه در سایه دلار توریست ها، دندانپزشكی به یك حرفه و تجارت پرسود در این منطقه تبدیل شد.

بسیاری از دندانپزشكان، زیر دست مگانا، تعلیم دیده اند و در حال حاضر، 7 تن در كلینیك او مشغول بكار هستند كه پنج نفر آنها متخصص است. خود او جراح لثه و دهان است و بقیه متخصصین هم به كاشت دندان اشتغال دارند.

شهر دندانپزشكان دنیا + عکس

دكتر مگانا، معتقد است هیچگونه تفاوتی بین شیوه كار آنها با دندانپزشكان آمریكایی و كانادایی وجود ندارد و تكنولوژی بكار رفته در كار همگی آنها یكسان است و حتی برخی لوازم كار آنها جزو مدرنترین تجهیزات دندانپزشكی عصر حاضر است. وی می افزاید، تنها تفاوت كار ما در میزان ویزیت دریافتی از مراجعین است. اما وی حاضر نشد از شیوه كار همه همكاران خود در شهر دفاع كند.

شهر دندانپزشكان دنیا + عکس

این گزارش حاكیست، دسترسی به شهر مرزی لوس آلگودونس، آسان بوده و هزینه های اقامتی، كمتر از شهرهای دیگر آمریكای شمالی است و بدون نیاز به داشتن وقت قبلی ، در هر ساعت از روز ، می توان با مراجعه حضوری به كلینیك ها ، از خدمات دندانپزشكان عمومی یا جراحان بهره برد.

در سال های اخیرا چشم پزشكان نیز كلینیك های متعددی را در شهر دایر كرده اند.

 
تهیه و تنظیم : پایگاه تکناز