هیلتی معروف ترین برند جهانی برای تخریب بتن

مجموعه : مجله خبری
هیلتی معروف ترین برند جهانی برای تخریب بتن

در صنایع عمرانی و ساختمان‌سازی بسیار اتفاق می‌افتد که به دلیل اشتباهات اجرایی و یا تغییر در نقشه‌های مهندسی نیازمند حذف و جداسازی و یا سوراخ‌کاری قسمت‌هایی از سازه بتنی باشیم.

 

همان‌طور که تخریب بتن می‌بایست توسط عوامل اجرایی حرفه‌ای و باتجربه صورت گیرد استفاده از ابزار حرفه‌ای به این منظور احتمال خطاهای اجرایی و مهندسی را به حداقل ممکن کاهش داده و خسارات جانی و مالی را به صفر می‌رساند.

 

از جمله برندهای معتبر جهانی به‌منظور تخریب بتن برند هیلتی است. می‌توان اقرار کرد که هیلتی معروف‌ترین برند جهانی برای تخریب بتن است. با استفاده از ابزار آلات برند هیلتی می‌توان در حداقل زمان ممکن و با کمترین انرژی عملیات تخریب بتن را به‌صورت بهینه انجام داد.

 

برند هیلتی با استفاده از چکش‌های مختلفی که در اوزان مختلف به بازار ارائه کرده است قادر است تا بتن با هر طرح اختلاطی را به بهترین نحو تخریب کند. اجاره هیلتی به‌منظور تخریب بتن از جمله کارهایی است که کارفرمایان به‌منظور پیشبرد کار خود به انجام آن اقدام می‌کنند.

 

باتوجه‌به قیمت بالای این برند متناسب باکیفیت آن اجاره هیلتی برای بسیاری از عوامل اجرایی به‌صرفه‌تر از خرید آن است. کارفرمایان برای اجاره این ابزار بهتر است با اجزای تشکیل‌دهنده آن آشنا شده و مزایا و معایب هرکدام از ابزار هیلتی آشنا شوند و شرایط اجاره هیلتی در سایر نقاط کشور اطلاع یابند.

 

تعریف چکش تخریب بتن و هیلتی

کارفرمایان و عوامل اجرایی پروژه‌های عمرانی به‌منظور تخریب بتن و اجاره هیلتی لازم است تا با اجزای تشکیل‌دهنده هیلتی چون چکش تخریب بتن آشنا شوند. چکش تخریب بتن و هیلتی به دلیل وزن و قدرت بالا برای تخریب انواع سازه‌های بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

چکش‌های تخریب بتن به سه نوع برقی، پنوماتیکی و هیدرولیکی طبقه‌بندی می‌شوند. چکش تخریب بتن برقی لزوماً با استفاده از جریان برق قدرت و انرژی لازم جهت ضربه و تخریب بتن را فراهم می‌آورد و چکش تخریب پنوماتیکی با بهره‌گیری از فشار هوا نیروی لازم را تأمین می‌کند.

چکش تخریب هیدرولیکی با استفاده از مایع هیدرولیکی حرکت کرده و اغلب بر روی بیل‌های مکانیکی و لودر نصب می‌شوند. از چکش تخریب هیدرولیکی به‌منظور تخریب سازه‌های بتنی سنگین، جاده‌سازی و پروژه‌های بزرگ بهره گرفته می‌شود.

 

مزایا و معایب انواع هیلتی

برند هیلتی به‌منظور تخریب سازه‌های بتنی مختلف ابزار و چکش‌های تخریب متفاوتی را ارائه کرده است و به‌منظور اجاره هیلتی کارفرمایان می‌بایست باتوجه‌به نیاز و شرایط موجود و در نظر گرفتن مزایا و معایب انواع هیلتی از چکش تخریب مخصوص استفاده کنند. از جمله معایب چکش تخریب بتن هیلتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وزن و ابعاد زیاد

ارتعاش بالا در هنگام کار

قیمت بالا

تاثیرات نامطلوب بر اپراتور در اثر ضربه و ارتعاشات فراوان

 

از جمله مزایای تخریب بتن با چکش هیلتی می‌توان به تخریب انواع سازه‌های بتنی با مقاومت‌های مختلف اشاره کرده به‌گونه‌ای که با استفاده از اجاره هیلتی با  چکش تخریب 7 کیلویی می‌توان انواع کاشی‌ها، سرامیک‌ها و دیوارهای گچی را تخریب نمود و محل کلید و پریز، جای لوله بر دیوار و … را ایجاد کرد.

 

 با استفاده از چکش تخریب هیلتی 10 کیلویی می‌توان دیوارهای آجری بلوکی، سنگ نما و … را تخریب کرد و با استفاده از چکش تخریب هیلتی 16 کیلویی کارهای نیمه سنگینی چون سوراخکاری بتن تا 10 سانتی‌متر و سوراخکاری دیواره چاله آسانسور و … را انجام داد و در نهایت با استفاده از چکش تخریب هیلتی 30 کیلویی می‌توان فونداسیون، سقف‌های دال بتنی  و دیوارهای بتنی را به‌راحتی تخریب نمود.

هیلتی معروف ترین برند جهانی برای تخریب بتن

شرایط اجاره هیلتی

کارفرمایان پروژه‌های عمرانی به‌ویژه در فاز تخریب و گودبرداری به اجاره هیلتی با ویژگی‌های مختلف اقدام خواهند کرد. باتوجه‌به هزینه بالای این ابزار برخی کارفرمایان اجاره آن را بر خرید این ابزار ترجیح می‌دهند و با این کار از تحمیل هزینه بالا در پروژه ممانعت به عمل می‌آورند، اما لازم است تا عوامل اجرایی با شرایط اجاره هیلتی آشنایی کامل داشته باشند تا از بروز هرگونه مشکلات احتمالی در آینده کاسته شود.

 

کارفرمایان و عوامل اجرایی پیش از عقد قرارداد اجاره لازم است تا در خصوص معتبر بودن مراکز اجاره دهنده اطلاعاتی کسب کنند. مبلغ اجاره، مدت‌زمان اجاره، شرایط استفاده، مسئولیت‌ها و تعهدات کارفرما و اجاره دهنده و سایر ضمانت‌نامه‌ها از جمله مواردی است که در اجاره هیلتی به‌عنوان شرایط اجاره هیلتی می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.

 

اجاره هیلتی در تهران

به‌منظور اجاره هیلتی در تهران نظیر سایر نقاط کشور لازم است تا شرایط اجاره هیلتی در قرارداد اجاره میان کارفرما و اجاره دهنده هیلتی درج گردد.

در شهر تهران باتوجه‌به حجم بالای عملیات ساختمانی و تراکم جمعیت و رشد روزافزون ساختمان‌سازی و صنایع عمرانی اجاره هیلتی رواج بیشتری دارد. کارفرمایان در زمان اجاره به وزن هیلتی مورد اشاره می‌بایست توجه کنند چون هیلتی در اوزان مختلف برای تخریب سازه‌های بتنی با درجات مقاومتی مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد.