موج افزایش زگیل تناسلی در ایران

مجموعه : پزشکی و سلامت
موج افزایش زگیل تناسلی در ایران

زگیل تناسلی را جدی بگیرید…

زگیل تناسلی با عنوان condylomata acuminate شناخته می شود. ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) عامل اصلی زگیل های تناسلی در زنان و مردان است. این زگیل ها قابل درمان می باشند اما ممکن است که مجدد بروز پیدا کنند. این زگیل ها بافتی نرم داشته و همیشه با چشم قابل مشاهده نیستند. بر روی اندام های تناسلی و یا اطراف آن ها  ظاهر می شوند. به طور معمول زگیل های تناسلی از یک عفونت جنسی منتقل می شوند و با خود درد و خارش به همراه دارند. به طور عادی زگیل های تناسلی 3 ماه پس از عفونت های عادی ظاهر می شوند.  به مرحله عفونت رسیدن ویروس زگیل تناسلی یا همان HPV در زنان بسیار خطرناک می باشد چرا که می تواند عامل اصلی سرطان دهانه رحم شود. به طور عادی هر شخص که دارای فعالیت جنسیتی باشد ممکن است که در معرض خطر ابتلا به زگیل تناسلی باشد. این گونه افراد بیشتر از سایرین در معرض این بیماری قرار دارند :

 

  • افراد کمتر از 30 سال
  • افرادی که از دخانیات و سیگار استفاده می کنند
  • افرادی که به هر دلیل سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است
  • کودکانی که در بدو تولد این بیماری را از مادر گرفته باشند

 

بیشتر پزشکان در معاینات لگنی قادر به تشخیص زگیل تناسلی در زنان می باشند. در صورت نیاز استفاده از یک محلول اسیدی بسیار ملایم نیز می تواند به این امر کمک کند. علاوه بر آن انجام آزمایش پاپ اسمیر نیز می تواند وجود ویروس HPV را اطلاع دهد.

 

بیش از 100 نوع ویروس HPV وجود دارد که هر کدام می توانند یک نوع زگیل تناسلی را ایجاد کنند. تمامی راه های درمانی برای انواع مختلف آن نتیجه بخش نخواهد بود ولی راه های درمانی رایج که معمولا می تواند این مشکل را برطرف کند به این قرار است.  استفاه از داروهای موضعی، کریوتراپی، Electrocautery، جراحی و درمان لیزر می تواند نتیجه بخش باشد.

موج افزایش زگیل تناسلی در ایران

ویدئو وال ها، انقلابی در صنعت سیستم های نمایشی در ایران

سیستم های نمایشی که بسیار عریض باشند و کاربردی 24 ساعته داشته باشند را ویدئو وال می نامند. این سیستم ها قادر هستند که 365 روز سال به طور کامل روشن بوده و کار کنند. ویدئو وال معمولا از تعداد زیادی ورودی در فرمت های مختلف تشکیل شده اند. در نرم افزارهای آن ها می توان کیفیت، سایز و هر آن چه که مورد نیاز برای پخش تصویر باشد را تغییر داد و تنظیم کرد. بزرگ ترین ویدئو وال در سال 2013 رونمایی شد. این ویدئو وال در مسیر مسابقه موتور سواری قرار گرفته بود که شرکت پاناسونیک آن را راه اندازی کرده بود. اندازه این ویدئو وال 61 در 24 متر بود. کنترل کننده های ویدئو وال را معمولا با نام پردازنده می شناسند. این پردازنده ها یک دستگاه می باشند که تصویر اصلی را به قسمت های مختلفی تقسیم می کنند. هر کدام از این قسمت ها در یک صفحه نمایش ویدئو وال پخش و دیده می شود. به صورت کلی  پردازنده ویدئو وال به دو گروه اصلی تقسیم می شود : 

 

  • کنترل کننده های مبتنی بر سخت افزار
  • کنترل کننده های PC و کارت گرافیکی مبتنی بر نرم افزار

 

کنترل کننده های سخت افزاری برای اهداف خاصی تهیه می شوند. این کنترل کننده ها معمولا عملیات پردازش تصویر را به عهده می گیرند و سیستم عامل خاصی برای این کار ندارند. از ویژگی های خاص این کنترل کننده های ویدئو وال این است که از درجه اطمینان بالایی برخوردار می باشند. مضرات آن نیز هزینه بسیار سنگین آن ها می باشد. کنترل کننده های نرم افزاری نیز توسط یک سیستم عامل مانند ویندوز، لینوکس و یا مک در یک رایانه یا سرور مجهز به کارت گرافیک کار می کند. این کنترل کننده های ویدئو وال معمولا چندین خروجی داشته و با کارت های ورودی ضبط ویدئویی کار می کنند. ویدئو وال ها به طور معمول در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی ویدئو وال ها در استودیوهای تصویر برداری، اتاق های مانیتورینگ، خطوط مختلف تولیدی، اتاق های فرمان، مراکز نظامی، مکان های مجهز به دوربین مدار بسته، سالن های ویدئو کنفراس، استادیوم ها، فرودگاها و . . .  مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله در کنفراس های پزشکی و حتی برخی از واحد های آموزش پزشکی که نیاز به تصویر کشیدن دقیق و واضح برای تماشاگران می باشد، کاربرد بسیاری دارد. ویدئو وال قابلیت اتصال به انواع نمایشگر را دارد، رزولوشن نامحدود داشته و انعطاف بسیاری در چیدمان پنل ها برای کاربران خود ایجاد می کند.

 

کیوسک لمسی ، ویسله ای کاربردی برای شرکت ها

یک صفحه نمایش تعبیه شده در یک کیوسک که به کاربران خود این اجازه را می دهد تا برای دسترسی به اطلاعات و محتوای یک سیستم به کمک انگشتان خود گزینه ها را انتخاب کنند. به طور کلی کیوسک لمسی یک سیستم کامپیوتری است که به یک صفحه نمایش تاچ متصل است و کاربران می توانند در محدوده تعریف شده از آن استفاده کنند و یا به عبارتی از آن خدماتی را دریافت کنند. این وسیله با نام تجاری و یا لوگوی سفارشی ارائه می شود و شکل ظاهری متفاوتی دارد. کیوسک لمسی معمولا یک برنامه کاربردی دارد و به کمک نور مادون قرمز کار می کند. صفحه نمایش این دستگاه در اندازه های مختلف ارائه می شود. نرم افزارهای متفاوتی بر روی این وسیله قابل اجرا می باشد. بسیاری از کیوسک ها به کمک  ویندوز، اندروید، کروم  و . . .  خدمات می دهند. از جمله مزایایی که یک کیوسک لمسی می تواند برای مشتریان خود داشته باشد تبلیغات در زمینه های مختلف، استفاده بسیار آسان برای هر نوع کاربر و سرگرم کننده برای تمامی افراد می باشد. این وسیله در سایر مراکز درمانی بهداشتی، بیمارستان ها و مراکز عمومی قابل استفاده می باشد.

 

موج افزایش زگیل تناسلی در ایران

هولوگرام ، تضمین اثالت اجناس

برچسب های براق و هفت رنگی که بر روی بسیاری کالاها از جمله داروها و لوازم پزشکی مشاهده می شود یک نوع کارت اعتباری کالا می باشند که با نام هولوگرام شناخته می شوند. این برچسب ها حاوی اطلاعاتی مانند بارکد و یا ارزش مالی کالا نیستند بلکه فقط یک علامت یا متنی هستند که به صورت رمز در اختیار کاربر قرار می گیرند. هولوگرام ها خاصیت اپتیکی دارند. به این معنا که تنها به کمک نور اشعه لیزر قابل تشخیص می باشند. در واقع این برچسب های براق یک نوع رمز می باشند که توسط دستگاه منعکس کننده اشعه لیزر قابل خواندن هستند. برچسب های هولوگرام در سه نوع ساخته می شوند: انتقالی، انعکاسی و بازتابی. به منظور پیشگیری از ثبت جعلی محصولات دارویی، محصولات پزشکی، محصولات دندان پزشکی و سایر محصولات و کالاهای بسیار حساس از برچسب هولگرام استفاده می شود تا ویژگی امنیتی در این کالاها به درستی رعایت گردد. پیشرفت های اخیر در تکنیک ضبط هولوگرام و در اختیار گرفتن دستگاه های تفاضل هولوگرافی امکان تصویر برداری به کمک هولوگرافی از طریق بافت، چشم پزشکی، اورولوژی، آسیب شناسی و ارتوپدی همگی بر پایه هولوگرافی یا همان تکنیک هولوگرام را ایجاد کرده است. در این برچسب های امنیتی می توان شماره سریال، متن سفارشی، آرم تک رنگ یا چند رنگ حک شود. جوهرهای به کار گرفته شده در برچسب های امنیتی هولوگرام هم از نوع نقره ای وجود دارد و هم از نوع مخفی. جوهرهای مخفی تنها به کمک نور UV  قابل مشاهده می باشند. در این حالت می توان یک سری ویژگی های خاص که نیاز به مخفی نگه داشتن آن ها می باشد را استفاده کرد.