طرز تهیه سبزی پلو هندی با ماهی

طرز تهیه سبزی پلو هندی با ماهی

طرز تهیه سبزی پلو هندی با ماهی

 

سبزی پلو هندی یک خوراک فوق العاده خوشمزه می باشد که مثل نمونه ایرانی با ماهی سرو می شود اما طعمی کاملا متفاوت دارد.

 

این غذا با اینکه یک غذای هندی است ولی با توجه به اینکه بسیار کم ادویه است و از آن مهم تر در ترکیب آن ماست و سبزیجات تازه استفاده شده است، ضد عطش است.

 

این غذا با اینکه یک غذای هندی است ولی با توجه به اینکه بسیار کم ادویه است و از آن مهم تر در ترکیب آن ماست و سبزیجات تازه استفاده شده است، ضد عطش است. در ضمن ماهی هم از جمله گوشت هایی است که مصرف آن عطش زا نیست البته به شرط آنکه نمک زیادی به آن زده نشود.

 

مواد لازم برای سبزی پلو ماهی هندی :

برنج هندی2 پیمانه
 ماهی سالمون2 تکه بزرگ
 ماست پر چرب1 پیمانه
 ادویه گرام ماسالا1/2 قاشق چایخوری
زردچوبه1/2 قاشق چایخوری
گشنیز تازه خرد شده1/2 پیمانه
شوید تازه خرد شده2 قاشق سوپخوری
نعنای تازه خرد شده3 قاشق سوپخوری
سیر (له شود)1 حبه
پودر فلفل قرمز1/2 قاشق چایخوری
پیاز داغ2 قاشق سوپخوری
زعفران دم کرده2 قاشق سوپخوری
آبلیموی تازه2 قاشق سوپخوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم

 

طرز تهیه سبزی پلو ماهی هندی :

ابتدا ماهی را با زردچوبه، نمک، آب لیمو، یک قاشق غذاخوری روغن و ادویه گرام ماسالا مخلوط کرده  و در ظرف در بسته در یخچال  به مدت 2 ساعت استراحت دهید. برنج را طبق معمول آبکش کنید.

 

حالا ماهی ها را در روغن داغ سرخ کرده و کنار بگذارید. سپس در روغنی که ماهی را سرخ کرده اید سیر له شده را با سبزی ها تفت داده، ماست، نمک و فلفل را هم به آن اضافه  کنید. اگر دوست دارید غذایتان تند باشد، پودر فلفل قرمز هم اضافه کنید.

 

حالا در قابلمه ای که می خواهید غذا را در آن درست کنید، کمی روغن ریخته و مقداری برنج در ته قابلمه بریزید. سپس از مواد داخل تابه  لا به لای برنج بریزید.

 

در آخر پیاز داغ را روی برنج  ریخته و ماهی را روی آن بگذارید. زعفران دم کرده را هم روی برنج بریزید و برنج را به مدت 45 دقیقه دم کنید. سپس غذا را سرو کنید.

 

فوت و فن:
برای تهیه ادویه گرام ماسالای خانگی همه مواد زیر را آسیاب کرده و مخلوط کنید:

 

1 قاشق چایخوری زیره سیاه، 1 قاشق چایخوری زیره سبز، 1 قاشق چایخوری دانه فلفل سیاه، 2 تا 3 عدد برگ بو، 1 عدد چوب دارچین، 1 قاشق چایخوری فلفل قرمز، 1 عدد جوز هندی، 1 قاشق چایخوری زردچوبه، 3 عدد هل سبز درسته.

ولی ادویه گرام ماسالای آماده را از عطاری ها می توانید تهیه کنید.