لکنت زبان با مصرف دارو درمان می شود ؟

لکنت زبان با مصرف دارو درمان می شود ؟

لکنت یک اختلال گفتاری است که غالبا بین سنین 2 تا 5 سالگی ( یعنی سن رشد زبان) شروع می شود. در بسیاری از کودکان شروع لکنت بعد از یک دوره روانی است یعنی لزوما کودک از ابتدای شروع کلام لکنت ندارد اما به تدریج با افزایش سرعت رشد گفتار و زبان و همزمانی با رویدادهای خاص دوران کودکی لکنت به تدریج و یا ناگهانی آغاز می شود.

 

درمان لکنت زبان در کودکان 

باید به یاد داشته باشیم شروع لکنت در کودکان می تواند بدون یک اتفاق خاص محیطی باشد( مثل ترس و ..) یا می تواند بروز لکنت همراه با یک اتفاق خاص باشد مثل ( اسباب کشی ، تولد فرزند دوم و ..) اما این موضوعات علت لکنت نیستند ! و صرفا می توانند عامل بروز باشند!

 

شیوع لکنت در کودکی بیشتر از بزرگسالی است ، این به این معنی است که درصد زیادی ازکودکان دارای لکنت قبل از سن مدرسه و بزرگسالی دچار بهبودی خود به خودی می شوند . شیوع لکنت در بزرگسالی حدود 1% است. لکنت کودکان علایم متعددی دارد اما سه علامت اصلی لکنت ، تکرار، قفل و کشش است . رفتارهای اضافه مثل فشردن چشم یا تحت فشار قرار دادن بدن از علامت های ثانویه لکنت هستند. تمام علایم لکنت را می توانید در پست ( علایم لکنت کودکان) مشاهده کنید. اگر مشکوک هستید که کودک  شما دارای لکنت است یا خیر می توانید به لینک زیر یک ویدیو 3 تا 5 دقیقه ای از صحبت کردن کودکتان ارسال کنید تا به طور رایگان در اسرع وقت توسط متخصصان تیم خانه ی لکنت بررسی شود و نتیجه خدمت شما ارسال گردد.

 

شربت فلوکستین برای لکنت زبان

فلوکستین یک داروی مهار کننده بازجذب سروتونین است. سروتونین یکی از عصب رسانه های مغز است که باعث احساس سرخوشی و انرژی بالا در فرد می شود. از همین رو به طور معمول برای درمان افسردگی از این دارو استفاده می شود. اشکال دارویی این ماده شامل شربت قرص و آمپول می باشد. از شربت فلوکستین برای کاهش افسردگی، احساس پانیک و وحشت، پرخوری های عصبی و… استفاده می کنند. در پاراگراف بعدی بیشتر به کاربرد شربت فلوکستین برای لکنت زبان می پردازیم.

 

لکنت زبان چیست؟

لکنت زبان یک اختلال گفتاری است. این اختلال باعث می شود که شخص در بیان صحیح کلمات ناتوان باشد. عوامل گوناگونی می توانند ایجاد کننده این مسئله باشند که عوامل ارثی و محیطی مهم ترین آنها هستند. لکنت زبان معمولا در سنین 2 تا 5 سالگی شناسایی می شود.

 

البته برخی از افراد مستعد، در سنین بزرگسالی در اثر آسیب جسمانی و یا ضربات روحی ممکن است دچار این مسئله شوند. برای درمان لکنت زبان از روش های گوناگون استفاده می شود. بهترین روش مراجعه به گفتار درمانی و روانشناس است. البته اگر لکنت زبان علت روانشناختی داشته باشد. به طور کلی مراقبت از سلامت روان افراد دارای لکنت زبان دارای اهمیت می باشد. زیرا این افراد از انجام فعالیت های اجتماعی و برقراری ارتباطات موثر ناتوان می باشند و تبعات این مسئله بر روحیه آنها تاثیر گذار است.

 

استفاده از دارو برای درمان

در صورتی که شما برای مشکل لکنت زبان خود به متخصصین اعصاب روان مراجعه کنید تحت درمان دارویی قرار خواهید گرفت. به طور معمول در کنار درمان دارویی باز هم مراجعه به گفتار درمانگر پیشنهاد می گردد. متخصصین ممکن است دارو های گوناگونی نسبت به علت ایجاد و تداوم لکنت زبان استفاده کنند. یکی از دارو های مشهور شربت فلوکستین برای لکنت زبان است. شاید با خود فکر کنید که چرا برای درمان لکنت زبان باید از دارو آرام کننده اعصاب استفاده کنید.