قطر بدون ویزا بعد از جام ملت ها تمدید شد؟ آیا قیمت تور ارزان تر از قبل است؟

مجموعه : نکات سفر
قطر بدون ویزا بعد از جام ملت ها تمدید شد؟ آیا قیمت تور ارزان تر از قبل است؟

قطر کشور کوچکی که این روزها غوغا به پا کرده است مقصد گردشگری بسیاری در جهان شده است. برگزاری مسابقات جام جهانی به بهترین شکل در این کشور باعث شد مردم دنیا این کشور را بهتر بشناسند. جام ملت های آیا نیز قرار بود در کشور چین برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا در این کشور این میزبانی به دست کشور قطر افتاد. کشور قطر با ساخت ورزشگاه های بسیار مجلل برای بازی های جام جهانی که بروزترین تجهیزات را داشت، برای برگزاری جام ملت ها کاملا آماده بود. در واقع از هزینه ایی که برای جام جهانی کرده بود را با میزبانی جام ملت ها به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرد و قهرمان جام ملت های آسیا نیز شد. تور قطر از پر تقاضاترین تورهای این روزها است. قطر برای راحت کردن گردشگرانی که می خواهند به این کشور سفر کنند طرح سفر بدون ویزا را برای 80 کشور دنیا گذاشته است. در میان این کشورها نام ایران وجود ندارد و این در حالی است که گردشگران قطری می توانند بدون ویزا به ایران سفر کنند. اگر چه حذف ویزا به شرایط و روابط سیاسی دو کشور مربوط است اما در حال حاضر نمی توان به این کشور بدون ویزا سفر کرد. در بازی های جام جهانی برای آسان کردن سفر فوتبال دوستان از سراسر دنیا، کشور قطر طرح هایا کارت را گذاشت. در ادامه درباره این کارت توضیحاتی را می دهیم.

 

هایا کارت چیست؟

هایا کارت در واقع مجوز ورود مسافران به کشور قطر در زمان بازی های جام جهانی بود. این کارت در زمان برگزاری بازی های جام ملت ها دوباره فعال شد. با این کارت بدون نیاز به دریافت ویزا مسافران از تمام کشورهای دنیا می توانستند به راحتی به قطر سفر کنند.

 

شرایط دریافت هایا کارت

از مهمترین مواردی که برای ثبت نام هایا کارت که در اصل یک کارت دیجیتالی است نیاز بود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

مسافران متقاضی در یافت هایا کارت باید بیش از 18 سال سن داشته باشند. در غیر این صورت سرپرست و یا پدر متقاضی می باید برای دریافت این کارت اقدام می کرد.

مسافران برای سفر به کشور قطر و در زمان جام جهانی و جام ملت های آسیا با هایا کارت باید پاسپورت معتبر خود را همراه می داشتند. علاوه بر این داشتن حداقل یک بلیط مسابقه فوتبال از دیگر شرایط دریافت هایا کارت بود.

از دیگر مواردی که برای دریافت هایا کارت مهم بود مشخص کردن محل اقامت در کشور قطر بود. بنابراین افرادی که قصد سفر به این کشور را داشتند و یا رزرو تور داشتند، باید از قبل محلی را برای اقامت خود انتخاب می کردند. محل سکونت ها می توانست مواردی همچون هتل، آپارتمان، اقامتگاه های کابینی و کشتی کروز باشد. گردشگران باید واچر هتل ویا هر محل اقامتی که داشتند را برای دریافت هایا کارت ارائه می دادند.

اگر برای دریافت هایا کارت یکبار اقدام می کردند و رد صلاحیت می شدند دیگر امکان ثبتنام دوباره وجود نداشت.

 

مزایای دریافت هایا کارت

زمانی که برای سفر آماده می شوید قطعا می دانید که باید برای شرایط غیر قابل پیش بینی سفر نیز آماده شوید، هایا کارت برای تور قطر شما مزایایی دارد که در ادامه اشاره می کنیم:

  1. با داشتن هایا کارت به راحتی میتوانستید از مرزهای کشور قطر عبور کنید.
  2. با ارائه این کارت مجوز ورود به ورزشگاه هایش را داشتید.
  3. با هایا کارت می توانستید به صورت رایگان از حمل و نقل عمومی در شهر استفاده کنید.
  4. با داشتن این کارت می توانستید چندین بار از کشور قطر خارج شوید و دوباره به آن بازگردید.

استفاده ار هایا کارت فقط تا جام ملت های آسیا امکان پذیر بود. برای سفرهای نوروزی و یا رزرو تور پایان سال داشتن ویزا برای ایرانیان اجباری است. البته بعد از جام ملت ها تب وتاب سفر به این کشور کم شده است و رزرو بلیط هواپیما به مقصد قطر نیز تقاضای کمتری نسبت به چند وقت پیش دارد. بنابراین امکان رزرو تور ارزان قیمت در این روزها بیشتر است. سفرمی safarme.ir با ارائه خدمات عالی در زمینه گردشگری به شما این امکان را می دهد تا دغدغه گرفتن ویزا و … را نداشته باشید و سفری ارزان قیمت و با کیفیت را تجربه کنید.