محوطه سازی ویلا

محوطه سازی ویلا

محوطه سازی ویلا یکی از موضوعات جذاب و جالب است.این امر به این دلیل است که باغ بخش مهمی از ویلا است و علاوه بر بوی شیرینی که از گل های داخل باغ می دهد، حس آرامش و راحتی را القا می کند.

 

باغ اولین چیزی است که مهمانان می بیند، بنابراین منعکس کننده ذائقه صاحبان ویلای مجلل است و بیشترین جایی است که صاحبان ویلا در تابستان در طول شب و در زمستان در روز در آن می نشینند. از نسیم های شگفت انگیز در شب های جذاب تابستان لذت ببرید.

 

محوطه سازی ویلا برای همه افرادی که ویلا دارند مهم است، به طوری که برای هماهنگی ظاهر باغ با دکوراتورها ارتباط برقرار می کنند. از آنجا که محوطه سازی ویلاها شکل زیبایی شناختی و منظره ای خیره کننده می دهد، بنابراین مهندسان باید خلاقیت بالایی در محوطه سازی انتخاب کنند.

 

نحوه چیدمان باغ ویلا

شکی نیست که هیچ چیز بهتر از نشستن در باغ ها نیست، به خصوص در تابستان و بهار، چه برای لذت بردن از مناظر دیدنی و چه برای صرف غذا در فضای باز. بنابراین باغ ویلاها و خانه های کوچک باید با هم هماهنگ باشند تا ظاهری مدرن و شیک به آنها ببخشد.

 

باغ ویلاها با توجه به فضای موجود و با توجه به سلیقه و نیاز مشتری چیده شده است

 

گروه معماری آرسسبا مشتری تماس می گیرد و نماینده ای را برای آشنایی با باغ ویلا و محوطه آن می فرستد سپس مهندس زمین باغ را مطالعه می کند تا با ترسیم کروکی با استفاده از برنامه سه بعدی آن را طراحی کند.

 

مهندس در مورد طرحی که طراحی کرده است، تأیید مشتری را دریافت می کند.

 

خاک باغ را برای اطمینان از مناسب بودن آن برای کشت بررسی می کند.

 

حسابدار در مورد هزینه محوطه سازی باغ با مشتری صحبت می کند تا آنچه را که با بودجه او سازگار است پیدا کند.

 

مشتری طرح مورد نظر خود را تعیین می‌کند، سپس تصور نهایی از شکل باغ ساخته می‌شود و به مشتری ارائه می‌شود تا تأییدیه‌اش را بر روی فرم نهایی دریافت کند یا برخی اصلاحات درخواستی مشتری را انجام دهد.

 

گروه آرسس شروع به اجرای طرح انتخابی مشتری می کند، سپس از طرح در زمین باغ عکس گرفته می شود و در عین حال گواهی تضمین کیفیت خدمات را به مشتری می دهد.

 

ذکر شده است که افزودن چند تزیین جذاب و آرام به باغ به تناسب سلیقه و توانایی مالی مشتری به آن جذابیت و ظرافت می بخشد.

 

باید معماری باشد که در زمینه محوطه سازی ویلا تجربه و برتری داشته باشد.

 

گروه معماری آرسس ایده های متفاوتی را ارائه می دهد که در عین زیبایی، ظرافت و سلیقه بالا، ظاهری به باغ مشتری می دهد که با شکل باغ ویلاهای اطراف او متفاوت است.

 

لازم است معمار از آبنما، حوض یا سنگ های طبیعی استفاده کند تا به باغ جلوه زیبایی ببخشد و مانند نقاشی بزرگ ترین هنرمندان جهان به نظر برسد.

 

لازم است شبکه های آبیاری مدرن و منظم با توجه به بودجه کارفرما تهیه شود تا بتواند درختان و گیاهان را آبیاری کند.

 

شرکت باید متعهد باشد که باغ را در تاریخ مشخص شده به مشتری تحویل دهد.

 

 باید از نیروهای آموزش دیده و ماهر در زمینه محوطه سازی ویلا و همچنین کمک مهندسان متخصص کشاورزی استفاده کند.

 

مشتری باید بداند که انواع آبشارها شکل زیبایی شناختی به مدرنیته می بخشد، بنابراین مشتری باید در صورتی که محوطه باغش اجازه می دهد یکی از این آبشارها را نصب کند.

 

باید فضایی برای استخرها و اسباب بازی های کودکان مانند سرسره، تاب و سایر اسباب بازی های کودکان وجود داشته باشد.

 

قرار دادن چند اندازه میز علاوه بر صندلی، چه پلاستیکی، چه بامبو و چه صندلی های چوبی سبک، رنگ صندلی ها و میزهای باغ باید با رنگ گل ها و تزیینات باغ هماهنگ باشد تا شکل آن ها مناسب باشد. به نظر نمی رسد که انگار با شکل باغ بیگانه هستند.

 

محوطه سازی ویلا

مبانی محوطه سازی ویلا

محوطه سازی برای جذاب جلوه دادن مکان به پایه هایی نیاز دارد، مانند:

سادگی: سادگی طرح ظاهری بی نظم و ظریف می دهد و می توانید هر چیزی را که بر سادگی طرح تاثیر می گذارد حذف کنید.

تنوع، شما می توانید چندین انتخاب از شکل و اندازه های متنوع برای جذابیت بصری ارائه دهید.

توالی: تغییر تدریجی در اندازه، شکل و بافت گیاه ظاهری جذاب می دهد.

تعادل: هر چیزی که در طراحی قرار می گیرد باید تعادل بصری داشته باشد، نه مطابقت، تا جذابیت مکان حفظ شود.

تکرار: برخی از عناصر یا طرح ها را می توان در تمام فضا تکرار کرد، اما نباید بیش از حد تکرار شوند.

 

محوطه سازی ویلا

 راه های محوطه سازی ویلا:

زمانی که تصمیم به هماهنگی و طراحی باغ ویلایی خود دارید، می توانید به دنبال راه های جدیدی باشید و از روش های سنتی فاصله بگیرید، مانند:

 

باغ ویلا را می توانید به صورت بیضی، دایره ای یا مثلثی طراحی کنید و طبق معمول نه به صورت مستطیل.

 

می توانید شروع به کاشت حدود 5 نوع گیاه گلدار کنید و آنها را به صورت متقارن و منظم در تمام طول باغ بچینید.

 

اگر عمق 1 متر دارید می توانید گیاهان کوتاه در جلو و گیاهان بلند در پشت بکارید.

 

 می توانید محلی را برای خانواده های کوچک تعیین کنید تا غذا بخورند و برخی از گیاهان معطر مانند: شکوفه پرتقال، اسطوخودوس یا رزماری را در پشت قرار دهید.

 

درختکاری؛ آنها در باغ ها شاهکارهایی به حساب می آیند که با مسدود کردن نور خورشید، تصفیه جو از سر و صدا و هوای آلوده و تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن به عنوان منبع سایه عمل می کنند.

 

مراقبت از پیاده رو با چیدن سنگ ها به صورت تصادفی به سبک فرانسوی یا منظم به سبک انگلیسی، باغ شما را به یک شاهکار معماری تبدیل می کند. می‌توانید رنگ‌های حاشیه‌ای را با رنگ‌های گیاهان کشت شده هماهنگ کنید، مانند: سنگ سفید یا خاکستری مناسب برای گل‌های سفید یا بنفش.

 

سطوح متمایز را می توان ساخت تا جلوه ای جذاب به باغ شما ببخشد، مانند: ایجاد شیب چمنی که به مسیر چمن متصل است یا شیب چوبی با جداکننده های چمن، و این چوب با آب باران خود تمیز می شود.

 

باغ شما با توجه به فضای موجود می تواند با مقداری مبلمان مبله شود.اگر فضای کوچکی دارید می توانید از مبلمان تاشو استفاده کنید یا در صورت عدم استفاده آن را زیر میز قرار دهید.در فضاها می توانید از یک مجموعه کامل متشکل از یک میز، مبل و صندلی های همسان، صندلی های تاب دار یا صندلی های آفتابگیر یا صندلی های تخم مرغی آویزان. 

 

برای تکمیل زیبایی ویلا به نرده های باغ و حاشیه آنها توجه کنید، می توانید با ستون های چوبی آن را نرده یا حصار بسازید و از داخل آن را قرار دهید یا نرده ها را سفید کنید و با نرده های همسایه ها هماهنگ باشید.

 

باغ را به مناطق کوچک با حصارها، گیاهان یا بوته های بلند بامبو تقسیم کنید.

 

بخشی از باغ شما می تواند به یک اتاق نشیمن تبدیل شود، با فرش های بیرونی، مبلمان و آینه ای برای انعکاس نور، و آن را با گیاهان گلدانی در تمام گوشه ها تزئین کنید.