طرز استفاده از ماساژور پا

مجموعه : پزشکی و سلامت
طرز استفاده از ماساژور پا

در این مقاله قصد داریم در خصوص طرز استفاده از ماساژور پا و ویژگی های آن اطلاعاتی را به صورت مختصر در اختیارتان بگذاریم.

 

در ماساژورهای پا از آخرین فناوری های روز دنیا استفاده شده است. این ماساژور ها دقیق ترین تکنیک ها را در خود جای داده اند و با استفاده از این تکنیک ها بهترین عملکرد جهت ماساژ بدن انجام می شود. در ماساژور های پا از کیسه های هوا برای ماساژ و غلطک استفاده شده است.

 

کیسه های هوا موجود در ماساژور ها فشار سطحی را بر روی پا ایجاد می کنند. نتیجه این فشار، ماساژ عضله های پا می باشد. معمولا غلطک های موجود بر روی این ماساژور ها باعث ایجاد فشار عمقی بر روی ماهیچه های پا می شود. بعضی از ماساژور های موجود در بازار قابلیت گرمادهی دارند. یعنی در حین ماساژ باعث تحمیل گرما به پا می شود.

 

برخی دیگر از ماساژور ها برای ناحیه ساق پا، کف پا و ران ها مناسب می باشند. این ماساژور ها به طور اختصاصی ماساژ قسمت خاص بدن را بر عهده دارد. با استفاده از ماساژور پا آرامشی وصف ناپذیر را تجربه نمایید.

 

کاربرد ماساژور پا

ماساژور پا دارای کاربرد های فراوانی می باشد. شاید این اصطلاح را شنیده باشید که می گویند قلب دوم انسان پای او می باشد. استفاده از ماساژور پا دارای فواید زیادی است که در ادامه به معرفی آنها پرداخته خواهد شد:

 

افزایش گردش خون در بدن.

افزایش سرعت درمان در پای انسان.

کاهش گرفتگی های عضلانی.

کاهش گرفتگی های عصبی.

از بین رفتن اضطراب و استرس.

کاهش احساس افسردگی.

کاهش درد های میگرنی.

کاهش سطح فشار خون در بدن.

کاهش علامت های یائسگی.

رفع کم خوابی و بی خوابی.

 

طرز استفاده از ماساژور پا

قطعا می دانید که ماساژ پا علاوه بر بهبود سلامت جسمانی بر روحیه افراد نیز تاثیر فراوانی دارد. انجام یک ماساژ حرفه ای امریست پر هزینه. اما با خرید یک ماساژور پا در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد. در نتیجه با خرید ماساژور پا از هزینه های گزاف ماساژ در امان خواهید بود. تنها با 10 الی 15 دقیقه ماساژ در طول روز به نتایج باورنکردنی آن دست پیدا خواهید کرد. ماساژور پا با استفاده از تجهیزاتی که درون خود دارد پای انسان را شبیه سازی کرده و احساس یک ماساژ طبیعی را به فرد القا می کند. البته لازم به ذکر است با خرید ماساژور پا علاوه بر ماساژ پا از قابلیت هایی نظیر مغناطیس درمانی و حباب درمانی نیز بهره مند خواهید شد.

 

اهمیت ماساژور پا

پای انسان ساعت های طولانی وزن انسان را بر روی خود تحمل می کند و در آخر روز معمولا دچار خستگی و ناتوانی می شود. سلامت پای انسان امروزه به یکی از دغدغه های افراد تبدیل شده است. با قاطعیت می توان بیان کرد ماساژ پا یکی از راه های تضمین کننده سلامتی می باشد. استفاده از ماساژور پا چه برای افرادی که دچار افزایش وزن هستند و چه افرادی که در طی روز از این عضو با اهمیت زیاد استفاده می کنند یکی از واجبات می باشد.

 

استفاده از ماساژور پا به چه افرادی توصیه میشود؟

همانطور که در بالاتر نیز بیان شد، عده ای از افراد در طی روز باید از ماساژور استفاده کنند و با در نظر گرفتن تمامی مزیت ها و فواید ماساژ پا، یکی از راهکارهای کاهش دردهای عضلانی، تسکین و بالا رفتن گردش خون، استفاده از ماساژوهای پا خواهد بود. در ادامه به معرفی افرادی پرداخته خواهد شد که بیش از افراد عادی نیازمند استفاده از ماساژور پا هستند:

 

ورزشکاران

افرادی که در طی روز به دلیل فعالیت های مستمر، بیشتر بر روی پاهای خود می ایستند.

افرادی که از بیماری آرتروز رنج می برند.

افرادی که دچار محدودیت های حرکتی هستند.

 

به صورت کلی استفاده از ماساژور پا برای تمامی افراد مفید می باشد، اما استفاده از ماساژور پا به خصوص در موارد ذکر شده باعث بالا رفتن سرعت بهبود درد و گردش خون، خواهد شد.

 

انواع ماساژور پا و طرز استفاده از آن

قبل از خرید ماساژور پا بهتر است تا در خصوص انواع آن اطلاعاتی را کسب کرده باشید چرا که ماساژور پا در انواع و مدل های مختلفی تولید و روانه بازار شده است. انواع ماساژور پا به شرح ذیل می باشد:

 

ماساژور دستی پا: استفاده از ماساژور پا برای افرادی که دچار درد مفاصل و استخوان هستند انتخابی بی نظیر می باشد. جنس این مدل از ماساژور ها معمولا چوبی و یا پلاستیکی می باشد. این مدل از ماساژور ها علاقمندان مخصوص به خود را دارد. اگر قصد انجام هزینه های سنگین را ندارید پیشنهاد ما به شما خرید این مدل ماساژور می باشد.

 

طرز استفاده از ماساژور پا

ماساژور پا برقیهمانطور که از نام این ماساژور پیدا است، برای استفاده از آن نیاز به برق دارید. این مدل از ماساژور ها به دلیل تجهیزاتی که دارند بیشتر بر روی کف پا و مچ پا حرکت می کنند. در بعضی از موارد نیز بعضی از این ماساژور ها همراه با آب حرکت می کنند. انجام ماساژ به وسیله آب القا کننده آب درمانی می باشد. در هنگام خرید این مدل از ماساژور حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

 

طرز استفاده از ماساژور پا بسیار راحت می باشد. تنها کافی است با توجه به نوع دستگاه پای خود را درون دستگاه قرار دهید و احساس بی نظیری را تجربه نمایید، البته توصیه میشود در مواردی که در ناحیه پا دچار آسیب دیدگی، شکستگی، جراحت های عمیق شده اید، تا پیش از بهبودی کامل از ماساژور پا استفاده نکنید.

 

اگر به دنبال راهی مطمئن برای خرید انواع ماساژور برقی و ماساژور پا هستید، پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه ها و نمایندگی های برتر فروش دستگاه های ماساژور میباشد. فروشگاه مستر رست یکی از شناخته شده ترین و معتبر ترین فروشگاه ها در زمینه فروش انواع ماساژور به شمار میرود. شما میتوانید به منظور خرید ماساژور پا یا سایر دستگاه های ماساژور و یا کسب اطلاعات بیشتر، از وبسایت این مجموعه بازدید کنید.