قبل از خرید سایه چشم به این موارد دقت کنید!

مجموعه : آرایش چشم
قبل از خرید سایه چشم به این موارد دقت کنید!

چشم ها و آرایش چشم ها همیشه تاثیرگذار ترین بخش صورت و یک آرایش بوده اند. در آرایش چشم از محصولات مختلفی می توان استفاده کرد که یکی از آنها، سایه چشم است. سایه چشم تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی آرایشتان دارد اما در انتخاب آن بی پروا باشید زیرا جادوی رنگ ها و هنر استفاده از سایه چشم است که جلوه ی نهایی آن را بر چشمان شما مشخص می کند. هر چند در زیبایی آرایش چشم از خط چشم و ریمل نیز استفاده می شود اما سایه چشم جلوه ای دیگر به چشم ها می بخشد. پس تاثیر سایه چشم را دست کم نگیرید و در انتخاب آن به نکات زیر توجه کنید.

 

انواع سایه چشم

لوازم آرایش به خصوص لوازم مربوط به چشم باید با دقت انتخاب شوند تا بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورند. سایه چشم انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

 

سایه چشم مایع: سایه چشم مایع دارای یک اپلیکاتور نرم است که یک ابزار عالی برای بازی با پلک چشم برای خلق یک جلوه زیبا است. سایه چشم مایع برای پایه آرایش چشم بسیار کارآمد است زیرا به حفظ رنگدانه و افزایش شادابی کمک می کند. این نوع سایه هنگام کشیدن روی چشم معمولا خیلی سریع خشک می شود پس در شکل کشیدن آن بسیار دقت کنید. با این حال، اگر فردی هستید که پلک چرب دارید، ما به شما پیشنهاد می کنیم از سایه چشم مایع دوری کنید، زیرا این نوع سایه چشم در مقایسه با سایه های کرمی، راحت تر و سریع تر چروک می شوند.

 

سایه چشم کرمی: بیشتر خانمها سایه چشم کرمی را می پسندند. اما چرا؟
بهترین قسمت سایه چشم کرمی این است که به قدری نرم با هم ترکیب می شوند که به راحتی می توانید بیش از یک رنگ سایه چشم در این فرم را باهم ترکیب کنید تا ظاهر  چشمگیرتری به آرایشتان بدهید. براش‌های شیدر مصنوعی بزرگ برای استفاده از این سایه چشم ایده‌آل هستند. تنها ایراد این نوع سایه ها این است که اگر هوا خیلی گرم باشد به راحتی آب می شوند. بنابراین اگر هوا خیلی گرم است، باید از مصرف آن در یک روز خاص خودداری کنید. اما جدای از آن، یک نوع سایه چشم عالی است.

 

سایه چشم پودری: که بدون شک یکی از پرطرفدارترین سایه چشم ها است. استفاده آسان و پیگمنت بالا، احتمالاً بزرگترین دلیل تقاضا و محبوبیت زیاد آن است. این سایه ها معمولا به صورت چندتایی در یک پالت به فروش می رسند. یک پالت سایه چشم ممکن است ترکیبی از رنگ های پودری براق یا مات یا یکی از این دو نوع باشد. بسته به نوع استفاده‌‌ی روزانه، مجلسی یا هر نوع دیگر می توان از آن استفاده کرد. برای اثرگذاری بیشتر می توانید کمی براش خود را نمدار کرده و سپس استفاده کنید یا با نوک انگشت سایه را در پشت پلک خود بزنید.

 

سایه چشم پودری ریزتر: این سایه چشم کمی شل‌تر از سایه چشم پودری معمولی است. ترجیحاً برای یک میکاپ آرتیست حرفه ای مناسب است. این نوع سایه چشم دارای رنگدانه های ریز است. اما اگر پوست خیلی خشکی دارید، توصیه می‌کنیم از استفاده از این نوع سایه چشم خودداری کنید، زیرا می‌تواند باعث خشکی بیشتر پلک شما شود.

قبل از خرید سایه چشم به این موارد دقت کنید!

ویژگی های یک سایه چشم خوب

سایه چشم به ایجاد سایه روی چشم ها با رنگ های مختلف کمک می کند. با استفاده از سایه چشم می‌توانید شکل چشم‌هایتان را تغییر دهید یا به چشم هایتان عمق ببخشید. اما سایه چشم خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا این عمق و زیبایی بی نقص باشد؟

همانطور که گفته شد سایه چشم انواع مختلفی دارد پس باید با توجه به استفاده خود، نوع مناسب یا انواع مناسب سایه‌‌ی مورد نظر خود را برای آرایش چشم هایمان انتخاب کنیم. از ویژگی های مهمی که هنگام انتخاب سایه چشم می توان به آن اشاره کرد، پیگمنت آن است. منظور از پیگمنت به زبان ساده این است که روی چشم بنشیند و به اندازه‌‌ی چیزی که در پالت میبینیم، جلوه داشته باشد.

یکی دیگر از نکات و ویژگی های مهم هنگام انتخاب سایه برای آرایش این است که شما باید سایه چشم را بر اساس ته رنگ پوست صورت خود انتخاب کنید. باید بدانید که ته رنگ سرد، گرم یا خنثی دارید. پس از شناخت این موضوع، می توانید یک پالت سایه چشم با رنگ هایی بخرید که مخصوص خودتان باشد و جلوه بی نظیری را رقم بزند.

 

جلوه‌ های سایه چشم

در مجموع سایه چشم‌ها دو نوع جلوه به چشمان شما می دهند:

مات: سایه چشم مات هیچ درخششی در خود ندارد و جلوه بسیار شیکی دارد و هم برای آرایش روزانه و هم آرایش رسمی‌تر چشم، عالی است. همچنین به عنوان یک رنگ پایه برای کانتورینگ خوب نیز عمل می کند. استفاده از سایه چشم مات در بالای آرایش چشم می‌تواند به شما کمک کند جلوه‌ای سه بعدی و خیره‌کننده داشته باشید. سایه چشم مات رنگ های زیادی دارد، بنابراین می توانید از آن برای تغییر ظاهر چشمان خود استفاده کنید.

براق: این نوع سایه چشم درخشندگی ظریفی به چشمان شما می دهد بنابراین آرایش شب، فقط با سایه چشم براق است که تکمیل می شود. هرچند که در نور روز نیز می توانید از آن استفاده کنید. بهترین قسمت سایه چشم براق این است که می‌توانید آن را با سایه‌های دیگر ترکیب کنید تا یک ترکیب عجیب و بی‌نظیر بسازید.

اکثر پالت‌های سایه چشم شامل رنگ‌های مات و براق می‌باشند.

قبل از خرید سایه چشم به این موارد دقت کنید!

چگونه سایه چشم بزنید؟

در قدم اول پرایمر بزنید. پرایم کردن پلک‌هایتان نه تنها شدت رنگدانه سایه را افزایش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود سایه چشم‌تان بدون چین و چروک و طولانی‌تر بماند. یک پرایمر یا کانسیلر معمولی می تواند کار پرایم کردن پلک های شما را نیز انجام دهد.

سپس یک سایه خنثی شبیه به رنگ پوست خود انتخاب کنید و روی پلک ها بزنید تا پایه ای برای آرایش چشم شما ایجاد شود.

قاب مورد نظرتان را بسازید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد قاب یا محدوده آرایش چشم این است که با یک سایه مات روی چین پلک شروع کنید. سپس یک سایه تیره‌تر و مات در گوشه بیرونی ایجاد کنید و سپس چیزی که می خواهید را خلق کنید.

 

ضمن تشکر از همراهی شما تا آخر این مقاله، برای خرید سایه چشم‌ اورجینال و لوازم آرایشی اصل باکیفیت عالی و ضمانت محصول، عبارت مقابل را در گوگل سرچ کرده و روی اولین لینک کلیک کنید: لوازم آرایشی مدیاژ