کاربرد ساندویچ پانل سقفی

مجموعه : دانش و فناوری
کاربرد ساندویچ پانل سقفی

از ساندویچ پانل‌های سقفی به منظور پوشش سقف‌های سوله‌های صنعتی، كشاورزی، انبارها،‌ کارخانجات و دیگر سقف‌ها استفاده می‌شود.

 

ساندویچ پانل سقفی علاوه بر پوشش سقف و آب بند نمودن آن باعث ایجاد عایق حرارتی و برودتی شده و سهولت در اجرا و نصب آسان و از همه مهمتر زمان کم در اجرای این محصول باعث شده که توجه بسیاری از کارخانجات‌، شرکت‌ها و مدیران آنها را به خود جلب نماید.ساندویچ پانل‌های سقفی میبایست به گونه‌ای طراحی و تولید شوند تا در مقابل عوامل مختلفی از جمله نور خورشید، برف و باران، رطوبت و شرایط خاص جوی مقاوم باشند.

 

از آنجا كه ساندویچ پانل‌های سقفی با ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین، بهترین راهکار برای مدیریت انرژی در فضا های بسته می‌باشند یكی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب نوع و ضخامت آن‌ها، شرایط آب و هوایی منطقه‌ای است.با پیشرفت تكنولوژی، امكان تولید ساندویچ پانل در رنگ‌های مختلف فراهم شده كه به زیبایی سازه‌ها، كمك شایانی نموده است و باعث شده كه این محصول مورد استقبال مهندسین معمار قرار بگیرد.

 

در شرکت دنیای ماموت ساندویچ پانل‌های سقفی با طرح شادولاین ذوزنقه‌ای در سطح ورق بیرونی تولید می‌گردند، همچنین این شرکت تنها تولیدکننده ساندویچ پانل‌های سقفی با قابلیت ایجاد اورلپ چپ و راست می‌باشد.عرض ثابت ساندویچ پانل‌های سقفی 07/1 متر و عرض مفید 1 متر می‌باشد. همپوشانی عالی این نوع ساندویچ پانل‌های دنیای ماموت به گونه‌ای است كه باعث آب بندی كامل و زیبایی سطح سازه می‌گردد.

 

راهنمای خرید ساندویچ پانل‌های سقفی

این ساندویچ پانل‌ها باید به‌ گونه‌ای طراحی و تولید شوند تا در مقابل عوامل مختلفی از جمله نور خورشید، برف و باران، رطوبت و شرایط خاص جوی، به مقدار کافی مقاوم باشند. ساندویچ پانل‌ها ی سقفی با ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین، یکی از بهترین راهکارها برای مدیریت انرژی در فضاهای بسته هستند. یكی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب نوع و ضخامت آن‌ها، شرایط آب و هوایی منطقه‌ای است که باید از این پانل‌ها استفاده شود.

 

طرح ساندویچ پانل‌های سقفی

ساندویچ پانل‌های سقفی در طرح‌های مختلفی از جمله کرکره‌ای، طرح سفال، طرح ذوزنقه‌ای و شادولاین طراحی و تولید می‌شوند.

 

عایق حرارتی ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل‌های سقفی با ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین، بهترین راهکار برای مدیریت انرژی در فضاهای بسته هستند؛ به همین دلیل به منظور بهترین انتخاب لازم است كه شرایط آب و هوایی منطقه را برای چگونگی پوشش سازه خود در نظر بگیرید. از آنجایی كه مقاومت، استحكام و طول عمر یك ساندویچ پانل از ویژگی‌هایی هستند كه در ساندویچ پانل‌های سقفی حائز اهمیت هستند، خیلی مهم است كه از چه نوع مواد اولیه‌ای در ساخت آن استفاده می‌شود.

کاربرد ساندویچ پانل سقفی

لایه‌های ساندویچ پانل‌ سقفی

ساندویچ پانل‌های سقفی همانند پانل‌های دیواری از ۳ لایه تشكیل می‌شود:

لایه داخلی كه می‌تواند از جنس ورق‌هایی با پوشش آلوزینك، گالوانیزه، آلومینیوم، پلاستیسول و یا استیل باشد.

لایه میانی كه جنس آن از فوم پلی اورتان است ولی در برخی موارد می‌تواند از جنس فوم EPS و یا پشم سنگ نیز باشد.

لایه خارجی كه مانند لایه داخلی می‌تواند از جنس ورق‌هایی با پوشش آلوزینك، گالوانیزه، آلومینیوم، پلاستیسول و یا استیل باشد.

 

انواع ورق ساندویچ پانل سقفی

همانطور كه گفته شد لایه داخلی و خارجی هر ساندویچ پانل میتواند از جنس گالوانیزه، آلوزینك، آلومینیوم، پلاستیسول و یا استیل باشند. اینكه هر یك از این لایه‌ها از چه جنسی باشند رابطه مستقیم با كیفیت و طول عمر مفید ساندویچ پانل دارد.

 

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه از جمله محبوب‌ترین و رایج‌ترین ورق‌ها برای ساخت یك ساندویچ پانل محسوب می‌شود كه به دلیل مقاومت بالایی كه در مقابل زنگ‌زدگی و خوردگی دارد مورد توجه بسیاری از سازندگان است.

 

ورق آلوزینك

لازم است برای افزایش مقاومت ساندویچ پانل در مقابل رطوبت و شرایط اقلیمی خاص، پوشش ورق‌ها از جنسی مقاوم‌تر انتخاب شود. یكی از بهترین گزینه‌ها استفاده از ورق با پوشش آلوزینك است كه پوشش آن از تركیب آلومینیوم، روی و سیلیكون تشكیل شده است.

 

ورق آلومینیوم

برخی اوقات شرایط اقلیمی و یا محیطی به گونه‌ای است كه مشاورین تشخیص می‌دهند از ساندویچ پانل‌هایی از جنس آلومنیوم استفاده كنند (مانند داخل سردخانه‌ها و یا محیط‌های بسیار مرطوب). از جمله خصوصیات ورق‌ آلومینیوم وزن پایین و مقاومت بالا در شرایط خاص اقلیمی است، لازم به توضیح است كه قیمت این ساندویچ پانل به واسطه استفاده از ورق آلومینیوم نسبت به سایر ورق‌ها بیشتر است. ساندویچ پانل‌های سقفی دنیای ماموت به واسطه طراحی صحیح در گام‌ها، ‌اورلپ‌ها و استفاده از بهترین متریال كه باعث شده است كه طول عمر ساندویچ پانل‌ها معادل ۱,۵ برابر دیگر ساندویچ پانل‌ها باشد، به عنوان قابل اعتمادترین ساندویچ پانل‌ در كشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

چرا ساندویچ پانل سقفی دنیای ماموت

با پیشرفت تكنولوژی، امكان تولید ساندویچ پانل در رنگ‌های مختلف فراهم شده كه به زیبایی سازه‌ها، كمک شایانی نموده است و باعث شده كه این محصول مورد استقبال مهندسین معمار قرار بگیرد.

 

در شرکت دنیای ماموت ساندویچ پانل‌های سقفی با طرح شادولاین ذوزنقه‌ای در سطح ورق بیرونی تولید می‌گردند، همچنین این شرکت تنها تولیدکننده ساندویچ پانل‌های سقفی با قابلیت ایجاد اورلپ چپ و راست می‌باشد.

 

عرض ثابت ساندویچ پانل‌های سقفی ۱/۰۷ متر و عرض مفید ۱ متر می‌باشد. همپوشانی عالی این نوع ساندویچ پانل‌های ماموت به گونه‌ای است كه باعث آب بندی كامل و زیبایی سطح سازه می‌گردد. برای ورود به سایت دنیای ماموت وارد لینک روبرو شوید: https://mammutworld.com/