نکات مهم گچبری پیش ساخته و گچبری سقف

نکات مهم گچبری پیش ساخته و گچبری سقف

گچبری سقف همواره یکی از تزئینات بسیار زیبا، شیک و کم هزینه برای مکان‌های مختلف بوده‌است و بدلیل وجود طرح‌های بسیار متنوع آن میتوان مطابق سلیقه فردی، کاربری فضا و یا هر ملاک مدنظر دیگری آن را به کار برد.

 

مفهوم گچبری پیش ساخته   

در واقع به طرح و نقش‌های برجسته‌ای که بر روی گچ انجام می‌شود گچبری گفته می‌شود. این عمل می‌تواند به دست هنرمندان عرصه خودش انجام شده و سقف را از حالت بی روح و ساده بیرون آورده و زیباتر سازد.

 

بهتر است برای حصول نتیجه دلخواه حتما از افراد با تجربه و حرفه‌ای در این زمینه بهره بگیرید. با وجود این که گچبری در بین سایر تزئینات ساختمانی هزینه مناسبی را به خود اختصاص داد اما چون قرار است هزینه‌ای پرداخت شود سهل‌انگاری جایز نمی‌باشد.و سهل انگاری جایز نیست.

 

چند نوع سقف گچبری پیش ساخته شده داریم؟

از جمله مهم‌ترین طرح‌های گچبری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-کشته بری

-پته

-برهشته

-نقش برجسته با گچ

-کلوخی یا لکه‌ای

-زبره

-مشبک

-تخمه بری

-لایه‌ای

-شیر و شکری

 

لازم به ذکر است که پارامترهای مختلفی در زیبایی نهایی گچبری سقف موثر هستند. ابعاد فضای موجود، میزان نور در فضا را میتوان از جمله این عوامل دانست و صد البته هرچه خلاقیت بیشتر باشد اثر هنری بدست آمده زیباتر نیز خواهدبود.

 

همچنین برای انتخاب مدل گچبری سقف مد نظرتان توسط عکس‌های موجود حتما به این نکته توجه داشته‌باشید که این عکس‌ها ممکن است در نگاه اول برای شما جالب و جذلب باشند اما باید برای استفاده از آن‌ها فاکتورهای دیگری هم مدنظرتان باشد به همین جهت لازم است حتما از افراد ماهر و متخصص در زمینه گچبری راهنمایی بخواهید.

 

هزینه عمل گچبری پیش ساخته

در این امر پارامترای متفاوتی موثرند لذا کارشناسان پس از حضور در محل ودریافت اطلاعات مورد نیاز برای عمل گچبری سقف، براورد مشخصی از قیمت گچبری پیش ساخته و سایر روش‌های گچبری  را در اختیار شما قرار خواهند داد. البته هزینه گچبری با طرح مد نظر شما قطعا رابطه مستقیمی خواهد داشت و نسبت به طرح و تخصص مورد نیاز آن نیز سنجیده خواهد شد.

 

 به‌طور کل عوامل مهم در تعیین قیمت گچبری به شرح زیر است:

 

– طرح مد نظر

– مصالح لازم

– زمان لازم

– متراژفضای گچبری

– کیفیت مد نظر

 

مکان‌های مختلف به  کار گیری گچبری

گچبری سقف پذیرایی

گچیری سقف در انواع و طرح‌های مختلف ارائه و توسط ابزار دقیق مانند ابزار پلی یورتان اجرا می‌شود و میتوانید متناسب با دکوراسیون منزلتان از بین آنها طرح دلخواه خود را انتخاب نمایید.

گچبری به طور کل در دو نوع مدرن وسنتی تقسیم‌بندی میشود و می‌تواند به روش گچبری پیش ساخته نیز انجام گردد.

 گچبری سقف پذیرایی در کشور ما جلوه‌ای از باغ را تداعی می‌کند و به همبن جهت دارای تعداد زیادی گل و پرنده در یک طرح خاص هستند و در مقابل آن گچبری سقف مدرن می‌تواند دارای طرح‌های ظریف باشد.

در صورتی‌که شما در منزل خود از گچبری با طرح‌های سنتی استفاده کرده‌اید می‌توانید بدون از بین بردن آن، ادغام فوق‌العاده ای از آن با طرح‌های مدرن داشته باشید. از آنجایی که گچبری مدرن در تقابل با نوع سنتی قرار دارد و همین جذابیت باعث شده امروزه جایگزین خوبی در نظر گرفته شود.

 

نکات مهم گچبری پیش ساخته و گچبری سقف

انتخاب طرح گچبری سقف

طرح مناسب جهت گچبری پذیرایی عاملی است که زیبایی آن را دو چندان خواهدکرد. با بهره بردن از کمک فرد متخصص و ماهر و همچنین ابزار آلاتی از جمله ابزار پلی یورتان در این زمینه می‌توانیر به آسانی به طرح دلخواه و ایده‌آل خود متناسب با دکوراسیون فضایتان برسید.

 

با استفاده از یک طرح خاص فضای شما به کل تغییر می‌کند و دکوراسیون منزلتان برجسته می‌گردد. همچنین با گچبری پیش ساخته نیز می‌توان سریع‌تر این امر را محقق کرد.براع اطلاع از قیمت گچبری پیش ساخته نیز می‌توانید به کارشناسان مربوطه مراجعه نمایید.

 

گچبری سقف آشپزخانه

این نکته که طرح‌های گچبری انتخابی بخش‌های مختلف منزل شما در هماهنگی باهم قرار داشته باشند از اهمیت بالایی برخوردار است. البته در صورت وجود شباهت‌های قابل قبول و هماهنگی‌هایی که دلخواه و مدنظر شماست میتوانید در بخش‌های مختلف منزلتان از طرح‌های مخلف بهره ببرید.

 

در جهان امروز آشپزخانه دیگر تنها محل پخت و پز نیست و از این فضا برای نشستن نیز استفاده می‌شود، به همین جهت است که گچبری سقف این فضا بسیار حائز اهمیت بالایی می‌باشد.

 

از آنجا که بانوان زمان بسیار زیادی را در آشپزخانه به سر می‌برند یکنواختی این فضا می‌تواند به مرور در روحیه‌شان تاثیر منفی بگذارد، از این رو با بهره‌بردن از طرح‌های زیبا و متناسب در گچبری سقف کسالت و یکنواختی را به میزان قابل توجهی از روح فضا زدود. گچبری در منزل شما علاوه بر افزایش زیبایی به بالابردن ارزش کلی آن نیز کمک خواهدکرد.

 

اتاق خواب

اهمیت گچبری برای سقف این فضا نیز با سایر فضاهای منزل برابری می‌کند. از همین رو میبایست هماهنگی مطلوبی بین گچبری فضاهای مختلف منزل وجود داشته‌ باشد.

 

همچنین در صورتی که شما برای انتخاب طرح مدنظر خود مردد باشید می‌توانید از مشاوره‌های رایگانی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنید. مشاوران با توجه به بودجه مدنظر شما برای عمل گچبری برای سقف طرح زیبا و متناسبی به شما پیشنهاد خواهند داد و همچنین لیستی کامل از نمونه‌های پیشنهادی‌شان به همراه قیمت گچبری پیش ساخته و سایر انواع گچبری را به شما ارائه خواهند داد.

 

در مورد اتاق خواب نیز باید هماهنگی طرح و دکوراسیون با سایر قسمت‌های منزل هماهنگ باشد. اگر از سبک کلاسیک برای دکوراسیون منزلتان استفاده کرده‌ باشید با به کارگیری گچبری در سقف با طرح کلاسیک می‌توانید این هماهنگی را تا مقدار بیشتری ایجاد کنید. مشاوران با کسب اطلاعات کاملی پیرامون سلیقه و درخواست شما، بهترین و زیباترین طرح گچبری را به شما پیشنهاد خواهند داد.

 

گچبری در سقف‌های مستطیل

برای این نوع گچبری هم دستورالعمل‌های خاصی موجود است که باید در پیش گرفته‌ شود، زیرا هر طرحی با این نوع گچبری متناسب نخواهد بود و هرگونه ندانم کاری در انتخاب طرح می‌تواند برای شما دردسرهای زیادی ایجاد کند. سقف‌های مستطیل به دلیل طرح هندسی‌شان بیش از اندازه طویل به نظر می‌رسند در حالی‌ که انتخاب یک طرح گچبری خاص می‌تواند راهکاری باشد که به کمک آن عرض سقف را افزایش داد و نمایی زیبا ایجاد کرد.

 

در بین تکامی تزئیناتی که در ساختمان به کار برده می‌شود، گچ از اصالت بالایی برخوردار بوده و بسیار مورد توجه می‌باشد، به همین جهت است که در طول سالیان متمادی توانسته‌ جایگاه بالایی داشته باشد. همچنین در نظر داشته باشید که امروزه گچبری پیش ساخته توانسته‌اند قدمی در جهت کم کردن هزینه نهایی و مدت زمان لازم برای گچبری بردارند.

 

نکات مهم گچبری پیش ساخته و گچبری سقف

گچبری سقف‌های کوتاه

یکی از مواردی که درباره سقف‌های کوتاه می‌تواند کمک کننده باشد و موجب بلند دیده شدن آن شود، طرح‌های خاصی در گچبری سقف می‌باشد. امروزه سقف ساختمان‌ها نسبت به قدیم کوتاه‌تر است و ممکن است این امر مورد پسند بعضی افراد قرار نگیرد ولی می‌توان با استفاده از یک طراحی خاص در سقف و ایجاد خطای دید مناسب تغییرات مطلوب و قابل ملاحظه‌ای را ایجاد نمود.

 

از آنجا که اصولا گچبری‌های سقف می‌تواند در کاهش ارتفاع آن کارسازی کند معمولا تصور بر آن است که به کارگیری طرح‌های گچبری در سقف‌های کوتاه نمی‌تواند مناسب باشد و خوب عمل کند در حالی که می‌توان با بهره‌گیری از برخی طرح‌های موجود ارتفاع را تا میزانی افزایش هم داد. اما دقیقا گچبری پیش ساخته چیست؟

 

در صورتی که سقف منزل شما کوتاه باشد لازم است اشارا کنیم که حتی به کار بردن یک روشنایی نامناسب نیز می‌تواند سقف شما را کوتاه‌تر کند. بطور مثال لوسترهای بلند برای سقف‌های کوتاه اصلا گزینه مناسبی نیستند. در حالی که گچبری‌های سقف در این موارد می‌تواند پیش‌بینی یک طرح خاص و ظریف برای برای چراغ و روشنایی نیز در نظر بگیرد که دیگر نیاز به افزودن لوستر در آن احساس نشود.

 

خواننده گرامی امید است با ارائه مطالب فوق توانسته باشیم قدمی در رفع نیاز و افزایش اطلاعات شما در این زمینه برداشته باشیم.