مقایسه گوشی A53 با A73 سامسونگ

مقایسه گوشی A53 با A73 سامسونگ

امروزه محبوبیت گوشی های سامسونگ بر کسی پوشیده نیست و همه ی ما میدانیم  که علت این محبوبیت، تنوع،کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد. در واقع تنوع گوشی های سامسونگ به قدری زیاد است که در هر رنج قیمتی، حدود 3 الی 4 مدل گوشی سامسونگ مختلف برای انتخاب و خرید وجود دارد. به عنوان مثال گوشی های a53 و a73 با ویژگی های مختلف، در رنج قیمتی نزدیک به یکدیگر به فروش می رسند .

 

اگر قصد خرید گوشی سامسونگ را دارید و میان گوشی a53 و a73 مردد هستید. در این مقاله با مقایسه ی گوشی a53 با a73 سامسونگ به شما کمک می کنیم تا گوشی مناسب خود را انتخاب کنید.

 

مقایسه a53 با a73 سامسونگ از نظر صفحه نمایش 

 گوشی A53 مجهز به صفحه نمایش 6.5 اینچی با روزلوشن 1080×2400  می باشد. این صفحه نمایش +FHD سوپر آمولد، جزئیات را در یک چشم انداز وسیع به نمایش می گذارد و حتی در فضای بیرون و در مقابل نور آفتاب نیز می توانید از روشنایی 800 نیت صفحه لذت ببرید. گلکسی  a53 مجهز به سنسور اثرانگشت می باشد و این قابلیت بسیار جذاب همانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچمدار، زیر صفحه‌نمایش قرار گرفته است.

 

صفحه نمایش 6.7 اینچی گلکسی a73 نیز دارای رزولوشن 1080×2400  می باشد. صفحه نمایش سوپر آمولد پلاس 120 هرتزی گلکسی a73 5g با کنتراست بالا، جزئیات را به شیوه ای واضح و روشن نمایش می دهد.همچنین  روشنایی 800 نیت این صفحه، به شما امکان مشاهده ریزترین جزئیات را حتی در مقابل نور آفتاب می دهد.گلکسی a73 نیز مجهز به سنسور اثر انگشت در در زیر صفحه نمایش می باشد.

 

چگونه اثر انگشت را در گوشی a53 و a73 فعال کنیم؟

اگر قصد دارید اثرانگشت گوشی a53 یا a73 سامسونگ خود را فعال کنید اما نمیدانید چگونه باید آن را فعال کرد، کافیست مراحل زیر را به انجام دهید:

ابتدا به منوی Settings بروید.

سپس در منوی Settings گزینه ی  Biometrics and Securityرا انتخاب کنید.

سپس گزینه ی Fingerprints را انتخاب کنید تا اثرانگشت خود را فعال کنید.

قبل از انجام و فعال کردن اثرانگشت باید یک رمز Pattern(الگو) یا Pin یا Password را برای خود انتخاب کرده و آن را فعال کنید و برروی گزینه ادامه ضربه بزنید.

در آخر اثرانگشت خود را ثبت کنید.

 

مقایسه گوشی a53 با a73 سامسونگ از نظر دوربین

مقایسه گوشی A53 با A73 سامسونگ

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی به همراه مجموعه دوربین های اصلی،اولترا واید، ماکرو و عمق در قسمت پشت گوشی ، دوربینی پر قدرت را برای گلکسی ای 53 تشکیل داده اند. با دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، عکس های واضحی ثبت کنید و با دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی  زاویه دید خود را گسترش دهید.همچنین می توانید با دوربین عمق 5 مگاپیکسلی میزان فوکوس بر روی سوژه را به راحتی تنظیم کنید. از طرفی دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی نیز جزئیات را به شیوه واضح تری برایتان نمایش می دهد. لنزهای دوگانه و افکت های بوکه در گلکسی a53، تمام صحنه ها را به صورت کاملاً دقیق و واضح نمایش می دهند و به راحتی می توانید پس زمینه را محو کرده و بر جزئیات متمرکز شوید.

 

دوربین اصلی گلکسی a73، 108 مگاپیکسل است که با رزولوشن بالا می تواند جزئیات را به شیوه دقیق تری ثبت کند، به این منظور می توانید ویژگی Detail Enhancer را فعال کنید و از ویژگی Hybrid Optic Zoom نیز برای ثبت سوژه از راه دور استفاده کنید.

 

در کنار دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی و دوربین عمق 5 مگاپیکسلی  نیز قرار گرفته اند که به کمک آن ها می توانید میدان دید بیشتری را به تصویر کشیده و مقدار فوکوس را تنظیم کنید، همچنین با دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی، می توانید جزئیات را نزدیک تر ببینید. با کمک OIS و تکنولوژی VDIS ، می توانید ویدیوهایی یکدست، ثبت و ضبط کنید. تکنولوژی Enhanced HDR نیز در نور کم و نور زیاد، تمام جزئیات را به خوبی نمایش می دهد.دوربین سلفی a73 ،32 مگاپیکسل می باشد.

 

مقایسه گوشی a53 با a73 سامسونگ از نظر باتری

مقایسه گوشی A53 با A73 سامسونگ

باتری گوشی ای 53، 5000 میلی آمپر ساعت است که از سوپر فست شارژ 25 واتی پشتیبانی می کند به طوریکه با شارژر 25 واتی می‌توان حجم باتری را در طی 1 ساعت و 20 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ کرد.

باتری 5000 میلی آمپر  گوشی a73، امکان گیمینگ و به اشتراک گذاری محتوا به مدت طولانی را در گوشی فراهم کرده و از سوپر فست شارژ 25 واتی پشتیبانی می کند.در واقع

باتری گوشی a73 ، توانایی ارائه طول عمر مفید دو روز را در شرایط استفاده معمولی دارد.

 

آیا گوشی a73 سامسونگ شارژر دارد؟

در جعبه ی گوشی a73 کابل شارژر وجود دارد اما متاسفانه آداپتور شارژر وجود ندارد و باید آن را به صورت جداگانه خریداری نمایید.

 

آیا گوشی a53 شارژر دارد؟

گلکسی a53 نیز دارای کابل شارژ می باشد اما متاسفانه آداپتور شارژر در جعبه ی آن وجود ندارد و باید به طور جداگانه خریداری شود.

 

مقایسه a53 با a73 سامسونگ از نظر پردازنده

یکی از سوالات متداول کاربران این است که از میان گلکسی a53 و a73 کدام مدل برای بازی بهتر است؟

 

 حضور پردازنده اختصاصی اگزینوس ۱۲۸۰ سامسونگ که دو هسته قدرتمند‌تر با توانایی ارائه فرکانس کاری ۲.۴ گیگاهرتز و شش هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری ۲.۰ گیگاهرتز شش هسته آن را تشکیل می‌دهند سبب شده تا گوشی a53 عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌های سنگین مانند کال‌آف‌دیوتی و پابجی داشته باشد. پس با خیال راحت بازی‌های سنگین را روی گلکسی ای 53 اجرا کنید و در کنار صفحه نمایش قدرتمند با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز، از گیم ‌پلی لذت ببرید.

 

گلکسی a73 به پردازنده ی اسنپدراگون 778G 5G مجهز شده است.چهار هسته قدرتمند‌تر با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۲.۴ گیگاهرتز در کنار چهار هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده را تشکیل می‌دهند. در این مورد نیز باید بگوییم که گوشی  a73به ‌خوبی از پس اجرای بازی‌های سنگین مانند کال‌آف‌دیوتی و پابجی برمی‌آید و با حضور صفحه ‌نمایش قدرتمند ۱۲۰ هرتز، تجربه گیم‌ پلی بسیار جذابی را برای شما به‌همراه دارد.

 

مقایسه a53 با a73 سامسونگ از نظر ضد آب بودن

مقایسه گوشی A53 با A73 سامسونگ

برای برخی از کاربران، ضد آب بودن گوشی یک فاکتور بسیار مهم به حساب می آید. اگر به دنبال خرید گوشی سامسونگ ضد آب هستید، خوشبختانه باید بگوییم هر دو گوشی a53 و a73 دارای  گواهینامه ی IP67 می باشند و مقاوم در برابر نفوذ آب شیرین تا عمق یک متری هستند.

 

استاندارد IP، مخفف Ingress Protection است که یک استاندارد جهانی است و برای سنجش مقاومت یک دستگاه در برابر نفوذ جامدات و مایعات به کار می رود.نخستین عدد بعد از عبارت IP، مقاومت محصول را در برابر نفوذ ذرات جامد مانند گرد و خاک می‌سنجد و عدد دوم مقاومت آن را در برابر نفوذ مایعات نشان می‌دهد. بیشترین عدد برای مقاومت در برابر گرد و خاک، عدد 6 است. عدد 6 به معنای محافظت کامل در برابر نفوذ گرد و غبار است. عموما عدد 7 به معنای مقاومت در برابر غرق شدن کامل در عمق بین 15 سانتیمتر تا یک متر آب به مدت سی دقیقه می باشد.

 

آیا گوشی a53 و a73 اسمارت ویو دارند؟

فاکتور دیگری که برای بسیاری از کاربران مهم است، قابلیت وصل شدن گوشی به تلویزیون (اسمارت ویو) است. در واقع با قابلیت اسمارت ویو می توانید گوشی سامسونگ خود را به تلویزیون هوشمند وصل کرده و محتوای خود مانند عکس،فیلم و … را بر روی تلویزیون پخش کنید. خوشبختانه گلکسی a53 و گلکسی a73 دارای قابلیت اسمارت ویو می باشند و می توانید به راحتی محتوای خود را بر روی صفحه نمایش تلویزیون به اشتراک بگذارید.

جدول مقایسه مشخصات گلکسی A53 و A73 سامسونگ

مقایسه گوشی A53 با A73 سامسونگ

گوشی  A53 بهتر است یا  A73؟

گلکسی a53 و گلکسی a73 از گوشی های سری A سامسونگ می باشند که در بازار ایران بسیار محبوب و پرفروش هستند.از نظر باتری، رم، حافظه داخلی، سیستم عامل و دوربین سلفی، گلکسی a53 و a73 مشابه یکدیگرند و آن ها در دوربین اصلی، تراشه و اندازه ی صفحه نمایش است. در واقع گلکسی a73 گوشی بهتری برای خرید می باشد که از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.