معرفی بهترین کلاس‌های آشپزی و 2 تاثیر مهم آموزش آشپزی در زندگی

معرفی بهترین کلاس‌های آشپزی و 2 تاثیر مهم آموزش آشپزی در زندگی

یکی از موثرترین راه‌ها برای تغییر فرهنگ زندگی مردم، تغییر غذای آن‌ها است و امروز در سطح بین المللی این موضوع به عنوان یک متد ثابت شده است. یعنی ممکن است با فراموشی فرهنگ غذایی سنتی، به سمت نابودی تمدن چندین هزارساله‌مان حرکت کنیم.

 

ارتباط آشپزی و فرهنگ ایرانی

ایران تنها یک کشور نیست؛ بلکه یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های تمدنی تاریخ بشر است.

 

زمانی با خلق اثری هنری بر ظروف غذا، رنگ و لعابی منحصر بفرد پدید می‌آمد تا غذاها در آن سرو شود، سفره‌های پارچه‌ای با نقوش خورشید و زندگی روی زمین پهن می‌شد و آداب زیبایی مثل شستن دست‌ها در ظروف مسی، میل کردن غذای در پیش رو و عدم دست‌درازی در سفره برای پیش، هنگام و پس از صرف غذا برگزار می‌شد. غذا در ایران فقط جنبه سیر کردن نداشته است؛ غذای ایرانی با نوع طبخی که دارد، زمانی که باید برای آن صرف کنید و ترکیبات خوراکی‌اش مدیتیشن، درمان و آرامش بوده است. اگر شما همین امروز از کوچه و پس‌کوچه‌های محله‌های قدیمی تهران گذر کنید و بوی قورمه سبزی به مشامتان بخورد متوجه این موضوع خواهید شد.

 

 آخرین باری که کوفته برنجی خوردید کی بود؟ آخرین بار که برای رسم و رسومات دور هم جمع شدید کی بود؟ آیا کرسی قدیم می‌تواند جای خود را به خوشگذرانی‌های جدید بدهد؟ آیا ما هنوز در زندگی از ایرانی بودنمان رنگ و معنای گذشته را می‌گیریم؟

 

انتخاب وزارت میراث فرهنگی در سال 1401

در سال 1401 هـ.ش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آموزشگاه آشپزی آرسس شف را به‌عنوان بهترین آموزشگاه آشپزی در ایران در سال انتخاب کرد، این آموزشگاه آشپزی از یک آرزو صحبت می‌کند و آن معرفی فرهنگ ایرانی به وسیله آشپزی به دنیا است. اما این آموزشگاه شرایط روز را واقع‌بینانه نگاه می‌کند و اولین گام برای کشف هنر آشپزی ایرانی و ارائه آن به جهان را تسلط به علم روز آشپزی جهان می‌داند. بیانیه ماموریت این آموزشگاه به شرح زیر است:

“به آرسس شف خوش آمدید، ما با آموزش آشپزی حرفه‌ای به عاشقان آشپزی کمک می‌کنیم دانش و مهارت لازم را برای اشتغال در بهترین سطح آشپزی ایران و جهان بدست بیاورند.”

 

آشپزی چرا مهم است و امروز در جهان چه جایگاهی دارد؟ در ادامه این مطلب پاسخ این سوالات مهم را بخوانید.

برای پیدا کردن پاسخ این سوال‌ها به بررسی رازهای موفقیت آموزشگاه آشپزی آرسس‌شف می‌پردازیم. این آموزشگاه آشپزی به برگزاری دوره شف‌شو معروف است، کلاس آشپزی متفاوتی که برای فهم این‌که چطور این آموزشگاه را به بهترین آموزشگاه کشور تبدیل کرد باید ابتدا چند موضوع دیگر را بررسی کنیم.

معرفی بهترین کلاس‌های آشپزی و 2 تاثیر مهم آموزش آشپزی در زندگی

تفاوت شف و آشپز

زبان محاوره به سرآشپزها گفته می‌شود و کوک (Cook) به آشپزها. شاید از دیدگاه مردم عادی شف و آشپز تفاوت چندانی ندارند، اما از دیدگاه حرفه‌ای دارد. در دنیای حرفه‌ای آشپزی، شف به فردی گفته می‌شود که تحصیلات آکادمیک آشپزی دارد. شف بر اساس جایگاه شغلی‌اش در آشپزخانه توانایی رهبری آشپزهای دیگر یا کل آشپزخانه را دارد. اما آشپز عادی یا همان کوک به فردی گفته می‌شود که دارای تجربه و مهارت‎‌های تجربی برای آشپزی کردن است. برای درک عمیق‌تر از این موضوع پیشنهاد می‌کنیم مطلب شف کیست؟ را در وبلاگ آرسس شف مطالعه کنید.

 

تنوع کاری شف

 سرآشپز یا شف باید به‌غیراز طبخ غذا، به مواردی مثل: ۱. آماده‌سازی منو ۲. خرید مواد اولیه رستوران ۳. رهبری کارکنان آشپزخانه و… هم اِشراف داشته باشد. آموزشگاه آرسس‌شف در دوره شف‌شو تلاش می‌کند گام اول پیشرفت صنعت آشپزی کشور را با تسلط هنرجویان ایرانی به سطح اول آشپزی جهان بردارد.

 

ویژگی‌های آموزشگاه آشپزی خوب

یک آموزشگاه آشپزی خوب باید ابتدا یک بستر علمی و به‌روز را برای هنرجویان خود فراهم کند تا در این بستر با علم روز آشپزی آشنا شوند و به‌صورت آکادمیک بخشی از مسیر را طی کنند. در مرحله بعد این وظیفه را دارد که بستری را فراهم کند تا آشپزها، علم خود را به‌صورت اجرایی به میدان بیاورند و شروع به کار عملی کنند و مهارت خود را ارتقا بخشند.

 

بهترین آموزشگاه‌های آشپزی جهان

مدرسه هنرهای آشپزی آگوست اسکوفیر آستین |Auguste escoffier school of culinary arts

آکادمی هنرهای آشپزی، سوئیس | Culinary Arts Academy, Switzerland

موسسه آشپزی آمریکا در هاید پارک، نیویورک | The Culinary Institute of America

کوردن بلو پاریس، فرانسه | Le Cordon Bleu

 

معرفی آرسس شف، بهترین آموزشگاه آشپزی ایران در سال 1401

آرسس شف با کسب شاخص‌های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ایران به‌عنوان بهترین آموزشگاه آشپزی سال ۱۴۰۱ معرفی شد. این آموزشگاه از متدهای بین المللی روز آشپزی برای تدریس دانشجوها استفاده می‌کند و در سطح بین المللی هم مورد تایید سازمان‌هایی مثل سازمان جهانی موسسه‌های آموزش هتلداری و آشپزی، موسسه مرجع CTH انگلستان و TCAترکیه که زیر نظر وزارت علوم ترکیه فعالیت دارد هم قرار گرفته است. از مزیت‌های کلیدی آرسس‌شف ارائه مدارک بین المللی معتبر و معرفی به کار هنرجویان آشپزی است. این آموزشگاه در خیابان شهید بهشتی تهران واقع شده است.

 

معرفی بهترین کلاس‌های آشپزی و 2 تاثیر مهم آموزش آشپزی در زندگی

درآمد شغل آشپزی چقدر است؟

سهم بازار آشپزی و شغل آشپزی چقدر است؟ برای یک آشپز گزینه‌های مختلفی برای کار کردن وجود دارد. کار به عنوان شف در رستوران، راه اندازی رستوران، کافی‌شاپ، شیرینی پزی یا تهیه غذا، تبدیل شدن به یک شف شخصی، تولید کتاب و محتوای آشپزی، تحقیق، توسعه، تدریس، طراحی منوی رستوران‌ها، مدیریت آشپزخانه‌ها و توسعه رسپی‌های جدید از جمله این شغل‌ها است. با توجه به سهم بازار 50%ی غذا در تراکنش‌های مالی جهان شغل آشپزی در جهان از شغل‌های گران محسوب می‌شود و یک شف حرفه‌ای تا سالی 30هزار دلار درآمد خواهد داشت.

 

چرا کلاس آشپزی؟

برای شروع یادگیری آشپزی چه گزینه‌هایی پیش رو دارید؟ همان‌طور که در تعریف شف گفتیم، شما باید کار را با تحصیلات آکادمیک شروع کنید. کلاس آشپزی به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

 

معرفی دوره آشپزی حضوری

دوره حضوری آموزش الفبای آشپزی شف شو

دوره حضوری آموزش آشپزی عمومی

دوره حضوری آموزش فست‌فود

دوره حضوری آشپزی ملل

دوره حضوری آموزش تخصصی کباب

دوره حضوری آموزش تخصصی سوشی

دوره حضوری آموزش شیرینی پزی و قنادی

و انواع ورکشاپ آشپزی تخصصی

 

معرفی کلاس آشپزی آنلاین

دوره آنلاین آموزش آشپزی ملل

دوره آنلاین آموزش آشپزی تخصصی

دوره آنلاین آموزش آشپزی خاص و اصیل سنتی ایرانی

دوره آنلاین آموزش آشپزی فست‌فود

دوره آنلاین آموزش شیرینی پزی، قنادی و کیک پزی

سرآشپزی و هنر غذا فقط یادگرفتن یک نوع رسپی خاص نیست، پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این علم وبلاگ آموزش آشپزی آرسس‌شف را مطالعه کنید.