چگونه مبلمان را روکش کنیم؟

چگونه مبلمان را روکش کنیم؟

رویای روکش کردن مبلمان خانه خود را دارید؟ در ادامه روش های ساخت روکش بدون نیاز به خیاطی و دوخته شده را برایتان آماده کرده ایم.

 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت دوخت کاور مبل را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک دوزنده کاور مبل در تهران باشید می‌توانید درخواست دوخت کاور مبل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

گام های کلیدی

 

برای روش بدون نیاز به خیاطی، پارچه را برش داده و لبه ی آن را درون شکاف ها محکم نمایید.

برای محکم کردن آن از گیره یا نوار چسب استفاده کنید.

برای ایجاد الگو از یک پارچه استفاده کنید.

قطعات را برش داده، آنها را سنجاق کنید تا مطمئن شوید اندازه درستی دارند و سپس دوختن را آغاز نمایید.

مطمئن نیستید روکش مبل را خودتان آماده کنید یا نه؟ خب می توانید انواع آماده آن را خریداری کنید.

چه بخواهید به قصد محافظت از مبل جدید، روکش کردن مبلی قدیمی، یا تغییر ظاهر مبلی که با سایر دکور همخوانی ندارد این کار را انجام دهید، در هر صورت ما هوایتان را داریم. در این راهنما، برای روکش کردن مبل نکات ساده ای را ذکر خواهیم کرد، که مدل بدون نیاز به دوخت و دوز نیز شامل آن است!

در هنگام دوختن روکش مبل، همیشه ابتدا پارچه را با استفاده از مواد شوینده متوسط، شستشو دهید. این کار باعث می شود از تغییر شکل پس از دوختن پارچه، جلوگیری شود.

 

چگونه مبلمان قدیمی خود را روکش کنیم: روکشی دوخته شده برای مبل

وقت آن رسیده که روکشی تازه برای مبلتان آماده کنید؟ ما با این گام های ساده به شما نشان می دهیم چگونه مبلمانی را که نشانه های از ساییدگی دارد یا مبلمانی که روکشی کوچک دارد را، روکش کنید.

 

پارچه مورد نظر را انتخاب کنید. مطمئن شوید میزان مناسبی پارچه برای کل مبل و کوسن ها خریداری کنید.

 

قبل از استفاده پارچه را بشویید. پارچه را با شوینده ای ملایم شستشو دهید. این کار باعث می شود پارچه پس از دوخته شدن تغییر شکل یا اندازه نداشته باشد.

 

برای الگوسازی از پارچه ای قدیمی استفاده کنید. متناوبا از کاغذ قصابی استفاده کنید. آن را روی مبل قرار داده و با استفاده از گچ، اندازه را علامت بزنید.

 

قطعات را برش دهید. برای انجام درست برش، از آلودگی پارچه قدیمی استفاده کنید. دقت داشته باشید که حداقل 5/1 فضای اضافه قرار دهید.

 

چگونه مبلمان را روکش کنیم؟

 

قطعات را به هم سنجاق کنید. قبل از انجام دوخت باید اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات اندازه درستی دارند. پارچه را مقایسه کرده و تنظیمات لازمه را اجرا کنید.

 

قطعات را وصل کنید. بهتر است این کار را با استفاده از چرخ خیاطی انجام دهید. با دقت کار را انجام دهید و دوخت را به صورت مستقیم به انجام برسانید.

 

آیا می توان روکشی که خود دوخته ایم را بشوییم؟ بله! با این که بهتر است شستشو و تمیزکاری نقطه ای با دست انجام شود، اما می توان بسیاری از روکش ها را درون ماشین لباسشویی شست. پیشنهاد می کنیم برای شستشوی روکش ها از آب سرد استفاده کرده و برای خشک شدن آن را در معرض هوای سرد قرار دهید تا شکل پارچه تغییر نکند.

 

چگونه مبلمان خود را با پارچه روکش کنیم: روکشی بدون نیاز به دوخت!

اگر می خواهید مبلمان خود را روکش کنید اما، در استفاده از چرخ خیاطی تازه کار هستید، می توانید از این راهنمای ساده پیروی کنید:

پارچه مورد نظر را انتخاب کنید. پارچه ای جدید خریداری کرده و یا پارچه ای قدیمی خود را انتخاب نمایید.

پارچه انتخاب شده را روی مبل قرار دهید. حال پارچه را برش دهید تا مطمئن شوید تمام بخش های آن نظیر دسته ها، کناره ها پشت سر و کوسن ها پوشش داده می شوند.

 

قطعه به قطعه را برش دهید. برای محکم کردن پارچه در درزها مقدار بیشتری از آن را قرار دهید.

 

چگونه مبلمان را روکش کنیم؟

از پشت مبل شروع کنید. کوسن ها را جدا کرده و پارچه را در قسمت پشتی مبل محکم نمایید.

 

سپس بخش نشیمن را پوشش دهید. پارچه را میان درزها محکم کنید، کوسن ها را برداشته و پارچه را کامل روی مبل بگذارید.

 

در اینجا، به دسته ها برسید. آخرین قطعه پارچه را روی دسته ها قرار دهید و اجازه دهید تا روی زمین برسد.

 

اطمینان حاصل کنید که هیچ اثری از پارچه قدیمی باقی نمانده باشد. زمانی که تمام پارچه را محکم کردید، باید اطمینان حاصل کنید اندازه روکش جدید با روکش قدیمی کاملا یکی است.

 

نگرانید که محکم کردن پارچه کافی نباشد؟ می توانید با استفاده از منگنه پارچه را محکم کنید. اگر نگران شستشوی پارچه ها هستید پس از وسیله ای قابل باز شدن مانند چسب استفاده کنید تا روکش مبل خود را محکم نمایید.

 

روکشی بدون نیاز به خیاطی می خواهید که نیازی به برش نداشته باشد؟ اگر نمی خواهید روکش خود را بسازید، می توانید ملافه ای خریداری کنید. تنها کاری که باید بکنید این است مبل خود را اندازه گیری کرده و یک ملافه سفارش دهید.

 

حال، برای تهیه روکش های بدون نیاز به دوخت که شستشوی راحتی نیز دارند تمام موارد مورد نیاز را می دانید و می توانید به مبل قدیمی و کهنه خود ظاهری تازه بدهید که با خانه تان همخوان باشد.

برچسب‌ها: