لامبورگینی فوق العاده اونتادور اس + عکس

لامبورگینی فوق العاده اونتادور اس + عکس

رونمایی از محصول جدید و کم نظیر کمپانی لامبورگینی اونتادور اس

 

لامبورگینی از محصول جدید و شگفت انگیز خود رونمایی کرده است که لامبورگینی اونتادور اس نام دارد.

 

پسوند S به معنی بدنه‌ی آئرودینامیک تر برگرفته از نسخه‌ی سطح بالای SV بوده و در این خودرو شاهد نمای جلوی گیراتر با اسپلیتری بزرگ‌تر به منظور افزایش خنک‌کنندگی است. به علاوه سپر جلو پذیرای دو مجرای هوای کناری به منظور کمک به افزایش داون فورس شده است.

 

در بخش عقب لامبورگینی یک دیفیوزر شبیه مدل SV را به همراه پره‌های عمودی تدارک دیده که این قطعه نه تنها باعث کاهش درگ می‌شود بلکه باعث افزایش جریان هوا و کمک به تولید نیروی رو به پایین بیشتر می‌شود. سه خروجی جدید نیز برای سیستم اگزوز توسعه یافته‌ی این خودرو در مرکز سپر تعبیه شده است. این سیستم اگزوز نسبت به نمونه قبلی بیش از 20 درصد سبک‌تر است. بال عقب نیز بسته به سرعت خودرو و حالت انتخابی راننده می‌تواند سه موقعیت مختلف را پذیرا شود.

 لامبورگینی فوق العاده اونتادور اس + عکس

خودروی جدید لامبورگینی اونتادور اس

 

به لطف تمامی این بازنگری‌ها، آونتادور S در مقایسه با نسخه‌ی قبل از فیس لیفت بیش از 130 درصد نیروی رو به پایین بیشتری را در اکسل جلو تولید می‌کند. این تغییرات چشمگیر در بخش عقب نیز نتیجه‌بخش بوده و زمانی که بال عقب در بهترین موقعیت خود باشد 50 درصد نیروی رو به پایین بیشتری را تولید می‌کند. در حالت درگ پایین، داون فورس خودرو 400 درصد بیشتر می‌شود.

 

این خودرو حالا LP 740-4 نامیده می‌شود که به معنی استفاده از پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 740 اسب بخار (40 اسب بخار بیشتر) است. این نیرو از طریق گیربکس 7 سرعته ISR به هر دو اکسل انتقال می‌یابد. البته گشتاور خودرو بدون تغییر در همان مقدار 690 نیوتون متر باقی مانده است. این نیروی اضافی از طریق بهینه سازی‌های صورت گرفته در زمان‌بندی متغیر سوپاپ و سیستم جذب متغیر به دست آمده و لامبورگینی می‌گوید حداکثر دور پیشرانه از 8350 به 8500 رسیده است.

 لامبورگینی فوق العاده اونتادور اس + عکس

ماشین جدید لامبورگینی

 

با فشار محکم پدال گاز آونتادور S در 2.9 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. سقف سرعت این خودرو 350 کیلومتر در ساعت است.

 

هم‌اکنون آونتادور S اولین خودروی تولیدی سری لامبورگینی است که سیستم فرمان پذیری چهار چرخ را به دست آورده است. این سیستم باعث افزایش کنترل جانبی خودرو می‌شود بدین‌صورت که چابکی آونتادور S در سرعت‌های پایین و متوسط افزایش یافته و در سرعت‌های بالاتر نیز پایداری خودرو بهبود پیدا می‌کند.

 

دیگر خوبی این خودرو استفاده از لاستیک‌های سفارشی پیرلی P Zero به منظور بهبود فرمان پذیری و کشش و البته بهبود کارایی ترمز است. هم‌اکنون ترمزهای کربن سرامیکی به‌طور استاندارد در آونتادور S وجود داشته و برای توقف از سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به مسافت 31 متری نیاز دارد.

 لامبورگینی فوق العاده اونتادور اس + عکس

اونتادور اس

 

در داخل کابین لامبورگینی از نشان دهنده‌های جدیدی استفاده کرده که بنا به حالت رانندگی انتخاب شده (استرادا، اسپورت، کورسا و اگو) طراحی متفاوتی به خود می‌گیرد. این خودرو به‌صورت استاندارد با اپل کارپلی عرضه شده و بصورت سفارشی نیز سیستم تله‌متری را دارد.

 

لامبورگینی برنامه‌ریزی کرده که اولین نسخه‌های این خودرو را بهار سال آینده با بهای 421350 دلار در آمریکا به مشتریان تحویل دهد.

لامبورگینی فوق العاده اونتادور اس + عکس

عکس های جدید و متفاوت خودروی لامبورگینی