عجایب هفتگانه صنعت جهان (+تصاویر)

عجایب هفتگانه صنعت جهان (+تصاویر)
عجایب هفتگانه صنعت جهان (+تصاویر)
كشتی بزرگ، پل بروكلین، فانوس دریایی بل راك، شبكه فاضلاب لندن، كانال پاناما، راه‌آهن اقیانوس آرام وگودال عظیم هور دام به عنوان برترین‌ها و عجیب ترین‌های طراحی صنعتی بشر شناخته شده‌اند.

به نوشته تهران امروز، ساخت و ایجاد تمام موارد بالا در عصر كنونی امری امكان‌پذیر و دست یافتنی است اما بیشتر این وقایع در زمان انقلاب صنعتی رخ داده است.

اولین كشتی ساخته شده با استفاده از فلزات

ساخت این كشتی بزرگ در قرن ۱۹ انجام شد. زمانی كه تجار دریافتند كه كشتی‌های چوبی گذشته نیاز آنها را برای پیمودن مسافت‌های طولانی نظیر اقیانوس‌پیمایی برآورده نمی‌كنند.

كشتی‌ها و قایق‌های چوبی پس از برخورد به امواج سهمگین اقیانوس، شكسته می‌شدند و ساكنان و اموال تجار از بین می‌رفت. به همین خاطر سرمایه داران آن‌زمان به فكر افتادند تا از فلز در ساختن اسكلت كشتی استفاده كنند.

پل بروكلین

عجایب هفتگانه صنعت جهان (+تصاویر)

پل بروكلین یك پل معلق در نیویورك آمریكاست كه بروكلین و منهتن را به هم متصل می‌كند. پل بریج در سال ۱۸۷۰ ساخته شد و با طول ۱۸۲۵ متر از قدیمی‌ترین پل‌های مدرن دنیا به حساب می‌آید.پیچیدگی سازه پل كه جزیره منهتن را با همسایه‌اش، محله بروكلین مرتبط می‌سازد، موجب شد بیش از ۲۰ نفر در طول ۱۳ سال زمان ساخت آن، جان خود را از دست بدهند. هزینه ساخت پل بیش از ۱۵ میلیون دلار بود.

فانوس دریایی بل راك

عجایب هفتگانه صنعت جهان (+تصاویر)

سال‌ها پس از اینكه دریانوردان و ماهیگیران راه خود را برای بازگشت به ساحل گم كنند و در امواج مخوف دریا غرق شوند، مهندس بریتانیایی رابرت استیونسن موفق به طراحی و ساخت یكی از بزرگ‌ترین فانوس‌های دریایی جهان یعنی فانوس دریایی بل راك شد.

شهر زیرزمینی (شبكه زیرزمینی فاضلاب لندن)

عجایب هفتگانه صنعت جهان (+تصاویر)

پس از پیشرفت تكنیك شبكه‌های آبرسانی، ساختن شبكه‌های دفع فاضلاب نیز مورد توجه قرار گرفت. تا نزدیك ۱۰۰سال پیش بیشتر گنداب روها و به ویژه كانالهای فرعی فاضلاب به صورت رو باز ساخته می‌شدند. پس از آشكار شدن اثر این قبیل كانال‌ها در پخش بیماری‌های واگیردار كوشش به عمل آمد كه تمام گنداب روها و فاضلاب روها در زیر زمین ساخته شوند.

كانال پاناما

عجایب هفتگانه صنعت جهان (+تصاویر)

كانال پاناما با طول۸۰ كیلومتراقیانوس اطلس و اقیانوس آرام را به هم متصل كرده است. این كانال در پایین‌ترین سطح ممكن بین دامنه هاى سرزمین كوهستانى و باریكى كه آمریكاى شمالى و جنوبى را به هم وصل كرده، احداث شده است. این آبراه كه در جریان یكی از بزرگ‌ترین و دشوارترین پروژه‌های مهندسی در جهان ایجاد گشته است یكی از سرشناس‌ترین و مهم‌ترین آبراه‌های جهان است. ایجاد این آبراه ۷۷كیلومتری با دشواری‌های بسیاری همراه بود، به نحوی كه پس از پایان كار در مجموع ۲۷۵۰۰ كارگر جان خود را از‌دست داده بودند.

خط آهن صلح

پیش از پیدایش راه‌آهن، مردم فاصله بین سواحل شرقی و غربی ایالات متحده آمریكا را با اسب طی می‌كردند. در سال ۱۸۶۹ میلادی، شبكه خطوط راه‌ آهن غرب و شرق، در محلی به نام «پرومونتوری پوینت» در ایالت یوتا، به هم رسیدند و بدین‌ترتیب غرب و شرق قاره آمریكای شمالی به یكدیگر متصل شد.

سد رودخانه كلرادو در دره سیاه
عجایب هفتگانه صنعت جهان (+تصاویر)
رودخانه كلورادو از دو كشور مكزیك و آمریكا و از پنج ایالت یوتا، آریزونا، نوادا، كلورادو و كالیفرنیا عبور می‌كند. وزن تقریبی این سد به بیش از شش میلیون و ششصد تن می‌رسد و از نوعی بتون ثقیل و چگال ساخته شده كه در پشت آن فشار آب حاصل از نیروی گرانشی زمین و نیروی منحنی افقی وارد می‌شود.
 
 
 
 
پدر و پسری که 30 سال با شاتل ها بودند (+عکس)
مشت و لگد زدن، شیوه نوین دموکراسی ( تصویری)
اقدام جدید دیوید بکهام پس از تولد دخترش + عکس
تست هوش و IQ جدید !!!
60 ضرب‌المثل و سخن حکیمانه زیبا راجع به ازدواج و زندگی!
ضرب ‌المثل‌های ناب معروف !
شیوه عجیب و غریب درمان به نام ریل درمانی + تصاویر
فرش قرمز گوگل برای یک دختر نابغه و ایرانی + عکس
تاریخی ترین شلیک در جنگ کشور افعانستان + عکس
دو آتیشه ترین طرفدار هری پـــاتـــر( تصویری)
مشاهیر معروف مجرد ایران + عکس
گرانقیمت ترین رقابت های ورزشی دردنیا
ترسناک‌ترین منطقه کشور بشناسید ! + تصاویر
صندلی راحتی به همراه کتابخانه (عکس)
زیباترین دختر ترکیه در سال 2011 + عکس
عکسهای قبل و بعد از مسلمان شدن زن اسرائیلی