چگونه بر یک مهارت جدید مسلط شویم؟ (نظر کارشناسان)

چگونه بر یک مهارت جدید مسلط شویم؟ (نظر کارشناسان)

همه ما می خواهیم در چیزی بهتر باشیم. به هر حال، خودسازی برای پیشرفت در کار ضروری است. اما هنگامی که بدانید می‌خواهید در چه چیزی بهتر باشید – چه سخنرانی در جمع، استفاده از رسانه‌های اجتماعی یا تجزیه و تحلیل داده‌ها – چگونه شروع می‌کنید؟ البته، تکنیک های یادگیری بسته به مهارت و فرد متفاوت خواهد بود، اما قوانین کلی وجود دارد که می توانید از آنها پیروی کنید.

 

آنچه کارشناسان می گویند

فرض کنید می خواهید در بهترین آموزشگاه موسیقی تهران یک ساز موسیقی را یاد بگیریداز طرفی می دانید تسلط بر مهارت های جدید در محیط کسب و کار امروز اختیاری نیست. «در دنیای رقابتی و پرشتاب، توانایی یادگیری مهارت‌های جدید یکی از کلیدهای موفقیت است. هایدی گرانت هالورسون، یک روانشناس انگیزشی و نویسنده کتاب HBR Single Nine Things که افراد موفق به طور متفاوت انجام می دهند، می گوید:

 

«باهوش بودن کافی نیست – شما باید همیشه باهوش تر شوید. جوزف واینتراب، استاد مدیریت و رفتار سازمانی در کالج بابسون و نویسنده کتاب، مدیر مربیگری:

 

توسعه استعدادهای برتر در کسب و کار، موافق است: «ما باید دائماً به دنبال فرصت‌هایی بگردیم تا خودمان را به گونه‌ای گسترش دهیم که ممکن است همیشه احساس راحتی نکنیم. در ابتدا. بهبود مستمر برای پیشرفت ضروری است.» در اینجا چند اصل وجود دارد که باید در تلاش برای بهبود خود رعایت کنید:

 

آمادگی خود را بررسی کنید

هنگام کار بر روی یک مهارت یا شایستگی جدید، باید از خود دو چیز بپرسید. اول اینکه آیا هدف شما قابل دستیابی است؟ Weintraub توضیح می دهد: “محدودیت های خاصی برای آنچه می توانید یاد بگیرید وجود دارد.” برای مثال، ممکن است بخواهید جراح مغز شوید، اما هماهنگی چشم و دست لازم را نداشته باشید. دوم اینکه چقدر زمان و انرژی می توانید به پروژه بدهید؟ واینتراب می‌گوید: «این مثل رفتن به داروخانه و گرفتن نسخه نیست. خودسازی کار سختی است. هالورسون موافق است: «بسیاری از مردم به طور ضمنی بر این باورند که اگر باید برای کاری سخت کار کنید، به این معنی است که توانایی ندارید. این آشغال است.» درعوض، بدانید که یادگیری یک مهارت جدید نیازمند تعهد شدید است. تا زمانی که هدف شما قابل دستیابی نباشد و آماده کار سخت نباشید، خیلی دور نخواهید بود. مثلا در باره آمادگی کنکور بهترین موسسه کنکور تهران می گویند که نیاز است قبل از هر چیز برای سنجش آمادگی خود تست آزمایشی بدهید.

 

بدانید که چگونه بهتر یاد می گیرید

برخی با دیدن تصاویر گرافیکی یا خواندن بهتر یاد می گیرند. دیگران ترجیح می دهند تظاهرات ها را تماشا کنند یا به چیزهایی که توضیح داده می شود گوش دهند. هنوز دیگران نیاز به یک تجربه “عملی” دارند. هالوورسون می‌گوید با نگاه کردن به گذشته می‌توانید سبک یادگیری ایده‌آل خود را کشف کنید. او می‌گوید: «برخی از تجربیات یادگیری گذشته خود را در نظر بگیرید و فهرستی از تجربیات خوب و فهرستی دیگر از تجربیات بد تهیه کنید. «تجارب خوب و مؤثر چه وجه مشترکی داشتند؟ در مورد بدها چطور؟ شناسایی رشته‌های مشترک می‌تواند به شما کمک کند تا محیط آموزشی را که برای شما بهتر کار می‌کند، تعیین کنید.»

 

کمک مناسب را دریافت کنید

جلب حمایت دیگران می تواند یادگیری را تا حد زیادی افزایش دهد. فردی را پیدا کنید که به آن اعتماد دارید و مهارتی را که می‌خواهید به دست آورید تسلط داشته باشد. و فراتر از مدیر مستقیم خود که باید شما را ارزیابی کند نگاه کنید. Weintraub پیشنهاد می کند از خود بپرسید: “چه کسی در سازمان من، به جز رئیس من، متوجه تغییرات من می شود و به من بازخورد صادقانه می دهد؟” سپس به آن شخص نزدیک شوید و چیزی شبیه این بگویید: «شما با [مهارت] خیلی راحت هستید، چیزی که من در آن مهارت خاصی ندارم. من واقعاً سعی می کنم روی آن کار کنم و دوست دارم مدتی را با شما بگذرانم، از شما یاد بگیرم و بازخورد شما را دریافت کنم.” اگر نمی توانید یک مربی در داخل شرکت خود پیدا کنید، به دنبال افرادی در صنعت یا شبکه خود باشید. “در نهایت، شما می خواهید با بهترین معلم بروید. اگر فردی در سازمان شما وجود داشته باشد که بتواند و مایل به ارائه مشاوره با کیفیت باشد، عالی است. هالورسون می‌گوید اگر نه، از بیرون کمک بگیرید.

 

از کوچک شروع کنید

خودسازی می‌تواند بسیار طاقت فرسا باشد. “شما نمی توانید همه چیز را به عهده بگیرید. واینتراب می گوید اگر این کار را انجام دهید، هرگز آن را انجام نخواهید داد. در عوض، یک یا دو مهارت را برای تمرکز بر روی آن انتخاب کنید و آن مهارت را به اهداف قابل مدیریت تقسیم کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید قاطع‌تر شوید، ممکن است با فشار دادن خود به صحبت در پنج دقیقه اول، بیشتر در جلسات بیشتر صحبت کنید.

 

در طول مسیر منعکس کنید

برای حرکت از آزمایش به تسلط، باید در مورد آنچه یاد می گیرید فکر کنید. در غیر این صورت مهارت جدید نمی ماند. Halvorson و Weintraub هر دو پیشنهاد می کنند با دیگران صحبت کنید. هالورسون می‌گوید: «همیشه اهداف خود را با افرادی که می‌توانند در این مسیر حمایت اطلاعاتی یا عاطفی ارائه دهند، در میان بگذارید. واینتراب می‌گوید: «حتی اگر آن شخص پاسخی نداشته باشد، می‌تواند به شما کمک کند و شما را در مورد میزان پیشرفتتان صادق نگه دارد». صحبت کردن در مورد پیشرفت به شما کمک می کند تا بازخورد ارزشمندی دریافت کنید، شما را مسئول نگه می دارد و تغییر را تقویت می کند.

 

خودتان را به چالش بکشید تا آن را به دیگران بیاموزید

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای یادگیری چیزی جدید و تمرین آن، آموزش انجام آن به دیگران است. بنابراین آنچه را که یاد می گیرید با تیم، مدیر یا همکاران خود به اشتراک بگذارید. شما می توانید با قرار دادن تاریخ «تدریس» در تقویم خود یا موافقت با برگزاری یک جلسه آموزشی رسمی چند ماه بعد، خود را مجبور به انجام آن کنید. با چنین اهدافی، یادگیری شما بسیار متمرکزتر و کاربردی تر خواهد بود.

 

چگونه بر یک مهارت جدید مسلط شویم؟ (نظر کارشناسان)

صبور باش

هالورسون می‌گوید: «بسیار اوقات، ما به یک مهارت جدید با این نگرش نزدیک می‌شویم که باید آن را از دروازه خارج کنیم. واقعیت این است که خیلی بیشتر طول می کشد. “این یک شبه اتفاق نمی افتد. معمولاً شش ماه یا بیشتر طول می کشد تا یک مهارت جدید ایجاد شود.» واینتراب می گوید. و ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا دیگران آن را ببینند و بدانند. او می‌گوید: «افراد اطراف شما تنها متوجه 10 درصد از هر 100 درصد تغییری می‌شوند که ایجاد می‌کنید.

 

1-برای یادگیری بهتر، آنچه را که می آموزید به دیگران آموزش دهید.

 

2- اگر قسمتی برایتان دشوار است وقت بیشتری را برای تمرین آن اختصاص دهید.

 

3- پس از مدتی مطالعه استراحت کنید. استراحت های متوالی بین مطالعه به یادگیری شما کمک می کند.

 

4- برای یادگیری بهتر از مربی کمک بگیرید. فرد متخصص در مهارتی که شما می خواهید یادبگیرد را پیدا کنید و سوالات خود را از وی بپرسید.

 

5-کنجکاو باشید و میل به بیشتر آموختن داشته باشید. به صورت متوالی خود را به چالش بکشید و همه چیز را امتحان کنید.