کدام هتل های ایران برای سفر خانوادگی مناسبند؟

مجموعه : نکات سفر
کدام هتل های ایران برای سفر خانوادگی مناسبند؟

سفر خانوادگی ویژگی‌هایی دارد که آن را با سایر سفرهای گروهی و انفرادی متمایز می‌کند. زمانی که شما به تنهایی سفر می‌کنید، ناگزیر نیستید که به سلایق افراد مختلف توجه کنید و کارهایی را انجام دهید که رضایت همه را جلب کند. سفرهای گروهی با دوستان و افراد هم سن و سال و هم‌سلیقه نیز دشواری کمتری دارد زیرا مسئولیت کمتر بر دوش شما است و سلایق مشابه، دست شما را در انتخاب هتل و سایر مسائل مربوط به سفر بازتر می‎گذارد. شاید بخواهید برای یک سفر خانوادگی برنامه‌ریزی کنید و می‌خواهید بدانید کدام هتل های ایران برای سفر خانوادگی مناسبند؟ با خواندن مطلب زیر پاسخ پرسش خود را دریابید.

 

هتل های مناسب برای سفرهای خانوادگی با کودکان خردسال

زمانی که در برنامه‎ی سفر شما، کودکان خردسالتان را به همراه دارید، باید هتل خود را به گونه‌ای انتخاب کنید تا امکانات بیشتری داشته باشد. از آن جایی که کودکان خردسال از نوزاد گرفته تا کودکان نوپا ممکن است خودشان را کثیف کنند، داشتن سرویس بهداشتی مناسب در اتاق، یکی از عواملی است که باید مد نظر قرار دهید. در این صورت هر زمان که ناگزیر به شستن و حمام کردن فرزند دلبند خود بشوید، از یک سرویس بهداشتی تمیز و راحت استفاده خواهید کرد.

 

هم‌چنین اگر با نوزاد خود سفر می‌کنید، بهتر است هتلی را انتخاب کنید که حتما چای‌ساز در اتاق داشته باشد زیرا ممکن است که در هر ساعتی از روز به آب جوشیده برای درست کردن قنداق یا شیر نیاز داشته باشید. از آن جایی که باید همیشه برای کودکان مواد غذایی سالم و متنوع را در اختیار داشت، داشتن یخچال در اتاق، از نکات مهم دیگری است که باید مد نظر قرار دهید. اگر قصد رزرو هتل مشهد را دارید، می‌توانید با بررسی امکانات هتل‌های مختلف در جاهای مختلف این شهر، بهترین و مناسب‌ترین هتل برای اقامت با کودکان و خردسالان را پیدا کنید.

 

هنگام سفر با افراد مسن چه هتل هایی را انتخاب کنیم؟

زمانی که با افراد مسن به سفر می‌رویم، باید به نیازهای این گروه سنی توجه نماییم. اکثر افراد مسن قادر نیستند به راحتی از پله‌ها بالا و پایین بروند و باید امکانات لازم در اتاق آنها وجود داشته باشد. بنابراین باید هنگام انتخاب هتل در سفر خانوادگی با افراد مسن، حتما دقت کرد که آیا هتل دارای آسانسور هست و یا خیر؟ آیا ورودی هتل دارای پله است و در صورتی که پاسخ مثبت است، آیا در کنار پله رمپ‌ یا سراشیبی ملایمی دارد که به جای پله از آنها بالا یا پایین رفت؟ امکانات اتاق‌ها چگونه است؟ آیا سرویس بهداشتی فرنگی دارد و سیستم حمام و روشویی آن چگونه است؟ رستوران‌های آن چه غذاهایی را سرو می‌کنند؟

 

اگر قصد رزرو هتل تهران در سفر با افراد مسن را دارید، باید یک نکته‏ی مهم دیگر را نیز مد نظر قرار دهید و آن میزان آلودگی هوا در منطقه‌ای است که می‌خواهید اقامت کنید. با توجه به این که میزان حساسیت افراد مسن نسبت به آلودگی هوا بیشتر از جوان‌ترها هست، زمانی که برای سفر با افراد مسن در تهران هتل رزرو می‌کنید، سعی کنید، مناطق خوش آب‌وهوا با میزان آلودگی کمتر را انتخاب کنید.

 

کدام هتل های ایران برای سفر خانوادگی مناسبند؟

هتل های مناسب برای ماه عسل را بشناسیم

ماه عسل یک نوع سفر خانوادگی جذاب و منحصربه‌فرد است که شاید یک بار در زندگی هر کسی اتفاق بیفتد. از این رو رزرو هتل برای ماه عسل باید با دقت و حساسیت بیشتری انجام شود. اگر قصد رفتن به ماه عسل را دارید و در این فکر هستید که کدام هتل ایران را برای این سفر خانوادگی که احتمالا نخستین سفر با همسرتان است، انتخاب کنید، به میزان ستاره‎های هتل و دنج بودن فضای آن توجه بیشتری کنید.

 

ماه عسل سفری تکرارنشدنی است بنابراین در انتخاب هتل برای این سفر ویژه، کمتر اقتصادی باشید و سعی کنید جایی را انتخاب کنید که این سفر را به خاطره‌انگیزترین روزهای عمرتان تبدیل کند. زمانی که شما در یک هتل دنج با خدمات و سرویس‌دهی مناسب اقامت دارید، فرصت خلوت کردن با همسرتان را خواهید داشت. شما می‌توانید در حال‌وهوایی عاشقانه، برای روزهای آینده‌ی عمرتان برنامه‌ریزی کنید. بهتر است محیط هتل و فضای اطرافش، رستوران‌ها و کافه‌های آن امکان ایجاد حس‌وحال رمانتیک را برای شما فراهم کند.

 

هتل های مناسب برای نوجوانان در سفر

نوجوانان دارای انرژی فراوانی هستند که اگر آنها را به درستی صرف نکنند، بیقرار شده و سفر شما را پر از تنش و دردسر می‌کنند. زمانی که با نوجوانان خود سفر می‌کنید، باید در جستجوی یک هتل دارای امکانات تفریحی باشید که نوجوانانتان در ساعات استراحت شما بتوانند در آنها وقت بگذرانند. بعضی از هتل‌ها، به ویژه هتل‌های چهار و پنج ستاره، دارای مراکز بازی، باشگاه، استخر و مراکز تفریحی دیگری هستند که امکان ایجاد ساعاتی خوش برای نوجوانان را فراهم می‌کنند.

 

هم‌چنین شما می‌توانید با بررسی محوطه‌ی اطراف و نزدیک هتل، جاهای تفریحی مانند شهربازی‌ها، پارک‌های آبی، گیم‌نت‌ها و…. مناسب برای نوجوانان را که در فاصله‌ی کمی از محل اقامت شما قرار دارند، پیدا کنید. این مکان‌های تفریحی نزدیک، می‌توانند جاهایی مناسب برای صرف اوقات فراغت فرزندان نوجوان شما باشند. جاهایی که نوجوانان بتوانند بدون نیاز به بزرگسالان و کمک ایشان، خودشان به آنجا رفته و ساعات خوشی را برای خود رقم بزنند.

 

در انتخاب هتل هنگام سفر خانوادگی با افراد ناتوان و کم توان به چه نکاتی توجه کنیم؟

ممکن است افرادی با ناتوانایی‌های رفتاری و حرکتی در هر خانواده‌ای وجود داشته باشد. زمانی که قصد سفر با این افراد داریم باید چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم. هنگامی که قصد انتخاب هتل با این افراد را داریم، باید نخست نوع ناتوانی همسفرمان را در نظر بگیریم. اگر فرد مورد نظر روی ویلچر است، باید حتماً هتلی را انتخاب کنیم که دارای رمپ، یا سراشیبی در کنار پله‌ها باشد، دستشویی فرنگی داشته باشد و امکان رفت‌و‌آمد با ویلچر در محیط هتل آسان باشد.

اگر با افراد نابینا و ناشنوا سفر می‌کنیم و نیاز به خدمات ویژه‌ای از پذیرش هتل داریم، باید پیش از سفر و هنگام رزرو هتل، با آنها در میان گذاشته و امکانات را جویا شویم. به عنوان مثال اگر نیاز به اتاقی دنج و کم سروصدا داریم، باید حتما با بیان شرایط ویژه‌ی مسافرمان، از آنها تقاضای اتاقی با نیازهای خاص خود را بنماییم.

کدام هتل های ایران برای سفر خانوادگی مناسبند؟

اگر به صورت گروهی و خانوادگی سفر می‌کنیم

ممکن است سفر خانوادگی ما به صورت گروهی باشد بدین صورت که چند خانواده با هم به سفر برویم و بخواهیم همگی با هم و در کنار هم باشیم. در این صورت می‌توانیم به هتل‌هایی با اتاق‌های کانکتد (connected room) برویم که در حقیقت دو اتاق تودرتو با هم هستند و ارتباط دو اتاق باعث می‌شود که اعضای گروه راحت‌تر در کنار هم باشند.

یکی دیگر از گزینه‌های ممکن اجاره‌ی سوئیت در هتل‌ها است، در این صورت می‌توان تعداد افراد بیشتری در یک مکان گرد هم بیایند و یک سفر گروهی خاطره‌انگیز و جذاب داشته باشند.