همه چیز راجع به تخت خواب جک‎دار یا تاشو

مجموعه : رپورتاژ آگهی
همه چیز راجع به تخت خواب جک‎دار یا تاشو

تخت خواب‎ جک‎دار یا تاشو، از نمونه تخت خواب‎هایی هستند که به تازگی طرفداران زیادی در بین خانواده‎های ایرانی پیدا کرده‎اند. این تخت خواب‎ها به خصوص برای خانه و یا اتاق خواب‎هایی که فضای کمی دارند، بسیار مناسب است. چرا که شما می‎توانید به راحتی آنها را در زمانی که مورد مصرف‎تان نیست، جمع کنید و فضای بهینه‎ای در اتاق خواب خود داشته باشید. تخت خواب‎های جک‎دار یا تاشو دارای مزایا، ویژگی‎ها و معایب متعددی هستند که در ادامه به بررسی آنها پرداخته‎ایم. همراه ما باشید.

 

مزایا و معایب تخت خواب تاشو 

یکی از اصلی‎ترین مزایا و ویژگی‎های مثبتی که تخت خواب‎های تاشو دارند، همانگونه که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، این است که کمترین فضا را برای خود اشغال می‎کنند. وجود تخت خواب‎های تاشو در اتاق خواب صرفه‎جویی فراوانی من‎باب محیط برای شما ایجاد می‎کند. اگر طرفدار اتاق خواب‎های مینیمال، ساده و خلوت هستید، تخت خواب‎های تاشو برای شما نیز یک انتخاب مناسب است. شما می‎توانید ه زمانی که به تخت خواب خود احتیاجی نداشتید، به راحتی آن را جمع کنید. شاید به نظر برسد که تخت خواب‎های تاشو با توجه به فرمی که دارند، نیازی به اجزای دیگر سرویس خواب دو نفره و یک نفره ندارند. اما در برخی از فروشگاه‎ها نیز انواع تخت خواب با سرویس خواب نیز ارائه می‎شود. که شما می‎توانید بر اساس نیاز و علاقه خود بخش‎های دیگری از آن را نیز تهیه کنید.

 

همانطور که گفته شد، تخت خواب‎های تاشو دارای عیب‎هایی نیز هستند. یکی از این عیب‎ها جنس تخت خواب‎های تاشو می‎باشد. برخی از تولیدکنندگان تخت خواب‎های تاشو برای اینکه قیمت این نمونه تخت خواب‎ها را پایین بیاورند، از جنس‎هایی مختلفی در ساخت بدنه تخت خواب استفاده می‎کنند. اما شما به یاد داشته باشید که بهترین جنس برای تخت خواب‎های تاشو، ام دی اف می‎باشد. چرا که یک تخت خواب تاشو با جنس ام دی اف مرغوب، پس از مدتی استفاده و باز و بسته شدن‎های متعدد و شبانه روزی،  بر روی بدنه‎اش ترک ایجاد نمی‎شود. پس سعی کنید زمانی که قصد خرید انواع مختلف تخت خواب را کردید، انتخاب خود را بر مبنای جنس مرغوب ام دی اف به کار رفته بر روی آن قرار دهید.

 

به صورت معمول تخت خواب‎های تاشو، متناسب با ابعاد اتاق خواب شما و دیوار اصلی که قرار است تخت بر روی آن نصب شود، تولید و ساخته می‎شود. پس بنابراین علاوه‎بر اینکه باید توجه زیادی در هنگام سفارش تخت خواب تاشو خود داشته باشید، بهتر است این را هم بدانید که شما نمی‎توانید تخت خواب تاشو خود را به راحتی جابه جا کنید و تغییر دکوراسیون دهید.

 

همه چیز راجع به تخت خواب جک‎دار یا تاشو

خرابی اتصالات تخت خواب تاشو

استفاده از جک‎های بی‎کیفیت در ساخت تخت خواب‎های جک‎دار و تاشو خطرات احتمالی و شدیدی را در پیش خواهد داشت. نمونه‎ای از این خطرات زمانی اتفاق می‎افتد که شما بر روی تخت خوابیده‎اید و وزن تشک و تخت بر وزن شما غالب می‎شوند و تخت بسته می‎شود. اما برخی از تولید کنندگان قفل‎هایی را برای این نمونه تخت خواب‎ها ایجاد کردن که با استفاده از آن هرگز به صورت ناخودآگاه تخت خواب شما بسته نمی‎شود.

 

خرابی جک تخت خواب تاشو

یکی از اصلی‎ترین و مهم‎ترین قطعات تخت خواب جک‎دار یا تاشو، جک‎های پلمپی این تخت‌ها است. عدم استفاده از جک پلمپی مرغوب در ساخت تخت و البته عدم نصب صحیح این جک‎ها در تخت، مشکلات متعددی در هنگام استفاده از این تخت خواب‌ها ایجاد می‎شود.

همه چیز راجع به تخت خواب جک‎دار یا تاشو

قیمت تخت خواب‎های تاشو و جک‎دار

شاید اینطور به نظر برسد که تخت خواب‎های تاشو قیمت بسیار بیشتری را نسبت به تخت خواب‎های جک‎دار داشته باشند. اما به این نکته بایستی توجه کنید که اگر شما علاقمند باشید که تخت خواب‎های جک‎دار را همراه با دیگر اجزای سرویس خوابش تهیه کنید، ممکن است مجبور باشید که هزینه‎ی بیشتری را خرج آن کنید. به صورت کلی المان‎های نظیر جنس بدنه، نوع اتصالات، تعداد قطعات تخت خواب و غیره از جمله مواردی هستند که بر روی قیمت تخت خواب تاثیر می‎گذارند.

 

نکته پایانی

پس از بررسی ویژگی‎ها، مزایا و معایب تخت خواب‎های تاشو و جک‎دار، وقت آن رسیده که شما انتخاب کنید. آیا برای اتاق خواب خود تخت خواب جک‎دار یا تاشو خریداری می‎کنید؟ اگر جواب شما بله هست، حتما در هنگام خرید به یاد داشته باشید که تخت خواب شما بایستی بدنه‎ای از جنس ام دی اف و البته مرغوب داشته باشد تا پس از استفاده‎های متداول دچار ترک‎های عمیق و یا آسیب‎دیدگی نشود. بهتر است که تخت تاشو انتخابی شما دارای قفل‎هایی باشد که تخت نتواند به صورت ناخودآگاه زمانی که شما بر روی آن خوابیده‏‎اید، بسته شود. با رعایت و بررسی نکات گفته شده در بالا، مطمئن باشید که بهترین انتخاب را برای خود خواهید داشت.