همه آن چیزی که در مورد پکیج شوفاژ دیواری لازم است بدانید

مجموعه : مجله خبری
همه آن چیزی که در مورد پکیج شوفاژ دیواری لازم است بدانید

امروزه کمتر کسی را میتوان یافت که از دستگاه پکیج دیواری چیزی نشنیده باشد و حتی اگر با نحوه کارکرد این وسیله گازسوز نیز آشنایی نداشته باشد حداقل به صورت اجمالی میداند که پکیج شوفاژ دیواری وظیفه گرمایش آب مصرفی و رادیاتورهای یک واحد آپارتمان را به عهده دارد و به زبان ساده تر پکیج یک موتورخانه در سایز کوچک است که به صورت مستقل جهت تامین گرمایش یک واحد مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد .

 

 دلیل محبوبیت سریع پکیج نسبت به موتورخانه

در واقع دستگاه پکیج دیواری در کشورهای اروپایی عمر بسیار طولانی دارد و جالب است بدانید در کشور ایران نیز اولین سری پکیج ها از سال 1372 توسط چند شرکت تولید شده است ولی دلیل رواج پیدا کردن پیدا کردن این دستگاه در کشور ایران برمیگردد به بعد از سال 1389 و تصویب قانون هدفمندی رایانه ها و باالطبع افزایش قیمت حامل های انرژی و سوخت که این قانون به چند دلیل باعث محبوبیت پکیج به نسبت سایر سیستمهای گرمایشی و علی الخصوص موتورخانه ها گشت :

 

اولین علت این محبوبیت به خاطر معلوم نبودن هزینه مصرف سوخت هر واحد مسکونی در سیستم موتورخانه میباشد . به این معنی که هر خانواده چه از سیستم گرمایشی استفاده کنند و چه نکنند مجبور به پرداخت هزینه گاز و همینطور هزینه های تعمیر و نگهداری هستند . پس اولین دلیل محبوبیت پکیج نسبت موتورخانه عدم مدیریت مصرف انرژی در موتورخانه میباشد که برعکس در سیستم پکیج دیواری هر خانواده به اندازه ای هزینه سوخت و نگهداری پرداخت میکنند که استفاده میکنند .

 

دومین دلیل محبوبیت این دستگاه گرمایشی نسبت به موتورخانه ها راندمان و بازدهی قابل توجهی است که پکیج شوفاژ دیواری به نسبت سیستم های گرمایشی سنتی یا همان موتورخانه ها دارا میباشند به طوری که راندمان حقیقی یک موتورخانه در صورت رعایت تمام نکات استاندارد از جمله عایق کاری لوله و اتصالات و غیره در شرایط مطلوب چیزی حدود 19 تا 24 درصد میباشد در صورتیکه این راندمان در سیستم پکیج شوفاژ دیواری سنتی به چیزی حدود 44 درصد میرسد .

 

جالب است بدانید که این راندمان در پکیج های جدید یا به اصطلاح پکیج های چگالشی به عدد 109 درصد میرسد . یعنی 9 درصد بیشتر از 100 درصدی که مرسوم ریاضیات میباشد . پس فعل واقع دلیل دیگر محبوبیت پکیج به نسبت موتورخانه را بسیار بالا بودن راندمان این دستگاه میتوان نام برد که به عبارتی راندمان بالاتر مساوی است با مصرف سوخت کمتر و همچنین پرداخت هزینه کمتر

 

البته با اینکه همین دو دلیل برای محبوبیت پکیج نسبت به موتورخانه کافی میباشد ولی دلایل بسیار زیاد دیگری نیز دارد که باعث رواج شدن این سیستم گرمایشی در جامعه شده است مثل هزینه تعمیر و نگهداری کمتر و …

همه آن چیزی که در مورد پکیج شوفاژ دیواری لازم است بدانید

آموزش تعمیر و نگهداری پکیج

با اینکه پیشنهاد اکثر کارشناسان این حوزه در مورد تعمیرات پکیج توسط متخصصان دوره دیده میباشد ولی بنده به شما توصیه اکید میکنم اگر از دستگاه پکیج دیواری در منزل استفاده میکنید تا جایی که در توان دارید وقت بگذارید و در مورد این دستگاه اطلاعات کسب کنید و مطمئن باشید این اطلاعات خیلی زیاد میتونه در آینده ای نزدیک براتون صرفه اقتصادی داشته باشه و با یادگیری کوچکترین نکات در مورد پکیج میتوانید مشکلات جزئی و ساده این دستگاه را برطرف نمایید و نیازمند درخواست از یک تعمیرکاری که هیچ شناختی از او ندارید نمیشوید . به همین منظور میخوام سایت مرجعی را به شما معرفی کنم که با وجود اینکه در اصل ارائه دهنده تعمیر پکیج ایران رادیاتور در شهر تهران میباشند ولی انصافا به صورت خالصانه و صادقانه تمام دانش خود را در اختیار علاقمندان گذاشته اند و مقالات و ویدئوهای ارزشمندی را در زمینه آموزش تعمیر پکیج منتشر کردند که در هیچ سایتی با این وضوح و شفاف پیدا نخواهید کرد و مطمئنا مطالعه این مطالب و مشاهده ویدئوهای این سایت به درد همه مصرف کنندگان پکیج دیواری میخوره و ممکنه یک روز گره گشای یک مشکل از پکیج دیواری شما بشه و به همین واسطه باعث بشه کلی هزینه را پس انداز کنید .

 

همه آن چیزی که در مورد پکیج شوفاژ دیواری لازم است بدانید

تعمیر پکیج شبانه روزی

جالب است بدانید یکی از خدمات بسیار پر استقبال این مجموعه تعمیرات پکیج شبانه روزی در شهر تهران میباشد که به صورت 24 ساعته اقدام به ارائه تعمیرات پکیج ایران رادیاتور شبانه روزی و همچنین تعمیرات پکیج بوتان شبانه روزی مینمایند و جالب است بدانید در خدمات و تعمیرات پکیج 24 ساعته این مجموعه تعمیر کلیه برندهای داخلی و خارجی از جمله ایساتیس . آریستون . مرکوری . گلدیران . آلزان . تاچی . دمراد . داتیس کار و مگاترم و … صورت میگیرد و این مجموعه با همکاری گروهی از زبده ترین و با تجربه ترین تعمیرکاران پکیج در شهر تهران اقدام به سرویس دهی به مصرف کنندگان پکیج با تعرفه تعمیرات پکیج اتحادیه مینمایند .