لندن چند فرودگاه دارد

مجموعه : نکات سفر
لندن چند فرودگاه دارد

لندن، پایتخت انگلیس، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مقصدهای مسافرتی و گردشگری است که از دیرباز آوازه‌اش در دنیا مشهور بوده است. بی‌شک با جمعیت نزدیک به ۹ میلیون نفر و عظمت گسترده این شهر، رفت و آمد به لندن یکی از مهم‌ترین مسائل مورد نظر در توسعه این شهر بوده است.

 

به دلیل موقعیت جغرافیایی بریتانیا به عنوان یک جزیره، تقریبا تنها راه مسافران خارجی برای ورود به این شهر از راه هوایی یا آبی است. پس وجود فرودگاه‌های پیشرفته و درجه یک برای لندن امری الزامی است.

 

از این رو جالب است بدانید لندن ۶ فرودگاه در نقاط مختلف شهر دارد که در هر کدام روزانه پروازهای زیادی انجام می‌شود؛ به طوریکه، در سال ۲۰۱۶، ۱۶۶ میلیون مسافر از فرودگاه‌های لندن استفاده می‌کنند. البته تفاوت آن‌ها باعث تفاوت هزینه هنگام تهیه بلیط مانند تفاوت قیمت بلیط تهران لندن ماهان و ایران ایر نیز شده‌اند. در ادامه شما با این فرودگاه‌ها به طور خلاصه و با دو تا از آن‌ها به صورت تکمیلی آشنا می‌شوید. پس با ما همراه باشید.

 

لندن؛ یکی از پر رفت و آمدترین شهرها

همانطور که قبل‌تر گفتیم لندن ۶ فرودگاه دارد که عبارتند از: فرودگاه هیترو لندن، گاتویک، استانستد، لندن سیتی، لوتون و ساوتند. هر کدام از این فرودگاه‌‌ها ویژگی هایی دارند و در نقطه‌ای متفاوت از شهرند که در ادامه هر کدام را به طور خلاصه شرح می‌دهیم:

 

هیترو: این فرودگاه یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین فرودگاه‌های لندن است و در غرب لندن قرار دارد.

گاتویک: این فرودگاه تک باندی یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربرد‌ترین فرودگاه‌های لندن است و شاید بهترین فرودگاه لندن باشد. گاتویک تقریبا در جنوب لندن و در نزدیکی هیترو قرار دارد که همین باعث می‌شود بعضی مسافران آن را با هیترو اشتباه بگیرند!

استانستد: این فرودگاه سومین فرودگاه بزرگ لندن است و به خاطر پروازهای ارزان قیمت و مقرون به صرفه‌اش محبوبیت زیادی بین مسافران دارد. این فرودگاه در شمال شرقی لندن واقع شده است.

لندن سیتی: این فرودگاه نسبتا کوچک است ولی کارایی بالایی دارد. برای رسیدن به فرودگاه لندن سیتی، که در ۱۱ کیلومتری شرق لندن واقع شده، باید به منطقه نیوهم بروید.

لوتون: هر چند این فرودگاه شهرت خیلی خوبی در فرودگاه‌های لندن ندارد، اما برای صرفه‌جویی در هزینه ها مناسب است. لوتون در شمال غربی لندن قرار دارد.

ساوتند: این فرودگاه کوچک‌ترین فرودگاه شهر است و در منطقه دورتری در شرق لندن قرار دارد؛ پس دسترسی به آن خیلی آسان نیست.

 

لندن شهر بسیار بزرگی است. پس انتخاب فرودگاه مناسب می‌تواند در وقت و هزینه جابه‌جایی شما صرفه جویی کند. پس پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر پرواز لندن تهران یا برعکس، هزینه حمل و نقل از هواپیما را نیز در نظر بگیرید.

 

لندن چند فرودگاه دارد

فرودگاه هیترو؛ بزرگ‌ترین فرودگاه لندن

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، این فرودگاه بزرگ‌ترین فرودگاه لندن و انگلیس است. فرودگاه هیترو معمولا مقصد اکثر مسافران است و سالانه میلیون‌ها مسافر را منتقل می‌کند؛ به طوریکه هیترو به عنوان پر ترددترین فرودگاه در بریتانیا، پررفت و آمدترین فرودگاه در اروپا و ششمین فرودگاه شلوغ و متراکم در جهان شناخته می‌شود. جالب است بدانید سالانه بیش از ۶۷ میلیون مسافر از فرودگاه هیترو استفاده می‌کنند! این فرودگاه شامل ۴ ترمینال می‌شود که از ترمینال ۱ عمدتا برای پروازهای داخلی یا شهرهای اروپایی استفاده می‌شود.

 

از ترمینال ۳ و ۴ هم بیشتر برای مقصدهای دور مثل آفریقا، آسیا و خاورمیانه استفاده می‌شود. برای دسترسی به فرودگاه می‌توانید به راحتی از قطار و مترو لندن، که از قدیمی‌ترین متروهای دنیاست، استفاده کنید. همچنین این فرودگاه دارای امکانات زیادی از جمله خورد و خوراک، خدمات مالی، فروشگاه‌های مختلف، تسهیلات ویژه و بسیاری امکانات دیگر برای رفاه و آسایش مسافران عزیز است.

 

این مطلب را هم بخوانید: خلوت ترین زمان حرم امام رضا

 

فرودگاه گاتویک؛ قدیمی و پرکاربرد

این فرودگاه نیز از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های لندن است و حتی توانسته عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه را از هیترو بدزدد. این فرودگاه از لحاظ ترافیک مسافری ۲۵امین و از لحاظ جابه‌جایی مسافران بین‌المللی ۷امین رتبه در جهان محسوب می‌شود. این فرودگاه در سال ۱۹۲۰ ساخته شده و از این رو یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های لندن و دنیا است. البته در ۱۳ سال ابتدایی، از این فرودگاه صرفا برای مقاصد تجاری استفاده می‌شد؛ تا اینکه در سال ۱۹۳۳ مسافران شروع به استفاده از آن کردند.

 

جالب است بدانید از گاتویک برای دوره‌های آموزش هوانوردی نیز استفاده می‌شود. برای دسترسی به فرودگاه گاتویک می‌توانید از قطار، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید که هر کدام با توجه به نیاز و بودجه شما، می‌توانند مناسب باشند. گاتویک نیز مانند هیترو امکانات زیادی دارد و آسایش مسافران، از اولویت بالایی در این فرودگاه برخوردار است؛ به طوریکه برای افراد معلول و ناتوان و همچنین مادرها و کودکانشان امکانات رفاهی زیادی در نظر گرفته شده است.

 

در مطلب بالا، شما با فرودگاه‌های لندن به طور چکیده و مفید آشنا شدید. قطعا نوع فرودگاه در قیمت بلیط تهران لندن ماهان و ایران ایر شما تاثیرگذار است؛ پس این موارد را در هنگام تهیه بلیط خود از سایت علی بابا در نظر داشته باشید. آیا شما با فرودگاه‌های لندن آشنایی دارید؟ فراموش نکنید تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.