نکاتی مهم قبل خرید دوربین کانن که باید بدانید

مجموعه : مجله خبری
نکاتی مهم قبل خرید دوربین کانن که باید بدانید

امروزه دوربین‌ های مختلفی وجود دارد که متناسب با هر نوع نیاز و هر بودجه‌ای ساخته‌شده‌اند، از خرید دوربین‌های کامپکت با کاربرد آسان که می‌توانید آن را درون کیف خود قرار دهید و به هرکجا بروید تا دوربین‌ های عکاسی DSLR حرفه‌ای فانتزی. اگر تصمیم به خرید یک دوربین جدید برای قدم زدن در دنیای عکاسی یا جایگزینی دوربین قدیمی خوددارید، امکان سردرگمی و گیج شدن در میان انبوهی از دوربین‌ها وجود دارد. دوربین‌ عکاسی کانن از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای دوربین در دنیا است که در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد.

 

دوربین‌ های عکاسی کانن از تنوع فراوانی برخوردار هستند و این موضوع گزینه‌های زیادی را پیش روی خریدار قرار می‌دهد. از دوربین‌های غیرحرفه‌ای و خانگی گرفته تا دوربین‌ های DSLR که برند کانن در آن بی‌رقیب است. اما قبل از خرید دوربین دانستن نکاتی درباره آن می‌تواند به خرید بهتر شما کمک کرده تا چیزی که از دوربین خود انتظار دارید در اختیار شما قرار دهد.

 

بودجه خرید دوربین خود را تعیین کنید

دوربین ‌کانن بازه قیمتی متنوعی دارند و طیف وسیعی از سلیقه انتخاب دوربین در جهان را پوشش می‌دهند. قبل از اینکه حتی به یک فروشگاه بروید یا قیمت را از برخی از فروشگاه‌ها به‌صورت آنلاین بررسی کنید، ابتدا باید بودجه را تعیین کنید. آنچه قطعاً دوست ندارید وقت خود را صرف دیدن یک دوربینی که توانایی پرداخت آن را ندارید کنید. بدیهی است که خرید دوربین‌های حرفه‌ای گران‌قیمت می‌توانند عملکرد بهتر و مگا پیکسل بیشتری نسبت به دوربین‌های کم‌هزینه (که همیشه به معنای عکس‌های بهتر نیستند!) به شما ارائه دهند، اما اگر مراقب نباشید می‌توانند مقدار زیادی از پول شما را هدر دهد.

 

کارت حافظه برای عکس‌های دوربین شما

دوربین‌ها معمولاً برای ضبط عکس‌ها به کارت حافظه نیاز دارند و انواع مختلفی از آن‌ها وجود دارد. اگر از قبل دوربین‌دارید و هم‌اکنون به دنبال خرید یک دوربین جدید هستید و قصد استفاده از کارت حافظه‌های قبلی خود رادارید، باید دوربینی را پیدا کنید که با کارت حافظه قبلی شما سازگار باشد. البته اگر کیفیت دوربین جدید بسیار بهتر است و ارزش خرید آن را دارد، باوجوداینکه به کارت حافظه دیگری نیاز خواهید داشت، باید آن را بخرید. قیمت کارت‌های حافظه خیلی بالا نیست، اما هنوز هم آن‌قدرها ارزان نیستند و شاید مایل باشید از کارت حافظه‌ای که قبلاً خریده‌اید استفاده کنید. خوشبختانه امروزه دوربین‌های بیشتری با انواع مختلف کارت حافظه سازگار هستند که این خبر خوبی برای شماست!

 

آیا دوربین کانن میکروفون داخلی دارد؟

یکی از ویژگی‌های دوربین که در اکثر مواقع نادیده گرفته می‌شود میکروفون است. ممکن است بخواهید یک دوربین دیجیتال با میکروفون خریداری کنید که از آن برای یادداشت صوتی یا حاشیه‌نویسی صوتی استفاده کنید. برخی از دوربین‌های دیجیتال به شما این امکان را می‌دهند که عکس‌های خود را دقیقاً قبل یا بعد از عکاسی توصیف کنید. شما م توانید مکان، محیط، آب‌وهوا و سایر موارد موردنظر خود را توصیف کنید.

 

درگیر مگا پیکسل نشوید

هنگام خرید دوربین دیجیتال بسیار آسان است که درگیر یک مسابقه مگاپیکسلی شوید. فروشندگان نیز معمولاً با پیشنهاد دادن دوربین‌های با مگا پیکسل بیشتر دوربین‌های با قیمت بالا را تبلیغ می‌کنند. مطمئناً اگر یک دوربین دیجیتال مگاپیکسل بیشتری داشته باشد، قرار است تصاویر بهتر و واضح‌تری از دوربین‌های دیجیتال دیگر بگیرد، درست است؟

 

به‌غیراز تعداد مگاپیکسل، باید سایر ویژگی‌های دوربین را نیز در نظر بگیرید. با چه سرعتی می‌توانید سرعت شاتر را تنظیم کنید؟ این می‌تواند تعیین کند که آیا می‌توانید از  عکاسی در شب به‌خوبی استفاده کنید یا خیر. آیا دوربین دارای تعادل رنگ سفید دستی است که می‌تواند به شما در گرفتن عکس در خانه‌ها، دفاتر و موزه‌ها کمک کند؟ آیا حالت‌های از قبل برنامه‌ریزی‌شده برای کمک به عکاسی در شرایط سخت روشنایی وجود دارد ؟

اگرچه نباید درگیر مگاپیکسل شوید اما یک دوربین دیجیتال با بیش از 5 مگاپیکسل مزایایی نسبت به دوربین‌های کوچک‌تر دارد.

 

دوربین‌های ضد آب کانن را مدنظر قرار دهید

چندین تولیدکننده دوربین ضدآب می‌سازند. خرید دوربین ‌کانن در این بخش نیز به‌خوبی پاسخگوی نیاز کاربران است. این دوربین‌ها ضد آب، ضدضربه و مقاوم در برابر درجه زیر صفر می‌باشند. برخی از این دستگاه‌ها بدون هیچ‌گونه مشکلی می‌توانند در عمق 30 متری یا بیشتر در آب عکاسی کنند.

 

لنز دوربین ‌عکاسی کانن دیجیتال را فراموش نکنید

عدسی‌ها می‌توانند به‌اندازه بدنه دوربین گران باشند یا هزینه بیشتری برای شما داشته باشند. اما نگران نباشید، شما همیشه می‌توانید سعی کنید یک لنز دست ‌دوم بخرید (ابتدا بررسی کنید که آیا از وضعیت خوبی برخوردار است یا خیر). خرید لنز دوربین عکاسی نیز مشکلاتی دارند اما تهیه آن از یک فروشگاه معتبر بسیار مهم است. نکته مهمی که قبل از خرید انواع لنز باید بدانید به‌عنوان مثال، بیشتر لنز از پلاستیک ساخته‌شده‌اند، بنابراین دوام چندانی ندارند بنابراین باید به‌دقت از آن‌ها محافظت کنید.

 

فروشگاه max-shop.ir و shop.usa.canon.com از بهترین گزینه‌ها برای خرید دوربین کانن و لوازم جانبی عکاسی به ‌صورت آنلاین و حضوری است. از امکانات جالب این فروشگاه می‌توان به خرید و فروش انواع دوربین‌ها و عدسی‌های دست‌دوم اشاره کرد. همچنین امکان اجاره دوربین و تجهیزات آن نیز وجود دارد. علاوه بر این موارد امکان خرید اقساطی دوربین‌های کانن و سایر برندها و تجهیزات آن‌ها نیز در این فروشگاه وجود دارد.

برچسب‌ها: