فواید استفاده از هدایای تبلیغاتی در عصر دیجیتال

مجموعه : دنیای آنلاین
فواید استفاده از هدایای تبلیغاتی در عصر دیجیتال

امروزه در دنیای فناوری همه چیز میل به ساده شدن دارد. این امکان از طریق بهره‌گیری از تکنولوژی هر روز امکان جدیدی را برای ما فراهم می‌کند. بدین ترتیب تا حدود زیادی حرف اول و آخر را فناوری می‌زند و برای کسب‌وکارها اعتماد به این دنیای تکنولوژی کار سختی نخواهد بود. بدین ترتیب آسان است که شرکت‌ها در این شرایط ارزش هدایای تبلیغاتی را رد کنند. شاید در وهله اول این روش یک استراتژی بازاریابی کم‌ اثر و گران‌تر به حساب بیاید و توجه کمتری به این مقوله بشود.

 

با این حال، هنگامی که شرکت‌ها به تبلیغات مدرن‌تر همچون تبلیغات اینترنتی متوسل می‌شوند و بیشتر به مواردی مانند رسانه‌های اجتماعی توجه می‌کنند، خطر از دست دادن ارتباط با مشتریان‌شان را حس خواهند کرد. تا حدی‌ محصولات تبلیغاتی به شرکت‌ها این امکان را می‌دهند تا با مشتریان خود ارتباط نزدیک‌ و عمیق‌تری برقرار کنند، شناخت برند را توسعه دهند و به عنوان یک حس خوشایند عمل کنند.

 

یک مطالعه انجام شده توسط “BPMA” (انجمن بازرگانان تبلیغاتی بریتانیا) نشان می‌دهد در بازه زمانی یک ساله، بیش از نیمی از مشتریان که محصولات تبلیغاتی هدیه گرفته بودند، رفتار وفادارانه‌ای از خود بروز دادند. بر اساس این مطالعه و در طی یک پرسشنامه، 79٪ از شرکت کنندگان که محصول تبلیغاتی دریافت کرده‌اند بیان کردند که به احتمال زیاد آنها مشتری دائمی می‌شوند. بسیاری از شرکت کنندگان حتی می‌توانستند دقیقاً یادآوری کنند که چه زمانی این محصول را دریافت کرده‌اند و 94٪ از آنها هرگز شرکتی را که هدیه را به آنها داده است فراموش نکردند.

 

بنابراین بدیهی است، محصولات تبلیغاتی هنوز هم می‌توانند بر نحوه انتخاب مشتری تأثیر بگذارند. اما چگونه باید متوجه شویم که چه کالاهایی می‌توانند به بهترین نحو تجارت شما را ارتقا دهند؟ و چه زمانی باید از آن‌ها استفاده کرد؟ این نکته به خوبی در رویدادها یا کنفرانس‌ها قابل مشاهده است. جایی که به نظر می‌رسد هر شرکتی با محصولاتی همچون فلش مموری، خودکار، لیوان یا سررسید، خدمات یا شرح جزیی از خود را توضیح می‌دهد.

 

بعضی اوقات، این محصولات تأثیرگذار هستند، اما گاهی اوقات کاربرد موثر خود را از دست می‌دهند. برای شرکت های مبتنی بر فناوری، محصولات فیزیکی ممکن است گیج کننده و بی معنی به نظر برسند. اما با اهداف صحیح و درک صحیح از اهداف خود، سایر روش‌ها همچون هدایای تبلیغاتی می‌تواند یک پیشرفت بزرگ در تلاشهای بازاریابی باشد. بسنده کردن به یک روش رایج در سطح عمومی همواره بهترین راه برای گسترش کسب‌وکار نخواهد بود.

 

در ادامه به نکاتی مهم در خصوص استفاده از هدایای تبلیغاتی در عصر دیجیتال اشاره می‌کنیم تا بیشتر با این مقوله آشنا شوید. لازم به ذکر است که مشاورین ما در حس هفتم همواره آماده کمک و پاسخ‌گویی به شما عزیزان هستند.

 

مشتریان خود را خوشحال کنید

داشتن خدمات مشتریان خوب و یک محصول خارق‌العاده، کافی نیست. با افزایش رقابت در صنایع، اکنون شرکت‌ها در حال رقابت برای افزایش وفاداری به برند و تضمین موفقیت در آینده خود هستند. حتی گاهی بهترین شرکت‌ها با انجام کارهای شگفت‌انگیز تعجب مشتریان خود را برمی‌انگیزند.

 

یک شرکت در حوزه مد و پوشاک به نام ” HEX ” با بیش 13000 یادداشت تشکر، سعی بر ایجاد رضایتمندی در مشتریانش کرد. این شرکت با ارسال یک یادداشت تشکر به همراه هر سفارش و همچنین یک ایمیل تأیید و تشکر از خرید، بر ایجاد احساس ارزشمند بودن مشتریان خود تمرکز کرد. روشی که احتیاج به هزینه گزافی نخواهد داشت اما به شدت بر روی مشتریان تاثیرگذار خواهد بود. در حالی که ممکن است رقبای HEX به تازگی در صدد جذب مشتریان در بازار مشترک باشند، این نحوه قدردانی باعث شده تا مشتریان این شرکت همچنان اولویت اول خود را در ذهن HEX بدانند.

 

یقینا یادداشت‌ها تنها روشی نیستند که شرکت‌ها برای خوشحال‌کردن مشتریان خود استفاده می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها با استفاده از هدایای تبلیغاتی مانند باکس هدیه یا کیف‌های چرمی دقیقا این روند را دنبال می‌کنند. به این ترتیب مشتریان از روز اول احساس ویژه بودن خواهند کرد.

 

با استفاده از این فلسفه و با توجه به نیازها و علاقه‌های مشتری، هوشمندانه هدایای خود را سفارشی کنید و به برجسته‌ترین شکل ممکن از آن استفاده کنید. این هدایای تصادفی مانند هدایای تشکر از شما نشانی به جا می‌گذارند، اما این خودجوش بودن و خاص بودن انتخاب شما است که واقعاً مشتری را خوشحال می‌کند.

 

یک ارتباط عمیق با نام تجاریتان برقرار کنید

بر اساس تحقیقات انجام شده در مورد انگیزه‌های موثر، برندهایی که از این گونه محرک‌ها استفاده می‌کنند، قادر به ارتباط بهتر با مشتریان خود در سطح عاطفی هستند. همین امر باعث می‌شود تا مشتریان حتی بیش از پیش راغب به استفاده از خدمات آن برند شوند. مهم‌تر از همه، مشتریانی که از نظر عاطفی ارتباط برقرار می‌کنند، در مقایسه با مشتریان راضی، دوبرابر بیشتر برای شما باقی خواهند ماند. به عبارت ساده‌تر نتیجه این حرف‌ها باعث خواهد شد که مشتریان، برند شما را دوست داشته باشند.

 

یک نمونه از مشتریانی که به این صورت با یک برند در ارتباط هستند، شامل افرادی است که به دنبال احساس تعلق بودند. برای تقویت این خواسته، شرکت‌ها در ذهنیت گروهی قرار گرفتند و مشتریان را به بخشی از یک خانواده، باشگاه یا همراه تبدیل کردند. مهم نیست که یک نام تجاری آن را چه چیزی می‌نامد، این احساس اجتماع، تاثیرات عمیق‌تری برای مشتری ایجاد می‌کند و می‌تواند از چند طریق انجام شود.

 

احساس ویژه از دریافت هدیه از سوی مشتریان کمک می‌کند احساس کنند که تجارت شما آن‌ها را به عنوان افراد با ارزش خطاب می‌کند و برای آنها بیشتر از سایر برندها ارزش قائل است.

فواید استفاده از هدایای تبلیغاتی در عصر دیجیتال

شرکت‌ها اغلب با همان روشی که مشتری‌های خود را خوشحال می‌کنند، با هدایای تبلیغاتی روابط عمیق‌تری ایجاد می‌کنند. تفاوت تنها در این است که اهدای یک هدیه فیزیکی با هدف تعمیق ارتباط برند معمولاً سازگارتر و قابل پیش‌بینی است.

 

در واقع هنگامی که یک شرکت به طور مداوم با هدیه، به عنوان تشکر از مشتری یا تحویل در یک کنفرانس یا سایر موارد مشتریان خود را خشنود می‌کند، تعهد خود را نشان می‌دهد که گاهی موثرتر از محصول اصلی است.

 

یک راه حل مفید ارائه دهید

محصولات فیزیکی به شرکت‌ها امکان می‌دهند خود را حتی بیشتر در زندگی مشتری خود ادغام کنند. محصولات مفیدی مانند لیوان و ماگ، خودکار، صنایع دستی یا هدایای دیجیتال به احتمال زیاد در زندگی روزمره گیرنده جایگاه خوبی پیدا می‌کنند و می‌توانند به عنوان یک یادآوری مداوم در مورد شرکت شما باشند. اکنون، کسب‌وکار شما فقط محصول یا خدمات اصلی را ارائه نمی‌دهد، بلکه کمی عمیق‌تر درباره آنچه مشتری نیاز دارد فکر می‌کند. هرچه هدایای شما برای مشتریان مفیدتر و جذاب‌تر باشد، جایگاه شما در نزدشان ارتقا می‌یابد.

 

به عنوان مثال، در عصر دیجیتالی امروز، ارائه فلش مموری با ظرفیت پایین به عنوان هدیه تبلیغاتی در طی یک نمایشگاه یا کنفرانس ممکن است از لحاظ کاربردی معنای خاصی نداشته باشد. با وجود فناوری هایی مانند cloud یا دیگر روش‌های اشتراک گذاری، شاید فلش مموری منسوخ شده باشد. حتی در برخی موارد، فلش‌مموری سنتی دیگر ممکن است مانند رایانه های جدید وصل نشوند. اگر مشتریانی که از این هدایا دریافت می‌کنند فرصت استفاده از آن را پیدا نکنند، این محصول به هدر خواهد رفت.

 

در عوض، شرکت‌ها می‌توانند با دنبال کردن محصولات مدرن، در این راه موفقیت بیشتری پیدا کنند. دلبستگی روز افزون ما به تلفن‌های هوشمند باعث شده تا بازار کیف پول‌های چسبنده که به پشت می‌چسبند گرم شود، تا بتواند کارت‌های اعتباری و پول نقد را در خود جای دهد. از آنجا که این کیف پول‌ها ارزان هستند، این امکان را برای شرکت‌ها فراهم می‌آید که این کالا را به عنوان محصولات تبلیغاتی ارائه دهند. به این صورت هر بار که شخصی تلفن خود را بیرون می‌آورد یا می‌خواهد چیزی را بپردازد، آنها و افراد اطراف‌شان برند و طراحی شما را ببینند و همچنین ارتباط بین ابزار و برند شما برقرار می‌شود.

 

در پایان، محصولات تبلیغاتی تنها یکی از راه‌هایی است که شما می‌توانید تجارت خود را ارتقا دهید. چه آنها برای یک کنفرانس و چه یک شگفتی جالب برای مشتریان شما باشد، محصولات تبلیغاتی می‌توانند به شما کمک کنند تا ارتباط بهتری با مخاطبان خود داشته باشید. زیرا حتی در عصر دیجیتالی امروز، چه کسی از هدیه گرفتن خوشش نمی‌آید؟!