با روتین درست پاکسازی و شستشوی صورت آشنا شوید

مجموعه : رپورتاژ آگهی
با روتین درست پاکسازی و شستشوی صورت آشنا شوید

بررسی مراحل روتین پاکسازی پوست

اهمیت‌دادن به روتین پاکسازی پوست، بعد از گذشت مدتی به شما کمک می‌کند تا پوستی کاملا شفاف، سالم بدون آکنه و حتی تیرگی داشته باشید.

 

دلیل بیشتر آسیب‌ها و عیب‌های پوستی ماندن آلودگی روی سطح پوست یا درون منافذ آن است. با شست‌وشوی درست و استفاده از محصولات مراقبتی مناسب می‌توانید این عیب‌ها را از بین ببرید.

 

داشتن روتین مراقبتی به‌خصوص برای پاکسازی پوست از جمله کارهایی است که برای داشتن پوست سالم باید انجام دهید. اما این کار چه مراحلی دارد؟ برای آشنایی کامل با مراحل پاکسازی پوست تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

روتین پاکسازی پوست شامل چه مراحلی است؟

روتین پوستی شامل موارد زیادی است که می‌تواند در شب‌ و روز و برای افرادی با پوست مختلف متفاوت باشد. اما بخش پاکسازی آن که می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین مراحل به‌شمار می‌آید تقریبا برای همه افراد یک‌سان است.

 

البته باید توجه داشته باشید که برای انجام مراحل پاکسازی حتما از محصولات مناسب پوست خود استفاده کنید. یعنی با در نظر گرفتن نوع پوست که می‌تواند خشک، چرب، نرمال یا مختلط باشد برای خرید محصولات اقدام کنید.

در ادامه با این مراحل و محصولات مراقبتی آنها آشنا می‌شویم.

 

اولین مرحله از روتین پاکسازی پوست؛ استفاده از میسلار واتر

اگر به‌دنبال محصول مراقبتی و پاک‌کننده برای پوست خود هستید؛ قطعا انتخاب مسیلار در این راه به شما کمک می‌کند. بیشترین کاربرد این محصول برای پاک‌کردن صورت از آرایش است. به‌گونه‌ای که هیچ ذره‌ای از کرم‌پودر و دیگر محصولات بر روی پوست باقی نماند.

 

مسیلار علاوه‌بر قدرت پاک‌کنندگی بالایی که دارد؛ باعث رطوبت‌رسانی به پوست نیز می‌شود و از این رو استفاده از آن‌ به‌عنوان پاک‌کننده و یک محصول مراقبتی کاربرد دارد.

 

هر چند می‌گویند مسیلارواتر نیازی به شست‌وشو ندارد و به‌خوبی با ذرات موجود در خود، تمام آلودگی‌های سطح پوست را از بین می‌برد؛ اما برای تمیزی بیشتر پوست و اثرگذاری سایر محصولات مراقبتی بهتر است با فوم شستشوی صورت پاک‌سازی را تکمیل کنید.

 

مسیلار مانند آب است اما با قدرت پاک‌کنندگی بسیار بالاتر و اولین مرحله از روتین مراقبتی و پاک‌سازی پوست به‌شمار می‌آید. در شرایطی مانند مسافرت یا زمانی که‌ آب در دسترس ندارید با استفاده از این محصول می‌توانید به‌ آسانی صورت خود را تمیز کنید.

 

برای استفاده از مسیلار باید مقداری از آن را روی پد سکه‌ای ریخته و به آرامی روی پوست بکشید تا ذرات آرایشی به‌خوبی از سطح آن پاک شوند.

با روتین درست پاکسازی و شستشوی صورت آشنا شوید

دومین مرحله روتین پاکسازی پوست؛ استفاده از فیس واش

شوینده صورت یا فیس واش چیست و چرا باید از آن استفاده شود؟ پاسخ این سوال برای بسیاری از ما واضح و روشن است. شوینده برای پاکسازی صورت از مواد آرایشی و آلودگی‌‌هایی مانند گردوخاک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

شستن پوست صورت در هر ساعتی از شبانه‌روز ممکن است، اما توصیه می‌شود این کار را حداقل 2 بار و در صبح و شب انجام دهید. با این کار شما صورت خود را آلودگی‌های مضری که ممکن است پوست را دچار پیری زودرس و ایجاد جوش یا لکه کند نجات می‌دهید.

 

شاید در ترکیبات شوینده موادی به‌کار رفته باشد که باعث نرمی، روشنی، لطافت یا آبرسانی پوست شود اما به‌طور کلی وظیفه این محصول پاک‌سازی پوست از مواد آرایشی و آلودگی‌های محیطی است.

 

برای اینکه شوینده بتواند فرایند پاکسازی روی صورت شما را به بهترین شکل انجام دهد؛ باید حاوی ترکیبات مناسب با نوع پوست شما باشد.

 

این یعنی قبل از خریداری هرگونه محصول مراقبتی، ابتدا نوع پوست که می‌تواند چرب، خشک، معمولی یا مختلط باشد را مشخص کنید. بهتر است شست‌وشوی صورت را با صابون انجام ندهید. زیرا این محصولات باعث خشکی شدید پوست شما خواهند شد و تمام لایه‌های چربی مورد نیاز پوست را از بین می‌برند.

 

امروزه ژل و فوم‌های بسیار متنوع و باکیفیتی در بازار وجود دارد و شما می‌توانید با خریداری آنها طراوت و شادابی را به پوست خود هدیه دهید.

 

لازم به ذکر است مناسب‌ترین زمان برای شستشوی پوست با ژل شستشوی صورت یا فیس واش، صبح‌ها پس از برخواستن از خواب و شب‌ها قبل از ‌خواب است. برای این‌کار کافی‌است صورت خود را مرطوب کرده و سپس با استفاده از مقدار مناسبی ژل یا فوم پوست خود را ماساژ دهید تا آلودگی‌ها و مواد آرایشی کاملا از روی سطح آن پاک‌ شوند.

 

در آخر باید گفت انجام ندادن روتین پاکسازی پوست باعث کدری، پیری زودرس، ایجاد چین‌وچروک و به‌وجود آمدن جوش روی پوست خواهد شد.

 

سومین مرحله روتین پاکسازی پوست؛ استفاده از تونر

بعد از استفاده از فوم شستشوی صورت یا ژل باید با استفاده از یک حوله تمیز و نرم پوست خود را به‌آرامی از آب و رطوبت پاک کنید. در این زمان شاید فکر کنید که پوست کاملا تمیز شده اما ممکن است برخی آلودگی‌ها و ذرات آرایشی هنوز در منافذ باقی مانده باشند.

 

از این رو باید از یک تونر مناسب که در واقع تکمیل‌کننده روتین پاکسازی پوست است استفاده کرد. وظیفه اصلی تونر تنظیم پی‌اچ پوست است که در اثر شست‌وشو تغییر می‌کند.

 

البته در ترکیبات این محصول ممکن است موادی برای روشن‌کردن، آبرسانی، رطوبت‌رسانی و کوچک‌کردن منافذ نیز دیده شود اما وظیفه اصلی تونر به‌شمار نمی‌آیند.

 

نحوه استفاده از تونر نیز مانند مسیلار است. یعنی باید پد سکه‌ای آغشته به تونر را به‌آهستگی روی کل صورت بکشید تا منافذ کاملا تمیز شوند.   

 

آیا انجام مراحل روتین پاکسازی پوست ضروری است؟

با توجه به کاربرد هر کدام از این موارد در می‌یابیم که هر مرحله در واقع مکمل دیگری است و برای داشتن پوستی شفاف و تمیز باید تمام مراحل را در روتین خود داشت.

 

البته اگر فردی هستید که به‌تازگی می‌خواهید روتین مراقبتی داشته باشید می‌توانید در ابتدا تنها با یک ژل شستشوی صورت یا فیس واش شروع کرده و پس از گذشت مدتی دیگر محصولات را به روتین خود اضافه کنید.

 

پاک‌سازی کامل پوست باعث طراوت آن و جذب بهتر دیگر محصولات مراقبتی مانند آب‌رسان و انواع سرم خواهد شد. پس انجام این مراحل را به جزئی از زندگی خود تبدیل کنید.

 

جمع‌بندی

روتین پاکسازی پوست شامل چه مراحلی است؟ داشتن یک برنامه کامل برای پاکسازی پوست به شما کمک می‌کند تا از شر جوش‌، لک و آکنه‌های ناشی از آلودگی و مواد آرایشی به‌جا مانده روی سطح آن خلاص شوید.

 

این روتین شامل استفاده از مسیلار، شستن صورت با ژل یا فوم شست‌وشو و پاک‌سازی عمیق به‌وسیله تونر است. این مراحل مکمل یک‌دیگر محسوب می‌شوند.