مزایای مهاجرت به کانادا

مجموعه : نکات سفر
مزایای مهاجرت به کانادا

در این مقاله به بررسی موضوع مزایای مهاجرت به کانادا می پردازیم.

 با ما همراه باشید.

مقدمه

اگر تصمیم به خروج از کشور و مهاجرت به خارج گرفته اید، بدون شک کشور کانادا می تواند یکی از بهترین محل های مورد نظر برای مهاجرت شما باشد.

 این کشور از جمله کشورهای توسعه یافته ی مهاجر پذیر است که با داشتن شرایط ایده آل اقتصادی و محیط مناسب برای زندگی، امکانات بی نظیری را پیش روی هموطنان عزیز قرار می دهد.

 مهاجرت به کشور کانادا از طریق روش های مهاجرت برای ادامه تحصیل، مهاجرت شغلی، مهاجرت مهارتی، سرمایه گذاری، مهاجرت کارآفرینی و سایر انواع مهاجرت ها انجام می شود که هرکدام دارای شرایط، ویژگی ها و مزایای خاص خود است.

در زمینه مهاجرت به کانادا و مزایای آن می توانید از موسسه مهاجرتی کانادا مشاوره دریافت نمایید.

 

مزایای مهاجرت به کانادا

کانادا کشوری پیشرفته است که راه های  زیادی را برای  مهاجرت در پیش روی افراد علاقه مند به مهاجرت قرار داده است.

 کمبود نیروی کار و وسعت زیاد کشور موجب شده تا جذب نیروی کار در سرتاسر این قلمروی وسیع از تمام نقاط دنیا به آسانی صورت گیرد.

 فرد مهاجرت کننده به کانادا به راحتی و به سریع ترین روش ممکن می تواند همسر و فرزندان خود را نیز به کشور کانادا منتقل کند.

 علاوه بر این، پاسپورت کانادا از جمله معتبرترین پاسپورت های دنیا است و دارنده این پاسپورت به آسانی می تواند بدون نیاز به ویزا به کشورهای دیگر مسافرت کند.

 این کشور یکی از بهترین کشورهای جهان در زمینه کیفیت و سطح زندگی می باشد و دارای فرهنگ های مختلف در خود است که به بهترین شکل ممکن در کنار هم در حال زندگی کردن هستند.

 

مزایای مهاجرت به کانادا

بررسی راه های مهاجرت به کانادا

مهاجرت تحصیلی

گرفتن ویزای تحصیلی یکی از روش های پرطرفدار مهاجرت به کشور کانادا محسوب می شود که شرایط مورد نیاز در این روش بستگی به مقطع تحصیلی دارد. برای مثال در مدرسه های این کشور، نیاز به مدرک زبان ندارید اما دارا بودن توان مالی و حداقل معدل 12 ضروری می باشد. در مقاطع کارشناسی و ارشد، دارا بودن آیلتس 6 الی 6.5، توانایی مالی  سالیانه در حدود  30 هزار دلار و حداقل معدل 13 نیاز است. در کل روش مهاجرت تحصیلی از معقول ترین راهکارهای مهاجرت به کشور کانادا می باشد.

 

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار

در صورتی که شرکت یا مجموعه ای مطمئن و با اعتبار کافی در کانادا به دنبال در اختیار گرفتن شخصی باشد، این فرد مستعد مهاجرت است و از طریق گرفتن ویزای کار می تواند اقدام به مهاجرت کرده و در کشور کانادا مشغول به کار شده و امرار معاش خود را در این کشور انجام دهد.

نظر به این که کانادا کشوری پیشرفته با نیروی انسانی کم است، این کشور برای تامین نیروی کار و متخصصین در حوزه های مختلف می باشد تا بتواند به پیشرفت خود ادامه داده و مسیر موفقیت را طی کند.

اما باید در نظر داشت که فرد نمی تواند ابتدا ویزای کار بگیرد و سپس به کانادا مهاجرت کند و به دنبال کار بگردد زیرا در این صورت با مشکل مواجه خواهد شد . لذا فرد باید ابتدا با شرکت و کارفرما به توافق مورد نظر دست یابد و سپس اقدام به گرفتن ویزای کار کند.

روش دیگر برای گرفتن ویزای کار؛ دارا بودن سابقه کاری، شرایط تحصلی، سنی و توانایی مالی کافی و سطح مناسب زبان و غیره می باشد که شخص می تواند اقدام به دریافت اقامت دائم کند.

 

مزایای مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق مهارتی خاص

با توجه به نیاز کشور کانادا در کارهایی با تخصص های ویژه، فرد می تواند با داشتن مدرک فنی و حرفه ای از طریق روش اسکیلرترید اقدام به مهاجرت کرده و نیاز کشور کانادا را در این زمینه برطرف سازد.

این روش مهاجرت حتی نیازی به مدرک زبان و تحصیلات دانشگاهی نداشته و شخص به راحتی از طریق مهارت شخصی در زمینه مورد نظر می تواند مشغول به کار شود.

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

برای سرمایه گذاری در این کشور، راه های متنوعی وجود دارد. به طور مثال راه اندازی استارتاپ ها، سرمایه گذاری های استانی، خرید بیزنس و ثبت شرکت. این روش مهاجرت از جمله روش هایی است که نیازمند زمانی طولانی و هزینه های بسیار بالا می باشد و به نوعی دشوارترین نوع مهاجرت محسوب می شود. هرکدام از روش های سرمایه گذاری یادشده دارای مراحل و پیش نیازهای خاص می باشد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

 

راه اندازی استارتاپ ها

 راه اندازی استارتاپ مسئله ای پیچیده می باشد که به خاطر پیچیدگی های خاص این روش، تعداد آن بسیار کم است و اداره مهاجرت به سختی یک استارتاپ را می پذیرد. زیرا در این زمینه درخواست ها بسیار زیاد اما ورودی پرونده به اداره مهاجرت بسیار کم و محدود است. این روش برای عملی کردن ایده های خاص است و علاوه بر این که دارای پیش نیازهایی ساده است، اما جزو سخت ترین روش ها می باشد.

 

سرمایه گذاری استانی

دولت کانادا، زمینه را برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در استان های این کشور را دارند، فراهم کرده تا آن ها را جذب کند و به عنوان مهاجر خارجی بپذیرد. این اقدام دولت برای گسترش توانایی استان ها در توسعه و پیشرفت انجام شده و به وسیله ی این کار آینده روشنی برای این کشور ایجاد نموده است.

خرید بیزنس

خرید بیزنس هم یکی از راه های در دسترس برای مهاجرت به کانادا می باشد. در این روش، فرد با خرید یک کسب و کار خاص می تواند اقدام به دریافت اقامت دائم در این کشور کند.

 

ثبت شرکت در کانادا

از روش های دیگر سرمایه گذاری در کانادا، ثبت برند شخصی به صورت شعبه در این کشور و یا ایجاد شرکت ثبتی جدید می باشد که فرد با انجام این کار حتی قادر به گرفتن اقامت دائمی کانادا خواهد بود. سرمایه لازم برای به ثبت رساندن یک شرکت در این کشور وابستگی مستقیم به محدوده و محل و همچنین نوع تجارتی که انتخاب می شود، دارد.

 یک شرکت می تواند به سه نوع منطقه ای، استانی و یا فدرالی باشد که بسته به این که کدام نوع باشد، سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی نیز تفاوت خواهد داشت.

 علاوه بر این، انواع شرکت های قابل تاسیس عبارتند از سهامی، مشارکتی، تعاونی و خصوصی. در نهایت سرمایه مورد نیاز برای این امر بستگی به نوع و گستردگی و نوع پوشش سطحی که شرکت در کدام دسته محدوده ای قرار می گیرد، دارد.

 

نتیجه گیری

مهاجرت به کانادا مزایای بسیاری دارد و در عین حال با روش های مختلفی انجام می پذیرد.توصیه ما استفاده تجربه از مشاوران خبره ایران کانادا است.