پیکر تراشی یا لیپوماتیک

مجموعه : پزشکی و سلامت
پیکر تراشی یا لیپوماتیک

برخی از افراد با تلاش های فراوان هم نمی توانند کاهش وزن چندانی را تجربه کنند و تنها کاهش چربی های موضعی با پیکر تراشی یا لیپوماتیک برایشان مناسب است. لیپوماتیک و یا جراحی موضعی کمک می کند تا افرادی که اضافه وزن دارند، با کم کردن چربی های اضافی از قسمت های مختلف بدن شامل پهلوها، ران، شکم و … و اضافه کردن آن به قسمت هایی که حجم کمی دارند، به فرم ایده آلی از بدن دست پیدا کنند.

پیکر تراشی یا لیپوماتیک چیست؟

در جراحی پیکر تراشی یا لیپوماتیک هدف کم کردن چربی های اضافی بدن می باشد تا فرم بدن بیمار به فرم بدن ایده آل نزدیک تر شود. بنابراین هدف از پیکر تراشی و یا لیپوماتیک کم کردن چربی های اضافی بدن به منظور کاهش وزن بیمار ضمن رسیدن به هیکل ایده آل می باشد. طی این عمل سعی می شود بدون سوزاندن چربی های اضافی، آن ها را به دیگر قسمت های بدن که دارای چربی های کم تری است، تزریق گردد و اینگونه بدن بیمار به فرم ایده آل نهایی نزدیکتر شود.

عمل زیبایی پیکر تراشی یا لیپوماتیک به صورت سرپایی انجام می شود و طی یک جلسه مقادیر زیادی از چربی های بدن بیمار کم‌ می شود. براثر جراحی زیبایی لیپوماتیک، بیمار دچار افتادگی پوست نمی شود و این جراحی بر خلاف دیگر روش های کاهش وزن، استحکام پوست را برای بیمار به دنبال دارد.

همینطور امکان رفع سلولیت نیز با استفاده از عمل لیپوماتیک برای بیماران وجود دارد. لازم است اشاره کنیم که در این روش، چربی های اضافه بدون هیچ درد و خونریزی از بدن خارج می شوند و افراد پس از سه الی هفت روز بهبود پیدا می کنند.

 

پیکر تراشی یا لیپوماتیک

پیکرتراشی یا لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟

عمل لیپوماتیک از عمل های جراحی زیبایی نسل جدید می باشد که با آن می توان با چربی های اضافی بدن خداحافظی کرد. پس از ایجاد بی حسی موضعی در محل مورد نظر، سوراخی به قطر 2 الی 5 میلی متر ایجاد می شود. دستگاه مورد نظر از طریق سوراخ ایجاد شده وارد بافت چربی بدن می شود و ضمن تزریق کردن محلولی برای بی حسی و جلوگیری از خونریزی به بدن، در نهایت مخلوط مایع بی حسی و چربی خرد شده از منافذی که بر روی پوست ایجاد شده است، خارج می گردد.

در نظر داشته باشید که دستگاه نامبرده دارای یک سیستم ایمنی فعال می باشد که در اثر برخورد با بافت غیرچربی، متوقف می شود به همین دلیل به اعضاء بدن هیچ گونه آسیبی را وارد نمی کند.

مزیت های پیکرتراشی یا لیپوماتیک

پیکر تراشی یا لیپوماتیک به دلیل اینکه عوارض کمی دارد، توجه طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. از مهم ترین مزایای پیکرتراشی یا لیپوماتیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کم کردن چربی ها به صورت موضعی و در نهایت کاهش سایز تنها در یک قسمت از بدن
داشتن پوست صاف و یکدست در قسمت عضلات شکمی
روشی بدون درد و خونریزی
شکل دادن به پوست طی روش پیکر تراشی یا لیپوماتیک
بدون ایجاد برآمدگی بر روی پوست صورت
بدون بی هوشی
انجام عمل به صورت سرپایی و تنها در یک روز
دوره نقاهت کم و همراه با بهبودی سریع
روشی بی دردسر و بدون عوارض برای خارج کردن چربی های بدن
دارای احتمال عفونت پایین
ورم و ترشح بسیار کم پس از عمل جراحی پیکرتراشی یا لیپوماتیک

 

پیکر تراشی یا لیپوماتیک

انجام عمل با کم ترین جراحت بدنی

طی عمل پیکرتراشی یا لیپوماتیک می توان قسمت هایی از بدن شامل شکم، بازو، سینه ها به جز پستان، غبغب، باسن، پهلو و پشت کمر را لاغر کرده و تغییر سایز داد.

کاندیدای مناسب پیکر تراشی

برای اینکه متوجه شوید کاندیدای مناسبی برای پیکر تراشی هستید یا خیر، باید ابتدا به پزشک مراجعه کنید و معاینه شوید و تشخیص این موضوع را بر عهده پزشک خود بگذارید.
به طور کلی افرادی که اضافه وزن زیادی ندارند و دارای چاقی موضعی هستند، بدنشان دچار ناهمواری چربی و سلولیت می باشد، به بیماری خاصی مبتلا نیستند و در ورزش کردن و کاهش وزن با رژیم ناتوان می باشند، می توانند از طریق پیکر تراشی یا لیپوماتیک وزن کم کنند.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

همانطور که اشاره کردیم، پیکر تراشی یا لیپوماتیک از روش های کم کردن چربی های بدن به صورت موضعی و بدون دردسر است که دوره نقاهت طولانی دارد؛ اما لازم است افراد برای اینکه دچار مشکلی نشوند، حتما به مراقبت ها و توصیه های پزشک عمل کنند تا در فرآیند بهبودی آن ها مشکلی ایجاد نشود. از مهم ترین مراقبت های بعد از عمل پیکرتراشی و یا لیپوماتیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:
در صورتی که در ناحیه تحت عمل تورم و قرمزی تا یک هفته بعد از عمل وجود دارد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

در صورتی که به دلیل سوراخ های ایجاد شده در بدنتان احساس درد می کنید، لازم است از مسکن هایی که جراح برایتان تجویز کرده است، مصرف کنید.

 

پیکر تراشی یا لیپوماتیک
آنتی بیوتیک های خود را به طور کامل مصرف کنید تا دچار عفونت نشوید.
داشتن استراحت و رژیم غذایی مناسب برای سپری کردن دوره نقاهت بسیار مهم می باشد.
بهتر است برای فرم گیری صحیح بدن، حتما روزانه از گن استفاده کنید.
پس از دریافت آموزش های لازم از پزشک، پانسمان و ماساژ صحیح پس از لیپوماتیک را انجام دهید.
بعد از عمل پیکر تراشی یا لیپوماتیک از انجام فعالیت های سنگین بعد از عمل اجتناب کنید.
سعی کنید به صورت آرام پیاده روی کنید.
24 ساعت پس از عمل پیکرتراشی می توانید به حمام بروید.
به مدت چهار روز و بیشتر از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید.
پیکرتراشی یا لیپوماتیک در کلینیک تهامی

پیکرتراشی از روش های بدون دردسر است و کم تر زمانی عوارض این روش در بیماران بروز داده می شود، اما در صورتی که بیمار به کلینیک های نامعتبر مراجعه کند و اینکار را بر عهده افراد غیر متخصص و نابلد بگذارد، احتمال دارد برخی عوارض شامل تورم و کبودی، بی حسی پوست در ناحیه تحت درمان، ناهمواری در پوست، عدم تقارن در بدن، جمع شدن مایع و یا لخته خون در زیر پوست و … را تجربه کند.

بنابراین لازم است اگر قصد پیکر تراشی یا لیپوماتیک دکتر تهامی را دارید، حتما یک کلینیک معتبر که دارای آمار رضایت مندی بالا از سوی بیماران است را انتخاب کنید. سعی کنید ابتدا یک جلسه مشاوره از متخصص کلینیک تهامی دریافت کنید و سپس تصمیم خود را قطعی کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را با کم ترین عوارض تجربه کنید.