روش استفاده بهینه از فضای اتاق خواب کوچک چیست؟

روش استفاده بهینه از فضای اتاق خواب کوچک چیست؟

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که هنگام چیدمان اتاق خواب کوچک، با کمبود جا مواجه شده‌اید. استفاده بهینه از فضای اتاق خواب، اصل مهمی است که نیاز به آموزش دارد. با رعایت اصول چیدمان اتاق خواب کوچک، می‌توانید از شر به‌هم‌ریختگی دائمی خانه خود خلاص شوید. ما در این مقاله به نحوه استفاده بهینه از فضای اتاق خواب کوچک مانند دیوار‌ها، چیدمان مبلمان اتاق و نحوه بزرگ‌تر نشان دادن فضا را به‌طور کامل شرح داده‌ایم. با مطالعه و به‌کار‌گیری نکات گفته‌شده در این مطلب، یک‌بار برای همیشه، اتاقی کوچک ولی زیبا و مدرن خواهید داشت. 

 

کمد و دراور جا‌دار، بهترین ایده برای چیدمان اتاق خواب دو نفره کوچک

چیدمان اتاق خواب کوچک دشوار است. ولی مسئله وقتی سخت‌تر می‌شود که این اتاق برای استفاده دو‌نفره در‌نظر گرفته شده باشد. در‌این‌صورت، حجم لباس‌ها و وسایل نیز در یک فضای محدود، دو برابر خواهد بود. ولی همیشه راهکاری برای هر مشکل وجود دارد. بهترین راه برای ایجاد نظم وسایل و لباس‌ها در یک اتاق خواب، به‌کار‌گیری کمد‌های بزرگ و جا‌دار است.

 

ولی در اتاق خواب کوچک، امکان قرار دادن کمد‌های بزرگ نیست. از‌این‌رو، می‌توانید فضای نگهداری از لباس‌ها را به چند بخش تقسیم کنید. یکی از این بخش‌ها دراور لباس است. 

 

دراور لباس، با ابعادی کوچک‌تر از کمد را می‌توانید در گوشه‌ای از اتاق قرار دهید که امکان قرار دادن کمد‌های بزرگ وجود ندارد. برای مثال، در قسمتی از اتاق که ستون، ابعاد مفید دیوار را کاهش داده است، بهترین جا برای قرار دادن دراور خواهد بود. 

 

استفاده از تخت‌های تاشو؛ بهترین ایده برای اتاق خواب 

تخت‌خواب، بزرگ‌ترین اجزای یک اتاق محسوب می‌شود که بخش بزرگی از فضا را به‌خود اشغال می‌کند. فرقی هم ندارد که تخت خواب یک نفره باشد یا دو‌نفره؛ پس از قرار دادن تخت در اتاق، امکان استفاده از فضای اشغال‌شده وجود نخواهد داشت. ولی با افزایش تعداد خانه‌های کوچک، معماران داخلی اقدام به تولید مبلمان کم‌جا کرده‌اند. این مبلمان بهترین انتخاب برای استفاده بهینه از فضای اتاق خواب کوچک است. 

 

تخت تاشو یکی از این تخت‌های پر‌کاربرد محسوب می‌شود. تخت‌های تاشو، بخشی از دیوار اتاق را اشغال می‌کنند و معمولاً با کتابخانه یا میز تحریر همراه هستند. البته تخت تاشو بهتر است متناسب با ابعاد اتاق شما ساخته شود و اجزای آن همان چیزی باشد که نیاز دارید. برای مثال، اگر به کمد بیشتر نیاز دارید، امکان سفارشی‌سازی تخت تاشو برای قرار دادن کمد کنار یا بالای تخت وجود دارد. 

 

دومین مورد از تخت‌های مناسب برای اتاق‌های کوچک، تخت کشو‌دار و جک‌دار است. شما می‌توانید با خرید تخت کشو‌دار و جک‌دار یک‌نفره یا دو‌نفره، از فضای اطراف تخت یا زیر آن استفاده بهینه داشته باشید. تخت‌های جک‌دار، بهترین جا برای قرار دادن وسایل کم‌کاربرد هستند. 

 

روش استفاده بهینه از فضای اتاق خواب کوچک چیست؟

میز تحریر دیواری؛ برای داشتن اتاق خواب مدرن کوچک

استفاده بهینه از فضای اتاق خواب کوچک، یعنی، بهره‌مندی از همه اجزای اتاق خواب. دیوار‌ها مهم‌ترین بخش اتاق برای چیدمان وسایل محسوب می‌شوند. به‌طور‌کلی، اگر از وسایلی استفاده کنید که حجم کم‌تری از کف اتاق را اشغال کنند، فضای اتاق بزرگ‌تر نشان داده می‌شود. به‌همین دلیل، نصب کتابخانه یا میز تحریر روی دیوار، بهترین انتخاب برای داشتن اتاق خواب کوچک و در‌عین‌حال، مدرن است. 

 

بیشتر افراد تصور می‌کنند که با قرار دادن تخت خواب دو نفره در اتاق، امکان استفاده از میز تحریر را نخواهند داشت. ولی اگر متراژ اتاق بسیار کوچک باشد، با نصب تخت تاشو دو نفره روی دیوار و میز تحریر دیواری، می‌توان فضایی برای خواب و مطالعه فراهم کرد. با جمع کردن تخت تاشو در طول روز، فضای مفید اتاق افزایش می‌یابد و در نتیجه، بدون احساس شلوغی محیط، امکان مطالعه با خیالی آسوده فراهم می‌شود. 

 

این چیدمان نه تنها به چیدمان بهتر اتاق خواب کوچک کمک می‌کند، بلکه باعث ایجاد دکوراسیونی به سبک مدرن خواهد شد.   

 

 قرار دادن آینه قدی برای بزرگ نشان دادن اتاق خواب

انعکاس فضای اتاق در آینه‌های قدی، باعث ایجاد خطای دید و بزرگ دیده شدن اتاق خواب می‌شود. اگر دیوار مناسبی برای قرار دادن آینه قدی ندارید، اصلا نگران نباشید. ما در این مطلب قصد داریم تا راه‌های استفاده بهینه از فضای اتاق خواب کوچک را معرفی کنیم. یکی از این راه‌ها، نصب آینه به در کمد است. با نصب آینه قدی به کمد، هم فضایی برای مشاهده خود دارید و هم با استفاده از خاصیت انعکاس آینه، می‌توانید فضایی بزرگ‌تر و پر‌نور‌تر داشته باشید. 

 

روش استفاده بهینه از فضای اتاق خواب کوچک چیست؟

انتخاب رنگ اتاق خواب کوچک؛ رنگ‌های روشن بهترین

قرار دادن محصولات کم‌جا باعث استفاده بهینه از فضای اتاق خواب کوچک می‌شود. ولی اگر رنگ اتاق به‌درستی انتخاب نشده باشد، تاثیر محصولات کم‌جا نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال، اتاق کوچکی با دیوار‌های تیره را تصور کنید. این اتاق، حتی اگر خالی از وسیله باشد، بسیار دلگیر و کوچک‌تر به‌نظر می‌رسد. انتخاب رنگ اتاق باید با توجه به تناسب اتاق انجام شود. شما می‌توانید با ترکیب رنگ‌های روشن با تیره یا استفاده از کاغذ دیواری خط‌دار، به اتاق خود عمق دهید و آن را بزرگ‌تر نشان دهید. 

 

با محصولات کم‌جا و مدرن بلج، دیگر نگران دکوراسیون اتاق کوچک خود نباشید

در این مقاله به بررسی راهکار‌هایی برای استفاده بهینه از فضای اتاق خواب کوچک پرداختیم. مبلمان اتاق خواب، مهم‌ترین بخش یک اتاق برای بهینه‌سازی از آن محسوب می‌شود. تخت‌های کشو‌دار، تاشو، کمد و دراور، کتابخانه و میز تحریر دیواری از محصولاتی هستند که به بهبود فضای مثبت اتاق‌های کوچک کمک می‌کنند. مهم‌ترین فاکتور انتخاب این محصولات، جنس و قیمت آن‌ها است. 

 

بلج با ۳۰ سال سابقه طراحی و تولید محصولات دکوراسیون داخلی، سرویس خواب و مبلمان با‌کیفیتی را متناسب با نیاز مشتریان خود تولید می‌کند. شما می‌توانید طرح مورد‌نظر خود را به کارشناسان دکوراسیون بلج ارائه دهید تا رویای شما را به حقیقت تبدیل کنند. همچنین، بلج ارسال رایگان برای خرید‌های بالای ۳ میلیون تومان به سراسر ایران و بسته‌بندی مطمئن، محصولی سالم و زیبا را در خانه شما تحویل می‌دهد. برای مشاهده لیست محصولات مدرن و زیبای بلج وارد سایت bolej.ir شوید و برای دریافت مشاوره خرید با شماره ۰۲۱۵۳۱۳۸ تماس بگیرید تا کارشناسان بلج شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند.