هیوندا ورنا 2017، نسل جدید هیوندا (عکس)

هیوندا ورنا 2017، نسل جدید هیوندا (عکس)

با هیوندا ورنا 2017 نسل جدید و متفاوت هیوندا آشنا شوید

 

هیوندا یکی از برندهای معتبر دنیای اتومبیل، از نسل جدید و متفاوت خود رونمایی کرده است.

 

هیوندا ورنا در رونمایی نمایشگاه خودروی چنگدو چین سال ۲۰۱۶ ظاهر شده بود و به وضوح می توان دید که در این خودرو  نیز طراحی جدیدی که قبلاً در خودروهایی چون نسل جدید سوناتا و الانترا دیده بودیم استفاده شده است. این خودرو چه ویژگی هایی برای خریداران به ارمغان می آورد؟

 

اعلام شده است که سدان کوچک ورنا/اکسنت قبل از عرضه در بازارهای دیگر، برای فروش در چین عرضه خواهد شد و سپس به دنبال آن در سال ۲۰۱۷ در بازارهای دیگری مثل هند برای فروش ارائه خواهد شد.

 

همانگونه که در خودروهایی چون نسل جدید سوناتا و الانترا شاهدیم ، در طراحی جدید یک جلوپنجره ی بزرگ شش‌ضلعی، چراغ‌های جلوی شفاف با LED و دی‌لایت، سپر اسپرت، پروژکتورهای زاویه‌دار، چراغ‌های عقب LED، ستون C بازطراحی‌شده استفاده شده است و یک اسپویلر ادغام‌شده در بدنه  قرار گرفته است است.

هیوندا ورنا 2017، نسل جدید هیوندا (عکس)

هیوندا

 

در مورد مشخصات این خودرو نیز می بینیم که نسل پنجم هیوندای ورنا/اکسنت ۴٫۳۸ متر طول، ۱٫۷۲ متر عرض و ۱٫۷۲ متر ارتفاع دارد درحالی‌که فاصله ی بین دو محور آن‌هم ۲٫۶ متر است.

 

اگر به طراحی داخلی خودروی سدان کوچک نگاه کنیم می بینیم فضای داخلی اکسنت جدید هم نشانه‌های از طراحی خودروهایی مانند الانترای جدید دیده می‌شود.

هیوندا ورنا 2017، نسل جدید هیوندا (عکس)

نسل جدید هیوندای

 

امکانات نسخه ی چینی این خودرو در داخل دارای تریم تمام مشکی به همراه رنگ نقره‌ای در اطراف کنسول وسط، دریچه‌های تهویه، صفحه‌نمایش لمسی و روی غربیلک فرمان است. اکسنت جدید همچنین  مجهز به امکاناتی چون نمایشگر ۸ اینچی، تهویه ی اتوماتیک، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار، دو ایربگ به‌صورت استاندارد و شش ایربگ در نمونه ی فول آپشن، ترمزهای ABS و EBD و… خواهد بود.

 

البته سفارشات برای چین متمایز است و برای هیوندای ورنا ۲۰۱۷ در چین دو موتور بنزینی ۱٫۴ و ۱٫۶ لیتری ارائه شده است که به ترتیب ۱۰۰ و ۱۲۳ اسب بخار قدرت دارند. نیروی هردوی این موتورها به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعته ی دستی به چرخ‌های جلو انتقال میابد درحالی‌که امکان سفارش یک گیربکس شش سرعته ی اتوماتیک به‌صورت آپشن هم وجود دارد.

 

بازار فروش هند هم که یکی از هدف های این کمپانی خودروسازی است خود را برای ورود این خودرو آماده می کند. مدیرعامل هیوندای هند در مصاحبه‌ای گفته است که هند یکی از مراکز تولید نسل جدید هیوندای ورنا خواهد بود. تولید ورنا در این کشور علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی هند، برای صادرات هم برنامه‌ریزی شده است.

 

البته  همانطور که در خبرها آمده است میزان صادرات هنوز نهایی نشده ولی قطعاً صورت خواهد گرفت. هیوندای برنامه دارد همانند کراس‌اوور کوچک کرتا که در هند تولید و صادر می‌شود، ورنا را هم از این کشور به بازارهای سراسر جهان صادر کند. بااین‌حال هنوز معلوم نیست چه کشورهایی ورناهای تولید هند را دریافت خواهند کرد. انتظار می‌رود فروش این خودرو با قیمت پایه ی حدود ۱۱ هزار دلار که قیمت مناسبی به شمار می آید از نیمه ی دوم سال آینده در هند آغاز شود.