8 ایده جذاب برای طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب

8 ایده جذاب برای طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب

یک اتاق خواب بدون کمد دیواری را در ذهن خود تصور کنید. در چنین شرایطی لباس‌ها، رختخواب‌ها، شال، جوراب و هر وسیله کوچک و بزرگی گوشه و کنار اتاق پراکنده می‌شوند. حتی تصور چنین اتاقی هم فاجعه است.

 

کمد دیواری‌ها مهم‌ترین و کاربردی‌ترین وسیله موجود در اتاق خواب هستند. نحوه چیدمان وسایل و طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب بسیار مهم است. شما با توجه به چند نکته و ایده کاربردی می‌توانید به بهترین شکل وسایل خود را داخل کمد قرار دهید. در این مطلب چند ایده برای طراحی داخل کمد دیواری را بررسی خواهیم کرد.

 

1. لیست کاملی از وسایل اتاق خواب تهیه کنید؛ مدل کمد دیواری چند منظوره

بعضی افراد همه وسایل ریز و درشت را بدون هیچ نظم و ترتیبی داخل کمد لباس قرار می‌دهند. به این ترتیب همه قفسه‌ها، کشوها و طبقه‌های داخل کمد پر از وسایل مختلف می‌شود. در چنین شرایطی کافی است فرد مورد نظر بخواهد یک لباس، کفش یا وسیله خاص را از داخل کمد پیدا کند. مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا لباس مورد نظر، چروک و نامرتب پیدا شود. بقیه وسایل هم دوباره با وضع بدتری داخل کمد قرار می‌گیرند.

اگر می‌خواهید در چنین دامی گرفتار نشوید باید لیست کاملی از وسایلی که قرار است داخل کمد بگذارید، تهیه کنید. سپس لوازم اضافی را دور بریزید و باقی را به‌طور دسته‌بندی شده و به‌صورت مجزا در بخش‌های مختلف کمد قرار دهید.

 

2.   لباس‌ها و وسایل باید برحسب اندازه داخل کمد قرار گیرند؛ کمد دیواری جدید اتاق خواب

هر کمدی برای قرار دادن هر وسیله‌ای مناسب نیست. مثلا ابعاد کمد لباس دخترانه و طراحی داخلی آن با اندازه‌های کمد رختخواب کاملا متفاوت است. بنابراین بهتر است لوازم و لباس‌ها را برحسب سایز و اندازه از هم تفکیک کنید و برای هر کدام جای مناسب آن را در نظر بگیرید.

 

کمد لباس مردانه باید حداقل 60 سانتی‌متر عمق و 110 سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد. کت‌وشلوارها در فضایی به این ابعاد به راحتی جا می‌گیرند و شانه‌های کت به دیواره‌ها برخورد نمی‌کند. برای کمد دیواری زنانه هم عمق 40 تا 50 سانتی‌متر کافی به نظر می‌رسد. البته برای کمد لباس زنانه باید ارتفاع بیشتری در نظر بگیرید. چون پیراهن‌ها و مانتوهای خانم‌ها بلندتر هستند و ارتفاع بیشتری نیاز دارند. دانستن این نکته‌ها به طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب کمک می‌کند.

 

بهتر است 40 سانت فضای پایین کمد هم به کشوها و همین‌طور قفسه کفش‌ها اختصاص داشته باشد. کمد دیواری زنانه به تعداد قفسه و کشوهای بیشتری نیاز دارد.

 

8 ایده جذاب برای طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب

3. نقش نظم‌دهنده‌ها و اکسسوری‌ها را دست کم نگیرید؛ کمد دیواری اتاق خواب 12 متری

انواع اکسسوری و نظم دهنده کمد بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید به کار شما می‌آیند. طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب به کمک این وسایل بسیار راحت‌تر و کاربردی‌تر خواهد بود. نظم‌دهنده‌ها به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند:

 

سبدهای ساده یا ریلی داخل کمد برای جا دادن جوراب‌ها، کش‌موها و کراوات و لباس زیر

اکسسوری‌های مخصوص آویزان کردن شال، روسری و کراوات

اکسسوری‌های ریلی یا ساده برای قرار گرفتن شلوارها و پیراهن‌های تاشده

جعبه‌های کوچک برای نگهداری وسایل متنوع مثل برس، کلیدها، کیف‌پول، سشوار و زیورآلات

 

استفاده از این اکسسوری‌های جانبی، به شما برای دسترسی آسان به لوازم و لباس‌های مختلف کمک می‌کند. به‌علاوه سبدها و ریل‌ها باعث می‌شوند کمد شما همیشه مرتب و تمیز بماند.

 

4. انواع کمد ریلی؛ کمد دیواری جادار برای اتاق کوچک

این روزها خیلی‌ها در خانه‌هایی با متراژ کم همراه با اتاق خواب‌های کوچک زندگی می‌کنند. طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب کوچک بسیار مهم است. کمدهایی با درب‌های لولایی برای این اتاق‌ها مناسب نیستند.

 

اگر اتاق خواب منزل شما کوچک و جمع‌وجور است از کمدهای ریلی و همین‌طور تختخواب‌های تاشو استفاده کنید. کمدهای ریلی با فضای طبقه‌بندی‌ شده و انواع اکسسوری‌ها، بیشترین مقدار وسایل و لباس را داخل خود جا می‌دهند. از طرفی تختخواب‌های تاشو هم به کشو و کمدهای مجهز هستند که بیشتر از آن‌چه فکر کنید به کار شما می‌آیند. به‌علاوه استفاده از کمدهایی با درب‌های آینه‌ای و شیشه‌ای هم به زیباتر و بزرگ‌تر نشان دادن اتاق خواب کوچک شما کمک می‌کند.

 

5. نورپردازی مخفی داخل کمد؛ طراحی داخل کمد دیواری برای رختخواب و لباس

ایده‌های مختلفی برای طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب وجود دارد. یکی از بهترین این ایده‌ها استفاده از نورپردازی است. کمد شما با نورپردازی مخصوص، بسیار زیبا و منحصربه‌فرد می‌شود.

 

از طرفی این کار باعث می‌شود اتاق خواب و کمد شما بزرگ‌تر به نظر برسد. به‌علاوه نورپردازی کمک می‌کند لباس‌ها و وسایل داخل کمد بهتر دیده شوند و برای پیدا کردن لوازم مورد نظر خود به مشکل برنخورید.

 

8 ایده جذاب برای طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب

6. وسایل مشابه را کنار هم قرار دهید؛ بهترین طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب

چوب لباسی، قفسه، سبد و اکسسوری به تعداد کافی تهیه کنید. سپس وسایل مشابه را داخل آن‌ها و مجزا از هم قرار دهید. مثلا بهتر است همه شال و روسری‌ها روی یک آویز مخصوص کنار هم قرار گیرند یا همه جوراب‌ها و دستکش‌ها هم داخل یک سبد باشند. در این‌صورت هم لوازم مختلف جای کمتری اشغال می‌کنند و هم موقع پیدا کردن یک وسیله خاص با مشکل مواجه نخواهید شد.

 

7. استفاده از رنگ‌های شاد و قفسه‌های متعدد؛ طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب دخترانه

برای طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب دخترانه باید به چند نکته توجه کنید. وسایل و لوازم ریز در اتاق دخترها بیشتر به چشم می‌خورد. به‌علاوه در بسیاری از مواقع رنگ‌های مورد علاقه دخترها با پسرها متفاوت است. بنابراین هنگام طراحی کمد دیواری اتاق دخترانه باید به این نکته‌ها توجه کنید.

 

استفاده از اکسسوری‌ها و نظم‌دهنده‌ها در اتاق دخترها بسیار ضروری است. بنابراین بهتر است ابتدا وسایل دخترها را به دسته‌های مختلف تقسیم کنید و سپس فکر تهیه اکسسوری مناسب برای هر کدام باشید. اگر اتاق فرزندتان به کتابخانه مجهز نیست، حتما داخل کمد دیواری جایی هم برای قرار دادن کتاب‌ها در نظر بگیرید.

 

8. Closet بهترین گزینه برای طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب پسرانه

پسربچه‌ها حوصله کمتری برای پیدا کردن وسایل داخل کمد و مرتب کردن آن دارند. بنابراین استفاده از کمدهای بدون در برای آن‌ها بهترین انتخاب است. در این‌صورت هم وسایل خود را راحت‌تر طبقه‌بندی و پیدا می‌کنند و هم هزینه تهیه کمد کمتر و به‌صرفه‌تر خواهد بود. استفاده از رنگ‌های شاد و مورد علاقه پسرها را هنگام طراحی کمد دیواری فراموش نکنید.

 

خرید انواع کمد دیواری اتاق خواب با بهترین کیفیت و طراحی از بلج

کمد دیواری‌ها مهم‌ترین و کاربردی‌ترین وسیله موجود در هر اتاق خوابی هستند. تهیه یک کمد جادار و چیدمان درست آن، دکور اتاق خواب شما را زیرورو می‌کند. در این مطلب 8 ایده‌ کاربردی برای طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب به شما معرفی کردیم.

 

با تهیه کمد مناسب، می‌توانید این ایده‌ها را به بهترین شکل اجرا کنید و از چیدمان جدید اتاق خواب لذت ببرید. برای تهیه انواع کمد کوچک و بزرگ با طراحی متنوع روی کمک بلج حساب کنید. انواع کمد دیواری اتاق خواب را در سایت بلج به نشانی bolej.ir ببینید و طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای رسیدن به پاسخ هر سوالی در این مسیر هم می‌توانید با شماره 02153138 تماس بگیرید. در بلج بهترین‌ها در انتظار شما هستند.