مشاوره و کوچیمگ سئو

مجموعه : دنیای آنلاین
مشاوره و کوچیمگ سئو

کمتر کسی وجود دارد که از اهمیت سئو در کسب‌و کار اینترنتی خود با خبر نباشد. در همین راستا سئو چیست یکی از سوالات پرکاربرد این روزهاست که افراد زیادی برای این‌که دقیق‌تر اهمیت این موضوع را درک کنند از موتور جستجوی گوگل می‌پرسند.

 

در اینجا قصد داریم یک تعریف حداقلی از سئو برای شما عزیزان داشته باشیم تا بیشتر از گذشته اهمیت آن را درک کرده و بتوانید آن را در وب‌سایت یا وب‌سایت‌های خودتان پیاده سازی کنید.

 

خیلی ساده و خلاصه اگر برای شما توضیح دهیم سئو می‌شود بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو. در فرآیند سئو ما باید از بهینه‌سازی فنی سایت گرفته تا تولید محتوا و فعالیت‌های خارج از سایت را مورد توجه قرار دهیم.

 

 سئو به طور کلی شامل دو بخش می‌شود: در سئو ما یک بخش به نام OnPageSeo داریم و یک بخش به نام OffPageSeo.

 

OnPageSeo به مجموعه فعالیت‌هایی که ما در داخل سایت انجام می‌دهیم گفته می‌شود و OffPageSeo مجموعه فعالیت‌هایی که در خارج از سایت برای بهبود فرایند سئوی سایت‌مان انجام می‌دهیم.

 

اما شاید سوالی الان ذهن شما را درگیر کرده و بگویید چرا اشاره کردید که برای موتورهای جستجو باید این بهینه‌سازی را انجام دهیم؟

 

اجازه بدهید برای شما از کار موتورهای جستجو بگوییم تا بیشتر با کارکرد آن‌ها آشنا شوید.

 

موتورهای جستجو در واقع سایت‌های هستند که محتوای سایت‌های دیگر را طبقه بندی کرده و در خودشان ذخیره می‌کنند. اصطلاحا به این مورد ایندکس کردن گفته می‌شود.

 

یعنی موتورهای جستجو محتوای ما را ایندکس می‌کنند. معروف‌ترین موتور جستجوی حال حاضر جهان، گوگل است. بنابراین وقتی ما از موضوع سئو صحبت می‌کنیم، در واقع در مورد گوگل حرف می‌زنیم و این‌که چگونه بتوانیم در صدر نتایج آن قرار بگیریم.

 

موتورهای جستجو به کمک الگوریتم‌هایی که دارند، تشخیص می‌دهند محتوایی که در سایت خود قرار داده‌ایم از کیفیت لازم برخوردار است یا نه. دقیقا موتورهای جستجو با استفاده از این الگوریتم‌ها و نتایجی که از آن‌ها کسب می‌کنند، به وب‌سایت ما رتبه لازم را اختصاص می‌دهند.

 

حالا که تا به اندازه خوبی با موضوع سئو آشنایی پیدا کردید، در این‌جا قصد داریم برای سیستم مدیریت محتوای کسب‌و کار اینترنتی شما یک CMS جذاب و پُرکاربرد را معرفی کنیم.

 

با گذر زمان cms وردپرس محبوبیت بیشتری به دلیل کاربری راحتی که دارد پیدا کرد. به همین خاطر بیشتر سایت‌های موجود بر روی این سیستم مدیریت محتوا هستند و سئو وردپرس از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

 

برای انجام سئو وردپرس افزونه‌های به‌خصوصی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به افزونه سئو وردپرس Yoast SEO اشاره کرد. این پلاگین(افزونه) بیش‌ترین نصب فعال در سایت‌های وردپرسی را دارد.

 

تقریبا بیش از 80 درصد قابلیت‌های این افزونه به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد. البته افزونه‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توان به All in One SEO Pack اشاره کرد.

 

اما مزیت وردپرس در چیست و چگونه باعث موفقیت شما می‌شود؟

به دلیل این‌که پایه وردپرس بر وبلاگ است، سئوی وردپرس نسبت به سیستم‌های دیگر راحت‌تر بوده و همچنین سریع‌تر ما را به نتیجه موردنظر می‌رساند. جالبت است که بدانید وردپرس در ایران هم جزء محبوب‌ترین سیستم‌های رایگان به حساب می‌آید و کسب‌و کارهای بیشماری در حال استفاده از آن هستند.

 

بنابراین اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنیم و قصد این را داریم که برای سایت خود بازدید و در واقع ترافیک بهتر و‌ ارگانیک جذب کنیم، باید از آموزش سئو وردپرس بهره لازم را ببریم.

 

این را هم مورد توجه قرار دهید که هر چه بیشتر با مبحث سئو آشنایی داشته باشید، قطعا درآمد بهتری برای سایت خود ایجاد خواهید کرد و از همه مهم‌تر اگر سایت خود را با وردپرس پیاده سازی کنید، چندین قدم از رقبای خود پیشی خواهید گرفت.

 

تا به این‌جای کار ما دو مورد مهم در کسب‌و کار اینترنتی را مورد بررسی قرار دادیم. اول، موضوع سئو و کاربرد آن. و دوم استفاده از سیستم مدیریت محتوای فوق‌العاده وردپرس که باعث موفقیت کسب‌و کار شما خواهد شد.

 

یکی از عوامل مهم موفقیت افرادی که صاحب کسب‌‌و کار اینترنتی هستند این است که آ‌ن‌ها از یک مشاور سئو برای خود استفاده کرده تا تمامی ایرادات لازم را در فرایند سئو به آن‌ها گوش‌‌زد نماید.

 

حالا چرا مشاور سئو انتخاب کنید؟

چون یک شخص یا یک مجموعه بایستی تمامی فرایند کارهایی که برای موفقیت وب‌سایت خود انجام می‌دهید را چک کرده و به شما راهنمایی‌هایی لازم را بکند.

 

با این مواردی که اشاره کردیم، اهمیت مشاوره سئو سایت بسیار بالا بوده و نباید به هیچ عنوان از آن غافل شوید.

 

امیدواریم با رعایت مسائلی که گفته شد، بتوانید یک و یا چند کسب‌و کار اینترنتی پُرسود را برای خود ایجاد کرده و بهترین خدمات را به مشتریان و کاربران‌تان عرضه کنید.

همان‌طور که می‌دانید هر کاری اصولی انجام پذیرد، احتمال موفقیت بالایی را خواهد داشت.