چرا شیشه گاز صفحه‌ای میشکند؟ + نحوه جلوگیری از شکستن گاز صفحه ای

چرا شیشه گاز صفحه‌ای میشکند؟ + نحوه جلوگیری از شکستن گاز صفحه ای

امروزه انواع برندهای مختلف گاز صفحه شیشه‌ای را تولید کرده‌اند که هر یک از کیفیت و جنس خاصی برخوردار هستند. گازها جزوه تجهیزات مهم در آشپزخانه‌ها محسوب می‌شوند و در صورتی که شیشه آن دچار شکستگی شود، بسیار نگران کننده بوده و روند کار عقب می‌افتد. شکستگی شیشه گاز ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. اگر شما گاز صفحه‌ای داتیس و یا هر برند دیگری را دارید و با این مشکل مواجه شده اید، برای آشنایی با این موضوع در ادامه مطلب ما را دنبال نمایید.

 

دلایل شکستن گاز شیشه‌ای

ممکن است که شما با این مشکل مواجه شده باشید و شیشه گاز صفحه‌ای منزلتان شکسته باشد و به دنبال پیدا کردن دلایل آن باشید. توجه داشته باشید که این اتفاق می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. برخی از دلایل شکستگی گاز شیشه‌ای، عبارت است از:

 

معمولا شعله‌های گاز صفحه‌ای با یک اندازه مشخص طراحی شده است. در صورتی که یک ظرف بزرگتر از آن را بر روی شعله کوچک قرار دهید، باعث می‌شود حرارت به سطح شیشه برگردد و در این صورت باعث شکستگی شیشه خواهد شد.

 

یکی از دلایل بسیار مهمی که باعث شکستگی شیشه گاز صفحه‌ای می‌شود، نصب غیر استاندارد آن است. اما هنگامی که نمایندگی اخوان برای نصب و راه اندازی گازی شیشه شما اقدام کند و شما گاز شیشه‌ای اخوان داشته باشید، با چنین مشکلی مواجه نمی‌شوید.

 

زمانی که ظروف بزرگ و سنگین را روی شعله قرار دهید، به گاز شما فشار بیشتری وارد شده و احتمال دارد که دچار شکستگی شود.

 

یکی از دلایل مهم دیگر که باعث شکستگی شیشه گاز صفحه‌ای می‌شود، تغییرات ناگهانی دما است.

ضربات شدید و برخورد اجسام سنگین با گاز صفحه‌ای هم ممکن است باعث شود که شیشه آن بشکند.

 

آیا می‌توان شیشه گاز صفحه‌ای را هنگام شکستن دوباره تعویض کرد؟

معمولا افرادی که شیشه گاز صفحه‌ای آن‌ها دچار شکستگی می‌شود، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا می‌توان شیشه گاز را تعویض کرد یا دوباره باید یک گاز دیگر را تهیه کنند. توجه داشته باشید که شما می‌توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن برای تعویض شیشه‌های گاز صفحه‌ای خود اقدام کنید. در این مواقع شما می‌توانید به جای شیشه از استیل هم برای پوشش صفحه خود استفاده نمایید.

 

نمایندگی اخوان یکی از نمایندگی‌هایی است که خدمات تعویض و شیشه گاز صفحه‌ای را انجام می‌دهد. همچنین شیشه‌هایی که این نمایندگی عرضه می‌کند، دارای کیفیت فوق العاده بالایی هستند و کمتر پیش می‌آید که دچار شکستگی شوند. شما می‌توانید تعویض شیشه شکسته گاز صفحه‌ای خود را در اختیار این نمایندگی قرار دهید تا در کمترین زمان ممکن مشکل شما برطرف شود

 

گاز صفحه‌ای داتیس از شیشه‌های تولید شده است که به راحتی در بازار مصرف در دسترس هستند. افرادی که از این مدل گاز صفحه‌ای استفاده می‌کنند، می‌توانند به راحتی برای تعویض شیشه‌های شکسته آن اقدام کنند. پس افراد نباید در این زمینه با هیچ گونه نگرانی مواجه شوید.

 

نحوه جلوگیری از شکستن گاز شیشه‌ای

با توجه به اینکه تعویض دوباره شیشه گاز کار دشواری است و در مواردی ممکن است امکان‌پذیر نباشد، پس شما باید به خوبی از گاز صفحه‌ای مراقبت کنید که شیشه آن دچار شکستگی نشود.

 

در این مواقع شما باید از ظروف مناسب با اندازه شعله‌ها استفاده کنید. همچنین از برخورد اجسام سنگین دیگر به شیشه گاز پیشگیری کنید. توجه داشته باشید که جنس و کیفیت شیشه به کار رفته در این گاز صفحه‌ای هم در شکستن آن تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

گاز شیشه‌ای اخوان جزو بهترین برندهای گاز شیشه‌ای محسوب می‌شود که کیفیت و جنس شیشه آن فوق العاده بالا است.

 

می‌توان گفت که احتمال شکستگی در شیشه این مدل گاز، بسیار پایین است. گاز شیشه‌ای اخوان دارای گارانتی است و در صورتی که بعد از مدتی شیشه آن‌ها دچار شکستگی شد، تمامی مراحل و هزینه‌های مربوط به تعویض شیشه بر عهده نمایندگی خواهد بود. البته در صورتی که مدت گارانتی محصول به پایان نرسیده باشد.

چرا شیشه گاز صفحه‌ای میشکند؟ + نحوه جلوگیری از شکستن گاز صفحه ای

هزینه‌های لازم برای تعویض شیشه شکسته در گاز صفحه‌ای

گاز صفحه‌ای داتیس و انواع برندهای دیگر ممکن است در اثر اتفاقات مختلف دچار شکستگی شوند. به همین دلیل بهتر است برای تعویض شیشه آن اقدام کنید؛ چرا که کم هزینه‌تر از خرید دوباره گاز صفحه است. اما باید توجه داشته باشید که هر چه کیفیت شیشه برای تعویض بالاتر باشد، هزینه‌های آن هم به همان نسبت افزایش پیدا می‌کند. سعی کنید که تعویض شیشه شکسته گاز صفحه‌ای خود را در اختیار نمایندگی‌های معتبر قرار دهید تا دوباره با چنین مشکلی مواجه نشوید.

 

سخن پایانی

امروزه انواع گازهای متنوع در برندهای مختلف در بازار در دسترس هستند که هر کدام جنس متفاوتی دارند. شیشه‌های گاز صفحه‌ای ممکن است در اثر عوامل مختلف دچار شکستگی شود. یکی از دلایل مهم آن‌ها مربوط به استفاده نادرست از این محصولات است. هنگام استفاده از این گازها، باید به خوبی از آن مراقبت کنید تا دچار شکستگی نشوند. اما در مواقعی که شیشه گاز شما دچار شکستگی شد، می‌توانید برای تعویض شیشه آن اقدام کنید.