نظر مراجع درباره استخاره تلفنی و آنلاین برای ازدواج

مجموعه : دینی
نظر مراجع درباره استخاره تلفنی و آنلاین برای ازدواج

این روزها به مدد کامپیوتر و فضای اینترنت می توان در هر مکانی به بسیاری از نرم افزار ها و سایت های اینترنتی دسترسی پیدا کرد و تنها با چند کلیک، در خصوص امر مهمی که در ذهن می گذرد، استخاره گرفت. ما برآنیم تا فتاوای مراجع عظام را در این باره بیان داریم.

 

آیة الله نوری همدانی(دام ظله):

اگر استخاره کننده برای انجام این استخاره، از قرآن یا تسبیح استفاده می کند، استخاره موثق است. انجام استخاره ها و ارائه پاسخهای تصادفی که از قبل نوشته یا ضبط شده معتبر نیست. استخاره کننده باید برای فردی که درخواست کرده با استفاده از تسبیح یا قرآن استخاره را انجام دهد نه اینکه نتایج آن از قبل موجود باشد.

 

آیة الله مکارم شیرازی(دام ظله):

هم استخاره و هم فردی که استخاره را انجام می دهد باید از شرایط لازم برخوردار باشند.

 

آیة الله وحید خراسانی(دام ظله):

استخاره کننده در انجام استخاره بی اثر نیست، حال فرد استخاره کننده، با وضو بودن، رو به قبله بودن و خلوص وی در انجام استخاره مهم است. برخی ها هم با تفضل خداوند از آیات مطالبی را درمی یابند که سایرین نمی توانند. نمی توان گفت انجام این استخاره ها که از فرد استخاره کننده هیچ اطلاعاتی در دست نیست معتبر باشد.

 


آیا استخاره برای ازدواج جایز است؟

از جمله راهکارهایی که آموزه های دینی در برابر انسان قرار می دهد که در گرفتاری های شک و دودلی و تردید انسان را نجات دهد، “استخاره” است.

در این معنا استخاره عملی است که انسان در صورتی که در انجام و یا ترک امری دچار تردید شود و به هیچ وجهی نتواند انتخاب کند، بدان متمسک می شود و در واقع معنای آن نیز همان طلب خیر از خداوند در آن امر مخصوص است. و البته زمانی استخاره جایگاه پیدا می کند، که بعد از تحقیق و مشورت صورت گیرد.

برای گرفتن استخاره آنلاین می توانید به سایت آلامتو مراجعه کنید.

برچسب‌ها: