پوکو ایکس 3 پرو یا پوکوM4 ؛ مقایسه دو محصول میان رده شرکت شیائومی!

مجموعه : دانش و فناوری
پوکو ایکس 3 پرو یا پوکوM4 ؛ مقایسه دو محصول میان رده شرکت شیائومی!

دوتا از بهترین گوشی های هوشمند شیائومی به‌نام‌های پوکو x3 پرو و گوشی پوکوm4 در یک بازه زمانی نزدیک به‌هم و با قیمت‌های رقابتی به بازار عرضه شدند. این دو گوشی به‌عنوان میانرده‌ عملکرد خوبی دارند و این موضوع باعث شده تا خریداران نتوانند از بین این دو گزینه تصمیم‌گیری درستی داشته باشند. در این مطلب با بررسی تفاوت‌های بین این دو محصول شیائومی، به این موضوع می‌پردازیم که کدام یک از آن‌ها ارزش خرید بیشتری دارند.

 

طراحی

پوکو X3 Pro با ضخامت 9.4 سانتی‌متری و وزن 215 گرمی کمی سنگین‎تر از مدل رقیب خود طراحی شده است. درمقابل، پوکو M4 Pro به‌صورت کامپکت طراحی شده و به‌راحتی در دست یا در جیب جای می‌گیرد. این گوشی ضخامت 8.8 میلی‌متری و وزن 195 گرمی دارد.

 

هردوی این گوشی‌ها از پلاستیک ساخته شده‌اند، اما گوشی پوکو m4 به‌گونه‌ای طراحی شده است که به‌هیچ وجه حس میانرده بودن را القا نمی‌کند. زیرا در طراحی این گوشی از یک ماژول دوربین بزرگ که معمولاً در گوشی‌های پرچمدار دیده می‌شود استفاده شده است.

 

نمایشگر

صفحه‌نمایش پوکو x3 پرو کمی عریض‌تر و با کیفیت‌تر از نمایشگر گوشی پوکو m4 طراحی شده است. هر دو نمایشگر از نوع IPS LCD هستند و رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل ارائه می‌دهند. اما این دو در نوع محافظ به‌کار رفته در صفحه‌نمایش تفاوت دارند. در مدل X3 Pro برای محافظ صفحه از کورنینگ گوریلا گلس 6 و در مدل دیگر از کورنینگ گوریلا گلس 3 استفاده شده است. همچنین، این گوشی نرخ نوسازی 120 هرتز ارائه می‌دهد درحالی‌که نرخ نوسازی گوشی سری M 90 هرتز است.

پوکو ایکس 3 پرو یا پوکوM4 ؛ مقایسه دو محصول میان رده شرکت شیائومی!

سخت افزار و نرم افزار

بیشترین تفاوت بین این دو از بهترین گوشی های هوشمند شیائومی به سخت‌افزار آن‌ها مربوط می‌شود. پوکو X3 Pro با به‌کارگیری تراشه اسنپدراگون 860 که بین +SD855 و SD865 جای می‌گیرد، در زمینه سخت‌افزار برتری خاصی نسبت به مدل رقیب خود پیدا می‌کند. این تراشه باعث شده است تا توان سخت‌افزاری این گوشی تا حد مدل‌های پرچمدار باشد، تا حدی که می‌توان از آن برای گیمینگ استفاده کرد. این تراشه قدرتمند، با 8 گیگابایت رم و حافظه داخلی UFS 3.1 ترکیب شده است که به قدرت این گوشی اضافه می‌کند.

البته، باید بگوییم که پوکو X3 Pro از همه لحاظ در زمینه سخت‌افزاری نسبت به مدل رقیب خود برتر است، به‌جز آنکه از نسل پنجم اینترنت پشتیبانی نمی‌کند. درنتیجه، اگر شما به‌دنبال یک گوشی 5G هستید، در بین این دو گزینه باید پوکو m4 را انتخاب کنید. تراشه به‌کار رفته در این دستگاه، دایمنسیتی 810 مدیاتک است که قدرت خوبی دارد، اما قطعاً در مقایسه با تراشه اسنپدراگون کم می‌آورد. توجه داشته باشید که این مدل توانایی اجرای بازی‌ها و گیم‌های سنگین را دارد، اما یک گوشی گیمینگ محسوب نمی‌شود.

 

پوکو ایکس 3 پرو یا پوکوM4 ؛ مقایسه دو محصول میان رده شرکت شیائومی!

دوربین

بخش دوربین از نقاط گوشی پوکو m4 پرو است. دوربین این گوشی شامل لنزهای واید و اولتراواید با کیفیت‌های 50 و 8 مگاپیکسلی می‌شود. عکس‌های ثبت شده توسط این گوشی حتی در محیط‌هایی که نور کم است، جزئیات و کیفیت مناسبی دارند. این گوشی از نظر فیلم‌برداری هم بسیار رضایت بخش است. البته، این مدل برای فیلم‌برداری حرفه‌ای و تولید محتوا نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

دوربین اصلی گوشی پوکو X3 Pro با رزولوشن پایین‌تر با کیفیت 48 مگاپیکسل طراحی شده است. البته، این گوشی در دوربین سلفی کیفیت بالاتری دارد و از یک دوربین 20 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. همچنین، سنسورهای به‌کار رفته در دوربین پشتی این گوشی بیشتر است و شامل دو سنسور 2 مگاپیکسلی دیگر به همراه یک سنسور 8 مگاپیکسلی هم می‌شود.

پوکو ایکس 3 پرو یا پوکوM4 ؛ مقایسه دو محصول میان رده شرکت شیائومی!

باتری

پوکو x3 پرو در بخش باتری شامل یک باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5160 میلی‌آمپر ساعت می‌شود. این گوشی از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند که در 30 دقیقه به 59 درصد و در 59 دقیقه به 100 درصد می‌رسد. باتری به‌کارر رفته در گوشی پوکو m4 ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند.

پوکو ایکس 3 پرو یا پوکوM4 ؛ مقایسه دو محصول میان رده شرکت شیائومی!

قیمت

گوشی پوکو ام 4 در نسخه فایو جی با قیمت پایه 199 یورو (229 دلار) عرضه می‌شود. قیمتی که برای گوشی پوکو ایکس 3 پرو هم درنظر گرفته شده به این قیمت نزدیک است. نسخه 4G این گوشی با قیمت پایه 220 یورو به‌فروش می‌رسد.

 

جمع‌بندی

به‌طورکلی، اگر شما به‌دنبال یک گوشی میانرده با قیمت و ویژگی‌های مناسب هستید، ما در این مطلب دو تا از بهترین گوشی های هوشمند شیائومی را معرفی کردیم که ارزش خرید بالایی دارند. گوشی پوکو M4 با پشتیبانی از شبکه G5، ارائه دوربین اصلی بهتر، قیمت ارزان‌تر، به‌کارگیری تراشه 6 نانومتری و طراحی کامپکت یک انتخاب عالی محسوب می‌شود، اما درنظر داشته باشید که تراشه آن عملکرد ضعیف‌تری دارد. درمقابل، شما با تهیه پوکو x3Pro مزیت اینترنت نسل پنجم را از دست می‌دهید، اما در عوض ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش روان‌تر، تراشه قوی‌تر، ترکیب حافظه بهتر، باتری بزرگ‌تر و محافظ گوریلا گلس 6 را دریافت خواهید کرد.

گوشی‌های شیائومی به دلیل قیمت نسبتا ارزان و قابلیت‌های بسیاری خوبی که در مقایسه با دیگر شرکت‌ها پیش روی مخاطب قرار می‌دهند، از جمله گوشی‌های هوشمندی به حساب می‌آیند که در طول سال‌های گذشته توانسته‌‌اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص است. همه دوست دارند با کمترین هزینه، بهترین امکانات را داشته باشند و گوشی‌های شیائومی این امکان را برای گروه زیادی از افراد فراهم کرده‌اند.