عکس: چشم چرانی سارکوزی و اوباما به دختر برزیلی

به گزارش پایگاه خبررسانی عبرت یک فیلم ویدیویی کوتاه که روسای جمهور آمریکا وفرانسه را در حال تماشای دختری  نشان می داد، جنجالی بزرگ در جهان خبر ایجاد کرد و موجب شد که بسیاری از بینندگان به تعقیب موضوع بپردازند ، مجری تلویزیونی که برای نخستین بار این تصاویر را انتشار داد با هیجان بارها می گوید : واضح تر ازاین نمی شود ، شاید بشود اوباما را تبرئه کرد اما سارکوزی …

به گزارش العربیه این دختر برزیلی 16 سال دارد ونامش مایورا تاواریس می باشد،در عکس ها وتصاویر منتشر شده از صحنه ی چشم چرانی این دو رهبر سرشناس، آنان را در کنار جوانانی نشان می دهد که در حاشیه ی کنفرانس سران 8 کشور بزرگ صنعتی جهان حضور یافته اند لیکن این دو به شیوه ای که نظر فیلمبرداران وعکاسان کنجکاو را بر انگیخت برای لحظاتی به بدن این دختر برزیلی که از جلوی آنان عبور می کرد خیره شدند.

گزارش های بعدی حکایت از آن داشت که جستجو در وبگاها برای کشف هویت این دختر زیبا بطور گسترده ای صورت گرفته است.

برخی از شبکه های تلویزیونی ضمن نمایش فیلم این صحنه، ابراز عقیده کردند که شاید اوباما را بتوان از تهمت دید زدن مبرا دانست، لیکن به گفته ی آنان نگاه سارکوزی به هیچوجه معصومانه نبوده است.

بررسی یکی از فیلمها نشان داد که اوباما در آن لحظه نه به پشت دختر برزیلی، بلکه به دختر دیگری که برای عکس گرفتن به سوی او می آمد نگاه می کرد.

لیکن سارکوزی از سوی همه رسانه ها متهم به آن شد که در طول مدتی که دخترک برای عکس گرفتن در کنار رهبران کشورهای بزرگ صنعتی حاضر شده بود چشم خود را از او بر نداشت.

سؤالی که در اینجا مطرح می شود این است که پاسخ سارکوزی به همسر زیبارویش چه خواهد بود و این چشم چرانی ممتد را چگونه برای او توجیه خواهد کرد و آیا اینها منجیان عالم هستند  و رهبران بزرگ دمکراسی غرب که قادر نیستند حتی خود را در مقابل زیبایی یک دختر 16 ساله حفظ کنند.

پایگاه فرهنگی هنری تکناز