نکاتی در مورد معاینه واژن

نکاتی در مورد معاینه واژن

واژن، یکی از مهم ترین و حساس ترین اندام های زنان به شمار می رود که دانستن نکاتی در مورد معاینه واژن دکتر زرگنج فرد، از مهم ترین مباحثی است که برای هر زنی مستلزم به آگاهی می باشد.

 

دستگاه تناسلی از مهم ترین بخش های اندامی هر فردی به شمار می رود که نیاز است، همواره مورد معاینه قرار بگیرد. در این مقاله قصد داریم در مورد اهمیت معاینه ی این ناحیه از بدن بحث کنیم و به سوالاتی که ممکن است، در ذهن شما وجود داشته باشد، پاسخ دهیم. برخی از این سوالات به ترتیب زیر می باشند:

 

-چرا باید برای معاینه واژن به پزشک مراجعه کنیم؟

معاینه ی واژن به چه شکلی انجام می شود؟

-چگونه پزشک متخصص درون واژن را معاینه می کند؟

-چند وقت یکبار باید برای معاینه ی واژن به پزشک مراجعه کنیم؟

-آیا دختران نیز نیاز به معاینه واژن دارند؟

-با مشاهده ی چه علائمی نیاز است که حتما برای معاینه به پزشک مراجعه کنیم؟

 

چرا باید برای معاینه واژن به پزشک مراجعه کنیم؟

نکاتی در مورد معاینه واژن

زنان بیش تر از مردان در معرض خطر ابتلا به بیماری های عفونی و… از طریق واژن می باشند و معاینه ی ماهانه و یا چند ماه یکبار، به صورت دوره ای برای آن ها جزو واجبات بوده و از امور اضطراری برای بانوان به شمار می رود. زنان به دلیل دارا بودن ناحیه ای اندامی به نام واژن، همواره بیش تر از مردان در شرایط مبتلا شدن به هر نوع بیماری میکروبی و نیز عفونی می باشند و برای جلوگیری از این امر، توصیه می شود که به صورت مستمر و طی برنامه ای خاص، برای معاینه ی واژن به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید.

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و بیماری های عفونی زنان نیز در صورت ابتلا، طبعات جبران ناپذیری باخود به همراه دارند و در نتیجه بهتر است، با معاینه های مکرر، مانع از بروز این نوع از بیماری ها شویم.

 

نکاتی در مورد معاینه واژن

معاینه ی واژن به چه شکلی انجام می شود؟

اول از هر چیز برای مراجعه به پزشک، خونسردی خود را حفظ کنید و نیز برای داشتن آمادگی کافی جهت معاینه واژن، آرامش خود را حفظ کنید. معمولا برای معاینه نیاز است که برروی تخت مخصوصی دراز بکشید. این تخت دارای خصوصیات منحصر به فردی می باشد که شرایط بدنی شما را به گونه ای نگه می دارد که پزشک متخصص توانایی دسترسی به درون ناحیه ی مهبل را داشته باشد.

 

از ویژگی های بارز این تحت می توان به این نکات اشاره کرد که:

این تحت شامل دوپایه ی فلزی می باشد که محل نگهداری پاشنه های پا می باشد. برای آماده شدن جهت معاینه شدن، بر روی تخت به پشت کمر خود دراز بکشید و ران های خود را بر روی کنار تخت قرار دهید و سپس کف پاشنه های خود را بر روی رکاب های فلزی قرار دهید.

 

در این شرایط قرارگیری، ناحیه ی واژن شما کاملا قابل رؤیت می باشد و پزشک به راحتی قادر به معاینه ی کامل واژن شما خواهد بود. نکاتی که درمورد معاینه واژن وجود دارد، بی ربط به این موضوع نمی باشد و پیشنهاد می شود که برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از بروز برخی از بیماری های زنان، با حفظ خونسردی و آرامش خود، همواره برای معاینه به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

 

با مشاهده ی چه علائمی نیاز است که حتما برای معاینه به پزشک مراجعه کنیم؟

همانطور که گفته شد برای حفظ سلامتی خود و نیز جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری های عفونی، نیاز است که همواره طی دوره ای مشخص برای معاینه واژن به پزشک مراجعه کنید، اما اگر به هر دلیلی از رفتن مکرر برای انجام معاینه در مطب، در وجود شما ترس و اضطراب وجود دارد، بعد از مشاهده ی برخی علائم نیاز است که حتما به پزشک مراجعه کنید. به برخی از این علائم در زیر اشاره می کنیم:

 

1-اگر در حالت عادی به سر می برید و دوره ماهانه شما هنوز آغاز نشده است و در عین حال در قسمت زیر شکم شما که ناحیه ی لگن و یا واژن شما می باشد، احساس درد شدیدی کردید که غیرقابل وصف باشد، نیاز است که به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

2-زمانی که بر روی لباس زیر خود ترشحاتی را مشاهده می کنید و در عین حال نیز به هنگام دفع ادرار، ترشحاتی از شما خارج می شود، احتمال اینکه در بدن شما عفونت وجود داشته باشد، بسیار زیاد می باشد.

 

3-اگر دختری به سن بلوغ رسیده باشد و هنوز عادت ماهیانه نشده باشد، نیاز است که برای معاینه ی واژن به پزشک مراجعه کند تا علت اصلی این امر مشخص شود. (حداکثر سن تعریف شده برای بلوغ 15 تا 16سالگی می باشد. )

 

4-دوره ی طبیعی قاعدگی بین 3 تا 7 روز می باشد که در افراد مختلف، متفاوت می باشد و اگر این دوران به بیش از 10 روز به طول انجامد، نیاز است، برای بررسی دلیل آن به پزشک مراجعه کرده و معاینه شوید.

 

5-زمانی که شما ازدواج کرده اید و در نتیجه ی آن، روابط زناشویی خود را آغاز کرده اید و نیز به این ترتیب با شریک زندگی خود به مقاربت می پردازید، ولی عادت ماهانه نمی شوید و این در حالی است که قبلا قاعدگی را تجربه کرده اید. این یک امر غیرطبیعی بوده و نیاز به معاینه از واژن دارد تا علت آن بررسی شود.

 

6-در دوران قاعدگی به دلیل درگیر بودن تخمک ها با دیواره ی رحم، دردی در ناحیه ی زیر شکم و یا پشت کمر در بانوان احساس می شود که اگر این درد ناشی از قاعدگی به میزانی باشد که غیرقابل تحمل باشد، نیاز است که دلیل آن بررسی شده و این موضوع تنها از طریق معاینه ی ناحیه واژن امکان پذیر است.

 

با توجه به مطالب ذکر شده و نیز 6 نکته ای که برایتان عنوان شد، زمانی که یکی از این موارد را در خود مشاهده کردید، حتما برای بررسی دلیل این موضوع، به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید و ضمن حفظ آرامش، خود را از هرگونه ترسی مبرا کنید و نیز به نکاتی که درمورد معاینه واژن برایتان عنوان شد، به خوبی توجه کنید. در نهایت امر نیاز به ذکر می دانیم که به این موضوع مهم نیز اشاره کنیم که تنها زنان نیاز به معاینه دوره ای ندارند و دختران بالغ نیز حتما باید برای حفظ سلامتی خود، برای معاینه به صورت ماهانه و یا سالانه به پزشک متخصص مراجعه کنند.  همچنین توصیه میکنیم تصاویر عمل لابیاپلاستی دکتر زرگنج را مشاهده نمایید.

 

 

در این جا بیان نکاتی در مورد معاینه واژن به پایان رسید. امید است از این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.