هزینه سفر به آنتالیا در سال 2024

مجموعه : مجله خبری
هزینه سفر به آنتالیا در سال 2024

در برنامه‌ریزی مسافرت‌های خارجی، فقط چمدان نمی‌بندیم که راه سفر پیش گیریم؛ بلکه معمولا مخارج و هزینه های سفر را هم پیش‌بینی می‌کنیم تا بدانیم چقدر پول با خودمان ببریم. در این مقاله هم قصد داریم درباره هزینه سفر به آنتالیا در سال 1403 صحبت کنیم. پس اگر قصد سفر به این شهر ساحلی در عید نوروز، تعطیلات تابستانی و یا هر زمان دیگری در سال پیش رو را دارید، با این مطلب اختصاصی از مهرپرواز همراه شوید.

 

هزینه سفر هوایی به آنتالیا

سفر هوایی پرطرفدارترین شیوه مسافرت به آنتالیا است. مهمترین دلیل جذاب بودن این روش این است که به لحاظ هزینه سفر، انتخاب سفر هوایی اقتصادی‌تر است. برای سفر به آنتالیا و به طور کلی ترکیه، شما دو راه اصلی پیش ‌روی خود دارید؛ یکی سفر به صورت شخصی و دیگری سفر با تور. 

 

اگر نخستین‌بار است که می‌خواهید به ترکیه بروید و تجربه سفر به این کشور را ندارید، توصیه می‌کنیم که از خدمات تور استفاده کنید. به صورت کلی هزینه سفر به آنتالیا با تور، مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود. در حال حاضر هزینه بلیط یکسره به آنتالیا به صورت میانگین، حدود 60 میلیون تومان است. این درحالی‌ست که هزینه سفر به آنتالیا با تور لحظه آخری بسیار به‌صرفه‌تر است و می‌تواند تاثیر شگرفی در کاهش هزینه سفر به آنتالیا داشته باشد.

 

به طور کلی تورهای آنتالیا معمولا بین 6 تا 10 شب ارائه می‌شوند. شرکت‌های گردشگری به خاطر قراردادهایی که با خطوط هوایی و هتل‌ها دارند، امکان ارائه بسته‌های متنوعی را خواهند داشت. قیمت تور آنتالیا در حال حاضر از 34 میلیون تومان شروع می‌شود. اینکه هر تور با چه شرکت هواپیمایی سفر می‌کند، چه هتلی در کدام منطقه آنتالیا را رزرو دارد، و در آخر چند شب برنامه‌ریزی شده، متغیر اصلی در تعیین قیمت تور خواهد بود.

 

هزینه هتل در سفر به آنتالیا

در آنتالیا مجموعه‌ای متنوع از هتل‌ها را پیدا خواهید کرد که اقامت در آنها مطمئنا تجربه بی‌نظیری خواهد بود. مثلا هتل‌هایی در آنتالیا وجود دارند که برای مجردها گزینه‌ای ایده‌آل‌اند و برخی هتل‌ها برای اقامت خانواده و کودکان مناسب‌تر است. مهم‌ترین عامل در بحث هزینه سفر به آنتالیا، هزینه هتل است. قیمت هتل هم بر اساس ستاره و منطقه‌ای که در آن قرار دارد، متفاوت خواهد بود. 

 

هتل‌های ساحلی با امکان ارائه خدمات یوآل، محبوب‌ترین هتل‌های این شهر محسوب می‌شوند. این هتل‌ها به دلیل داشتن بوفه، وعده‌های غذایی رایگان، شاتل فرودگاهی و بعضا تفریحات رایگان در هتل، بسیار پرطرفدار هستند.

 

 اگر خواهان هتل با امکانات کامل و بدون هیچ دردسر اضافه هستید، پیشنهاد ما به شما هتل‌های چهار و پنج ستاره است. با انتخاب این دسته از هتل‌ها، در هزینه سفر به آنتالیا صرفه‌جویی خوبی انجام داده‌اید. 

 

هتل‌های چهار و پنج ستاره، با داشتن امکانات تفریحی و آسایشی فراوان، شما را از برطرف کردن نیازهای شخصی، بی‌نیاز می‌کنند. امکاناتی مانند حمل و نقل از هتل و به داخل شهر، استخر، بوفه، رستوران، کافه و. . . هر نیاز شما را برطرف می‌کنند. برای رزرو هتل‌های چهار یا پنج ستاره در آنتالیا، برای هر شب و برای دو نفر، به طور میانگین حدود 100 دلار برای هر شب باید هزینه کنید.

هزینه حمل و نقل در آنتالیا

هزینه‌های حمل و نقل در آنتالیا یکی دیگر از مسائلی است که می‌تواند در هزینه‌های سفر به آنتالیا ذهن شما را مشغول کند. به طور کلی گردشگرانی که وارد آنتالیا می‌شوند، بیشتر برای تفریح و خوشگذرانی این شهر را انتخاب می‌کنند؛ بنابراین بیشتر هتل‌های این شهر تمام امکانات رفاهی و تفریحی را در خود جا داده‌اند و گردشگران از رفت و آمد به شهر بی‌نیاز می‌کنند. 

 

در آنتالیا خرید آنچنان هم پررنگ نیست که مسافران را به درون شهر بکشاند. اما گاهی برای انجام بعضی کارها لازم است که به شهر رفت و آمد کرد. برای انجام این کار می‌توان از ناوگان تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی استفاده کرد و یا از پلتفرم‌های اینترنتی مانند اوبر و دلموش بهره برد.

 

اتوبوس فراگیرترین وسیله حمل و نقل عمومی در آنتالیا محسوب می‌شود. تقریبا تمام شهر را می‌توان با اتوبوس گشت. ایستگاه‌های اتوبوس به راحتی در هر نقطه‌ای قابل دیدن هستند و استفاده آسانی دارند. هزینه استفاده از اتوبوس در آنتالیا حدود 2 لیر است.

 

گزینه دیگری که می‌توانید از آن استفاده کنید، ون‌ها هستند که به دلموش معروف‌اند. این خودرو که ظرفیتی حدود هفت یا هشت نفره دارد، به وفور در تمام شهرهای ترکیه دیده می‌شود. هزینه استفاده از آن نیز بین 8 تا 10 لیر است.

 

استفاده از تاکسی‌های شهری هم همیشه از پرکاربردترین گزینه‌ها است. اما تاکسی به طور کلی در ترکیه گران است. تفاوت چندانی هم میان هزینه تاکسی شهری و تاکسی اینترنتی مانند اوبر وجود ندارد.

 استفاده از تاکسی دردسرهای اتوبوس و شلوغی دلموش‌ها را ندارد، اما هزینه آن بیشتر است. هزینه تاکسی اینترنتی بسته به مسیر و میزان توقف متفاوت خواهد بود؛ اما به طور کلی تاکسی‌های شهری آنتالیا کرایه‌ای حدود 50 تا 150 لیر دارند.

 

هزینه خرید و خورد و خوراک در سفر به آنتالیا

خرید کردن یکی از لذت‌های اصلی سفر است و تعجبی ندارد که در پیش‌بینی هزینه سفر به آنتالیا، بودجه مناسبی را برای بازدید از مراکز خرید در نظر بگیرید. حتی اگر بخوهید از مراکز خرید ارزان آنتالیا  هم خرید کنید، باز هم نیاز است مبلغ قابل توجهی را کنار بگذارید.

 

در مبحث هزینه خورد و خوراک در آنتالیا، اغلب مسافران تور آنتالیا هتل‌های یوآل را انتخاب می‌کنند تا بتوانند خوراک روزانه و نوشیدنی‌های خود را رایگان دریافت کنند. بنابراین کمتر سراغ غذاخوری‌های خارج از هتل می‌روند.

 

اما اگر بخواهید سری به غذاخوری‌های داخل شهر بزنید، انواع گسترده‌ای از غذاخوری‌های خیابانی تا رستوران‌های لوکس وجود دارد که می‌توانید به آنها مراجعه کنید. رستوران‌های آنتالیا به سه دسته ارزان قیمت، متوسط و لوکس تقسیم می‌شوند. برای میل کردن یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت حدود 18 تا 35 لیر، در یک رستوران متوسط 25 تا 50 لیر و در یک رستوران لوکس از 50 لیر به بالا باید پرداخت کنید.

 

هزینه تفریحات آنتالیا

اگر به شهرهای ترکیه سفر می‌کنید نمی‌توانید هزینه تفریحات را نادیده بگیرید. در این شهر ساحلی هم می‌توانید از وسایل تفریحی موجود در هتل‌ها استفاده کنید و هم به پارک‌های آبی و شهربازی‌ها سری بزنید. البته احتمالا برای استفاده از وسایل تفریحی داخل هتل نیاز به پرداخت هزینه نداشته باشید؛ اما برای استفاده از مراکز تفریحی خارج از هتل باید هزینه کرد. 

 

مهمترین جاذبه تفریحی آنتالیا، سواحل آن است. آنتالیا با داشتن تقریبا 630 کیلومتر خط ساحلی، جاذبه‌های ساحلی بسیاری دارد. برای مثال، یکی از پارک‌های تفریحی آنتالیا که در سواحل آن واقع شده، شهر بازی آکتور لونا پارک آنتالیا است که برای ورودی آن باید بین 12 تا 50 لیر هزینه کنید. یا یکی دیگر از شهربازی‌های بزرگ آنتالیا سرزمین افسانه‌های آن است که با زمینی گسترده و انواع وسایل بازی و تفریحی، تجربه خوبی را برای شما رقم خواهد زد. 

 

بلیط پارک آبی لند آف لجندز آنتالیا نیز برای بزرگ‌سالان 100 دلار و برای کودکان 80 دلار است. آکواریوم مرکزی یکی دیگر از مراکز دیدنی آنتالیا محسوب می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین تونل‌ آکواریوم‌های جهان را در خود جای داده است. بلیط آکواریوم آنتالیا برای بزرگ‌سالان 35 دلار و برای کودکان 27 دلار است.

 

هزینه سفر به آنتالیا با تور یا بدون تور

 پس از مواردی که گفته شد، حتما تصوری کلی از هزینه‌ سفر به آنتالیا به دست آورده‌اید. دست‌کم برای یکبار هم این پرسش در ذهن شما ایجاد شده است که آیا بدون تور هم می‌توان به آنتالیا سفر کرد؟

حتما می‌شود، اما به چه قیمت؟ در مسافرت با تور هزینه سفر به خاطر چارتری بودن بلیط هواپیما و قرارداد آژانس با هتل، مطمئنا به‌صرفه‌تر خواهد بود. 

 

شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات گردشگری به خاطر قراردادهایی که با شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌ها دارند، بهترین قیمت‌ها را ارائه می‌دهند. اما اگر بخواهید به صورت فردی برای مسافرت به آنتالیا اقدام کنید، باید هزینه بلیط هواپیما، رزرو هتل، حمل و نقل و دیگر هزینه‌هایی را که در تور انتالیا بر عهده آژانس است، شخصا پرداخت کنید. 

 

برای درک بهتر این تفاوت هزینه باید بگوییم که هزینه بلیط رفت و برگشت به آنتالیا، برای هر نفر در بهمن 1402 به صورت میانگین حدود 120 میلیون تومان است، در صورتی که قیمت تور انتالیا با اقامت در بهترین هتل‌های این شهر تقریبا 70 میلیون تومان هزینه دارد.

 

هزینه کلی سفر به آنتالیا

هزینه سفر به آنتالیا در سال 1402 برای هر نفر، چیزی حدود 4700 لیر خواهد بود. این هزینه دربرگیرنده بازدید از جاهای دیدنی، خورد و خوراک، حمل و نقل و اقامتگاه است. البته این را هم بگوییم این قیمت برای یک مسافرت معمولی و اقتصادی در نظر گرفته شده؛ بالطبع شما بر اساس سطح بودجه و میل خود می‌توانید بیشتر از این هم هزینه کنید.

 

به این میزان، هزینه بلیط هواپیما و بیمه مسافرت هم اضافه می‌شود که اگر بخواهید در گام نخست یک هزینه معقول برای تمام مسافرت انجام دهید و باقی بودجه خود را برای لذت بردن از ساعاتی که در سفر هستید صرف کنید، بهتر است که از تورهای متنوعی ترکیه بهره ببرید.

 

سفری به صرفه با تور آنتالیا ارزان مهرپرواز

مدیریت کردن هزینه‌های سفر موضوع مهمی است که باید پیش از شروع مسیر، به آن اندیشید. این موضوع در سفرهای خارجی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ چرا که تبدیل ریال و خرید ارز در اغلب کشورهای خارجی کار دشواری است. به همین ترتیب، هنگام سفر به آنتالیا نیز لازم است با هزینه های سفر به آنتالیا نیز آشنا باشید تا بدانید چقدر ارز به همراه ببرید.

 

اگر قصد ندارید مبلغ چندانی برای سفر خود هزینه کنید، پیشنهاد می‌کنیم تور ارزان آنتالیا مهرپرواز را خریداری کنید. آژانس مسافرتی مهرپرواز با بیش از ده سال تجربه در صنعت توریسم برون‌مرزی، با اغلب هتل‌داران و برگزارکنندگان تورهای گشت شهری در کشور ترکیه آشنا بوده و مجری مستقیم تور آنتالیا به شمار می‌رود. شما عزیزان می‌توانید برای رزرو تور با هتل و پرواز چارتری به وبسایت www.mehrparvaz.com مراجعه کنید. مشتاق دیدار شما در آنتالیا، شهر آفتاب ترکیه هستیم.

برچسب‌ها: