کفش‌های ضروری که باید در کمد هر خانمی باشد

مجموعه : مدل کفش
کفش‌های ضروری که باید در کمد هر خانمی باشد

کفش‌های ضروری کمد هر خانمی تا حدودی به سبک زندگی و موقعیت‌های مختلفی که در آن‌ها حضور پیدا ‌می‌کند، بستگی دارد. اما به طور کلی، ‌می‌توان تعدادی کفش را به عنوان آیتم‌های ضروری در نظر گرفت که هر خانمی باید در کمد خود داشته باشد. کفش‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر استایل، نقشی کلیدی در تکمیل ظاهر و شخصیت هر فرد ایفا ‌می‌کنند. در این مطلب کفش‌هایی که باید به عنوان یک خانم در کمد خود داشته باشید را بیان خواهیم کرد.

 

تاثیر کفش بر استایل

کفش یکی از تاثیزگذارترین اجزای استایل است و انتخاب کفش مناسب با لباس، تناسب و‌هارمونی زیبایی در استایل ایجاد ‌می‌کند. تنوع رنگ و طرح در کفش‌ها، امکان ست کردن با انواع لباس‌ها و ایجاد استایل‌های مختلف را فراهم ‌می‌کند و البته ممکن است شما را گمراه هم بکند. اگر قد خیلی بلندی دارید، انتخاب کفش با پاشنه مناسب ‌می‌تواند در تناسب شما تاثیرگذار باشد. همچنین به یاد داشته باشید که استفاده از کفش‌های باکیفیت و مرغوب، ظاهری آراسته و شیک به ارمغان ‌می‌آورد.

 

تاثیر کفش بر شخصیت

انتخاب کفش‌های شیک و مناسب، اعتماد به نفس و حس خوشایندی در فرد ایجاد ‌می‌کند و رفتار را هم تا حد زیادی تحت تاثیر قرار خواهد داد. اگر باور ندارید سعی کنید به یاد بیاورید که آخرین بار کی با یک کفش مجلسی مسابقه دو گذاشته‌اید یا به خرید روزمره رفته‌اید؟ برای همین برخی بر این باورند که نوع و مدل کفش ‌می‌تواند تا حدی نشان دهنده سلیقه و شخصیت فرد باشد. به همین خاطر باید در انتخاب کفش دقت زیادی به خرج دهید.

 

نکاتی برای انتخاب کفش مناسب

انتخاب کفش متناسب با موقعیت و مکان استفاده، از اهمیت بالایی برخوردار است. راحتی و سلامت پا باید در اولویت انتخاب کفش قرار داشته باشد. کفش‌هایی که از برندهای معتبر ارائه می‌شوند معمولا بهتر هستند چراکه استفاده از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت در ساخت کفش، راحتی، طول عمر و زیبایی آن را تضمین ‌می‌کند. حین خرید کفش بهتر است که به هماهنگی مدل و رنگ کفش با لباس‌های خود توجه داشته باشید.

 

اگر هنگام خرید کفش حس کردید که کفش بیش از حد به پای شما فشار وارد می‌کند و در راه رفتن با آن سختی زیادی دارید، بهتر است به فکر یک کفش بزرگ‌تر باشید. یادتان باشد که ظاهر کفش را فدای راحتی آن نکنید تا پا و کمر شما آسیب نبیند. چراکه پا قلب دوم است و اکثر فعالیت‌های ما به آن وابسته است.

 

کفش‌هایی که باید داشته باشید

برخی کفش‌ها هستند که در هر موقعیتی و با هر لباسی ست ‌می‌شوند و باید حداقل یک جفت از آن مدل‌ها داشته باشید تا در شرایط خاص مجبور نباشید فوری و بی دقت کفش خریداری کنید. در این بخش از مقاله سعی داریم تا این مدل کفش‌ها را به شما معرفی کنیم.

 

کفش پاشنه بلند مشکی

یک جفت کفش پاشنه بلند مجلسی با پاشنه مناسب (نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه) برای موقعیت‌های رسمی و مهمانی‌ها بسیار کاربردی است. این مدل کفش با انواع لباس‌ها ست ‌می‌شود و ظاهری شیک و مجلسی به شما ‌می‌دهد. شما ‌می‌توانید از این کفش (در صورتی که ساده باشد) در جلسات نیمه رسمی هم استفاده کنید و بدرخشید.

کفش اسپرت سفید

کفش‌های اسپرت سفید از جمله کفش‌های پرکاربرد و محبوب هستند که ‌می‌توان از آن‌ها برای فعالیت‌های روزمره، پیاده‌روی، ورزش و حتی ست کردن با لباس‌های کژوال و ساده استفاده کرد. حتی برای جلسات کاری غیر رسمی هم ‌می‌توانید از این کفش استفاده کنید و استایلی عالی داشته باشید. اما یکی عیب‌های این مدل کفش این است که به راحتی کثیف می‌شود.

 

کفش پیاده روی

برخی افراد کفش ورزشی را با کفش پیاده روی اشتباه می‌گیرند اما واقعیت این است که این دو تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. داشتن یک کفش پیاده روی برای پیاده روی روزانه یا خریدهای روزمره یک انتخاب عالی است که از پای شما محافظت می‌کند و راحتی را به شما هدیه خواهد کرد. این کفش‌ها عموما وزن سبک و ظاهر ساده‌ای دارند و بسیار راحت هستند که باعث می‌شود بخواهید همیشه آن‌ها را به پا کنید و لذت ببرید.

 

صندل تابستانی

در فصل تابستان، استفاده از صندل‌های خنک و راحت ضروری است. ‌می‌توانید از صندل‌های تخت یا لژدار در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف استفاده کنید و آن‌ها را با لباس‌های تابستانی خود ست کنید. صندل‌ها به پا زیبایی ‌می‌بخشند و اجازه ‌می‌دهند که بتوانید از لاک ناخن پا هم برای تکمیل استایل خود استفاده کنید. شما می‌توانید صندل زنانه را با انواع شلوار، شلوارک و دامن ست کنید و استایل خاص تابستانی داشته باشید.

 

کفش کالج یا لوفر

کفش‌های کالج یا لوفر، کفش‌های بدون پاشنه و بند هستند که برای موقعیت‌های نیمه رسمی و روزمره مناسب ‌می‌باشند. این مدل کفش‌ها با انواع شلوار، دامن و پیراهن ست ‌می‌شوند و ظاهری شیک و راحت به شما ‌می‌دهند. کفش کالج زنانه انواع متنوع و زیادی دارد که به راحتی ‌می‌توانید با لباس‌های خود ست کنید و یک استایل کژوال بسیار راحت داشته باشید.

نیم بوت

نیم بوت‌ها یکی از محبوب‌ترین کفش‌های زمستانی و برای فصل‌های سرد سال مناسب هستند. شما ‌می‌توانید از آن‌ها با انواع شلوار و دامن استفاده کنید و استایل‌های مختلفی بسازید. نیم بوت‌ها در مدل‌های مختلفی مانند لژدار، پاشنه بلند و بدون پاشنه موجود هستند که ‌می‌توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.

تنها لازم است توجه کنید که آج نیم بوت باید زیاد باشد تا در سطوح خیس و لغزنده فصل پاییز و زمستان تعادل شما را روی زمین حفظ کند و از لیز خوردن شما جلوگیری کند.

 

سخن پایانی

کفش‌ها اهمیت زیادی دارند. آن‌ها علاوه بر این که استایل شما را ‌می‌سازند به شما کمک ‌می‌کنند طولانی‌تر و بدون احساس در و آزار راه بروید و فعالیت کنید. درواقع ‌می‌توان گفت که تمام فعالیت‌های بیرون ما به کفش خوب وابسته است. از آن جا که کفش در استایل تاثیر زیادی دارد انتخاب مدل هم مهم است و برخی از مدل‌ها را باید حتما حداقل یک جفت در کمدتان داشته باشید.

حال که مدل‌های کفش را به شما گفتیم، نوبت این است که با توجه به استایل خودتان از میان تنوع بالای هر مدل انتخاب کنید و برای استایل کردن با آن حاضر شوید.