فروشگاه ساز یا ووکامرس؟ مسئله این است

مجموعه : دنیای آنلاین
فروشگاه ساز یا ووکامرس؟ مسئله این است

اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است حتما به دنبال ایجاد یک فروشگاه اینترنتی هستید. ما در این مقاله تحلیلی می خواهیم به این مسئله بپردازیم که فروشگاه ساز و ووکامرس چیست و کدام یک برای ایجاد فروشگاه اینترنتی بهتر است؟ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

فروشگاه ساز چیست؟

فروشگاه ساز به پلتفرم های اینترنتی گویند که شما می توانید بدون هیچ گونه دانش فنی و برنامه نویسی و در کمترین زمان ممکن یک فروشگاه اینترنتی ایجاد نمایید.

در این زمینه فروشگاه سازهای مختلفی در بازار موجود هستند. فروشگاه ساز سایتی شو، پرتال، وبزی، سازیتو و…

کار با فروشگاه سازها آسان است و شما می توانید پس از ثبت نام در آن ها و پرداخت هزینه این پلتفرم ها، با کاربری راحت این سایت ها، یک فروشگاه اینترنتی ایجاد نمایید.

دقت کنید که خدمات و ویژگی های هر فروشگاه ساز متفاوت است و شما باید با بررسی تمامی جوانب یک فروشگاه ساز خوب انتخاب کنید.

مثلا فروشگاه ساز سایتی شو به شما یک اپلیکیشن اندروید نیز می دهد که بسیاری از رقبا از این امکان محروم هستند.

 

ووکامرس چیست؟

ووکامرس یک افزونه برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس می باشد.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که با کمک آن می توانید به مدیریت سایت خود بپردازید. اما وردپرس بیشتر برای سایت های خبری، مجله ای و شرکتی مناسب است.

برنامه نویسان یک افزونه برای وردپرس نوشته اند که وردپرس را به حالت فروشگاهی تبدیل می کند. به این افزونه ووکامرس می گویند.

در واقع با کمک ووکامرس می توانید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید.

ووکامرس همانند خود وردپرس رایگان است.

ووکامرس تمام امکانات اولیه یک فروشگاه اینترنتی را دارا می باشد.

 

از فروشگاه ساز استفاده کنیم یا ووکامرس؟

اینکه شما از فروشگاه سازها استفاده کنید مثل سایتی شو یا از سیستم مدیریت محتوای ووکامرس کاملا بستگی به شرایط و نیازهای شما دارد.

چندین عامل در این موضوع موثر است.

 

موضوع اول میزان تخصص شما در زمینه طراحی سایت هست. اگر در زمینه دانش فنی ساخت سایت مهارت دارید می توانید از ووکامرس استفاده کنید. اما اگر در این زمینه صفر کیلومتر هستید بهتر است از سایت سازها و فروشگاه سازها استفاده کنید.

 

برای استفاده از ووکامرس نیازمند حداقل دانش فنی در زمینه هاست، دامنه، نصب قالب، ادیت سایت در وردپرس و… می باشید. اما در استفاده از فروشگاه ساز نیازی به هیچ دانش فنی ندارید.

 

موضوع دوم برای انتخاب فروشگاه ساز یا استفاده از ووکامرس نیازهای شما می باشد. هر دوی این سیستم ها به شما یک فروشگاه اینترنتی می دهند اما امکانات آن ها می تواند متفاوت باشد. حتی اینکه از کدام شرکت فروشگاه ساز اقدام به ساخت سایت کنید در امکانات تحویلی به شما تفاوت است.

 

برخی از فروشگاه سازها مثل سایتی شو امکانات بسیار زیادی را در محصول خود ایجاد کرده اند که هر یک از این امکانات در سیستم وردپرس نیازمند طراحی اختصاصی پلاگین می باشد.

 

موضوع سوم بودجه است. اینکه چه مقدار می خواهید برای سایت خود هزینه کنید. لزوما هزینه زیاد نتیجه بهتری را به همراه ندارد. اما به طور کلی هزینه استفاده از فروشگاه سازها در طول یک سال حدود یک میلیون تومان می شود اما هزینه ساخت سایت با ووکامرس به مراتب بیشتر از این مقدار است.

 

در ووکامرس شما باید هزینه های خرید دامنه، هاست، قالب، پلاگین های مورد نیاز، هزینه های توسعه دهنده اگر خودتان متخصص نباشید را در نظر بگیرید. خیلی از فروشگاه سازها دامنه و هاست را به صورت پکیجی در  اختیار مشتری قرار می دهند.

 

نتیجه گیری:

به طور کلی در پایان برای جمع بندی مقاله، اگر شما فرد متخصصی هستید و وقت زیادی برای طراحی سایت دارید می توانید از ووکامرس استفاده کنید. اما اگر تخصص فنی ندارید، وقت زیادی هم ندارید می توانید بهترین سایت ها را با کمک فروشگاه ساز یا سایت ساز بسازید.