قیمت بلیط هواپیما برای کودک و نوزاد چگونه تعیین می شود؟

مجموعه : نکات سفر
قیمت بلیط هواپیما برای کودک و نوزاد چگونه تعیین می شود؟

یکی از مسائلی که در سفر وجود دارد، سفر با کودکان است. حتی اگر با خودروی شخصی هم سفر نکنید باز هم همان مشکلات را خواهید داشت. چگونگی رزرو بلیط هواپیما برای کودک، ناراحتی کودک، سر و صداهای او، و اگر نوزاد باشد بحث غذا خوردن و تعویض پوشک او همگی باعث دردسر است.

 

بسیاری از خانواده ها به دلیل داشتن کودک از سفر با هواپیما اجتناب می کنند. ما راه حل هایی داریم که با آن ها می توانید به راحتی همراه با کودک خود سفر هوایی داشته باشید. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید و سپس از آدرس www.tahagasht.com برای خرید بلیط هواپیما مورد نظر اقدام کنید.

 

 

قیمت بلیط هواپیما:

هر شرکتی که به گونه ای با صنعت گردشگری در ارتباط باشد قانوناً مختار است که قیمت های خود را در بازه ای تعیین شده تغییر دهد. صنعت هواپیمایی نیز از این قاعده مستثنی نیست و قیمت بلیط هواپیما با توجه به عوامل مختلفی تغییر می کند. این عوامل عبارت اند از:

 

زمان پرواز

بلیط هواپیما در زمان هایی خاص مثل تعطیلات تابستانی و یا عید نوروز به دلیل تقاضا بیشتر بالاتر از حد معمول است. هم چنین تهیه ی بلیط در آخر هفته ها سخت تر و گران تر می باشد.

 

سن

اگر اقدام به خرید بلیط سیستمی کنید سن یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط شما خواهد بود.

 اما بلیط سیستمی چیست؟ بلیط سیستمی در واقع همان بلیطی است که مستقیما از ایرلاین ها تهیه می کنید. در این بلیط ها قیمت بر اساس رتبه بندی بزرگسال (از 12 سال به بالا)، کودک (از 2 الی 12 سال) و نوزاد (تا 2 سال) متغیر است.

 در واقع بهای بلیط برای نوزادان در نظر گرفته نمی شود و سفر آن ها رایگان است، برای کودکان نیم بها و برای بزرگسالان کامل است.

 

نوع بلیط

به طور کلی دو نوع بلیط داریم. بلیط سیستمی و چارتری. بلیط سیستمی که پیشتر توضیح داده شد اما بلیط چارتری چیست؟ بلیط چارتری در واقع به این صورت است که فرد یا شرکتی اقدام به خرید تمام بلیط های یک پرواز می کند و سپس با قیمتی کمتر آن ها را به فروش می رساند.

 از این رو این بلیط ها نسبت به بلیط های سیستمی به صرفه تر هستند اما تنها تفاوت آن ها در قیمت نیست.

بلیط های چارتری برخلاف بلیط های سیستمی رنج قیمتی متغیر ندارند و برای هر سنی به یک میزان مساوی هزینه باید پرداخت شود. (بزرگسال و کودک و نوزاد فرقی ندارد). هم چنین در صورت کنسل کردن پرواز خود هیچ بهایی به شما بازگردانده نمی شود.

 

بلیط لحظه آخری

این نوع بلیط در واقع همان بلیط های معمولی سیستمی است با این تفاوت که دو ساعت قبل از پرواز به فروش رسیده اند لذا می توانید با کاهش قیمت چشمگیری مواجه شوید. برای خرید این نوع بلیط باید دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید و در صورت خالی بودن صندلی های پرواز می توانید بلیط لحظه آخری تهیه کنید.

قیمت بلیط هواپیما برای کودک و نوزاد چگونه تعیین می شود؟

کودک در هواپیما:

مساله ی حضور کودک در هواپیما به دو صورت است. یکی اینکه کودک همراه با خانواده ی خود در پرواز حضور دارد و یا اینکه به صورت انفرادی قصد سفر دارد. هر کدام از این دو مورد مسائل مربوط به خود را دارند که در ادامه به صورت کاملا مفصل اقدام به توضیح آن ها می کنیم.

 

  1. کودک تنها در هواپیما:

اگر قصد دارید تا کودک خود را به صورت انفرادی به سفر بفرسیتد و کسی در فرودگاه به دنبال او می آید باید نکاتی را برای داخل هواپیما رعایت کنید.

 

وسایلی که باید همراه کودک باشد:

 

موبایل

پول

اطلاعات کسی که به دنبال او می آید

عکس شخصی که به دنبال کودک می آید

کپی مدارک اعم از پاسپورت

دارو

جزئیات اتفاقی که ممکن است در طول پرواز رخ دهد و عکس العملی که کودک باید نشان دهد.

خوراکی

سرگرمی

 

زمانی که می خواهید کودک خود را تنها به سفر بفرستید ابتدا قوانین مربوط به پرواز کودک تنها در ایرلاین مورد نظر خود را به طور کامل مطالعه کنید. سپس سعی کنید تا بلیطی در ساعات اولیه ی صبح تهیه کنید. و در نهایت اجازه ی قانونی خود را به صورت کتبی بنویسید و به ایرلاین مربوطه تحویل دهید.

 

اطلاعات فردی که به دنبال کودک می آید را همراه با عکس او به مهماندار هواپیما تحویل دهید چرا که او کسی است که کودک را به شخص مورد نظر تحویل می دهد. سعی کنید نام کودک را روی لباس یا وسایل او نزنید چرا که افراد از این طریق می توانند کودک شما را فریب دهند. در نهایت یک چمدان کوچک و قابل حمل برای وسایل کودکتان تهیه کنید.

 

قوانین کلی:

همراه داشتن مدارک شناسایی کودک و سرپرست، ولی، کفیل و یا قیم قانونی کودک و گذرنامه

روادید

بیمه (در صورت نیاز) جهت پروازهای بین المللی الزامیست و کودک باید توسط والدین یا قیم رسمی تحویل و مورد بدرقه قرار گیرد.

در صورتیکه کودک توسط یکی از اقوام خویش تحویل داده می شود همراه داشتن رضایت نامه رسمی ولی، سرپرست و … کودک الزامی است.

فرم مخصوص درخواست انجام امور مسافرت کودک بدون همراه در هواپیما (برخی از ایرلاین ها کارتی به او می دهند که باید در تمام طول پرواز به گردن او آویخته شود.

موافقت کتبی و رسمی همراه کودک بدون همراه در هواپیما با ثبت امضا در فرم مخصوص

 

کودک همراه با خانواده در هواپیما:

حضور نوزادان در هواپیما گاهی دردسرساز می شود نه تنها برای خانواده ی کودک بلکه برای سایر سرنشینان نیز اذیت کننده خواهد بود.

اما چه کار کنیم تا نوزادمان در طول سفر آرامش داشته باشد و سفری لذتبخش هم برای او و هم برای سایر افراد رقم بخورد؟

 

صندلی کودک:

نگهداری کودک در طول سفر بر روی پاها و یا در آغوش خود هم شما و هم نوزاد را خسته می کند.. لذا بهتر است تا از صندلی مخصوص کودک استفاده کنید و یا یک صندلی جداگانه برای او رزرو کنید.

 

گریه:

بسیاری از نوزادان در زمان بلند شدن و یا نشستن هواپیما شروع به گریه کردن و داد زدن می کنند. کودکان در این زمان ها با تغییر فشار هوا دردی در ناحیه ی گوش های خود احساس می کنند و دچار ترس و اضطراب می شوند.

بهتر است تا برای آرام کردن او چیزی مانند شیشه شیر در دهان او قرار دهید و یا گوش های او را به آرامی ماساژ دهید. تا هواپیما کامل فرود آید یا زمین بلند شود.

 

قیمت بلیط هواپیما برای کودک و نوزاد چگونه تعیین می شود؟

مشغولش کنید:

بهتر است تا وسایل مناسبی برای سرگرم کردن نوزاد خود همراه داشته باشید تا در زمان پرواز احساس امنیت بیشتری داشته باشد و حواسش از اتفاقات اطراف پرت شود.

 

زمان خواب:

بلیط خود را در زمانی تهیه کنید که کودکتان در هواپیما به خواب فرو رود. زمانی که کودک خواب آلوده باشد بیشتر گریه خواهد کرد.

 

غذا دادن به کودک:

اگر نوزادتان گرسنه شد بهترین راه این است که از سینه ی مادر مستقیما تغذیه کند چرا که شیر خشک و یا شیر معمولی نمی توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند هم چنین میزان مجازی از مایعات را می توانید با خود به داخل هواپیما حمل کنید.

 اما اگر به هر دلیلی باید به کودک شیر خشک بدهید پس سعی کنید تا آن را در هواپیما آماده کنید. برای این کار از مهماندار بخواهید تا برای شما آب گرم تهیه کند.

 

پوشک:

و در نهایت یادتان نرود که وسایل لازم برای تعویض پوشک کودکتان را به همراه داشته باشید.