گوشی منحصر به فرد و تخیلی که دنیا را متحول می کند + عکس

گوشی منحصر به فرد و تخیلی که دنیا را متحول می کند + عکس

عرضه یک گوشی عجیب و غریب و تخیلی به بازار موبایل ایران

 

شرکتی به نام Turing Robotics Industriesبه تازگی اعلام کرده است که قصد دارد در سال آینده گوشی هوشمندی را تولید کند که مشخصات آن واقعاً غیر قابل باور و تخیلی است. ۱۲ گیگابایت رم و دو پردازنده اسنپدراگون ۸۳۰ تنها دو مورد مشخصات عجیب این گوشی هستند.

 

گاهی اوقات شرکت‌های مختلف خبر از تولید گوشی‌های هوشمندی در آینده می‌دهند که مشخصات آن‌ها مضحک و غیر قابل باور است و به نظر می‌رسد که گزارش تولید چنین گوشی‌هایی توسط افرادی تهیه می‌شود که اصلا با فناوری آشنایی ندارند.

 

به تازگی گزارشی منتشر شده است که طبق آن شرکت Turing Robotics Industries قصد دارد در سال آینده گوشی هوشمندی با نام Turing Phone Cadenza تولید کند که مشخصات آن مضحک و غیر قابل باور به نظر می‌رسد. این شرکت مدعی است که گوشی Cadenza مجهز به دو پردازنده اسنپدراگون ۸۳۰ است.

گوشی منحصر به فرد و تخیلی که دنیا را متحول می کند + عکس

تلفن همراه

 

طبق برنامه‌ریزی‌ها این پردازنده در اوایل سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد؛ اما فهم این مسأله که چرا این گوشی هوشمند به دوعدد پردازنده اسنپدراگون نیاز دارد، کمی دشوار است. شرکت سازنده مدعی است که این گوشی با رم ۱۲ گیگابابیتی عرضه خواهد شد و به دلیل اینکه حداکثر میزان پشتیبانی پردازنده اسنپدراگون ۸۳۰ از حافظه رم، ۸ گیگابایت است، شاید دلیل استفاده از دو پردازنده نیز همین موضوع باشد.

گوشی منحصر به فرد و تخیلی که دنیا را متحول می کند + عکس

عکس موبایل

طراحان Cadenza مدعی هستند که این گوشی از یک دوربین سلفی دوگانه ۲۰ مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود و برای دوربین اصلی آن نیز از یک حسگر ۶۰ مگاپیکسلی iMAX Quad Rear Camera با وضوح ۶K و لنز سه گانه T1.2 استفاده شده است که اگر تاکنون با یک حسگر با دریچه دیافراگم F/1.2 کار نکرده باشید، قدرت این دوربین را حتی نمی‌توانید تصور کنید. همانطور که گفته شد این گوشی قادر است تصاویری با وضوح ۶۰ مگاپیکسل خلق کند و از قابلیت فیلم‌برداری با وضوح ۶K نیز برخوردار خواهد بود. ذخیره‌سازی تصاویر و فیلم‌هایی با چنین وضوحی نیازمند فضای زیادی است و به همین دلیل گوشی Cadenza با یک ترابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از دو کارت حافظه عرضه خواهد شد.

گوشی منحصر به فرد و تخیلی که دنیا را متحول می کند + عکس

موبایل زیبا و تخیلی

 

مشخصات ارتباطی این گوشی نیز تا حدی تخیلی به نظر می‌رسد. این گوشی دارای چهار درگاه حافظه سیم کارت است که همگی آن‌ها از شبکه ۴G پشتیبانی می‌کنند. این گوشی از فناوری ارتباطی WiGig (فناوری جدید WiFi که قابلیت برقراری ارتباط تا سرعت چند گیگابایت بر ثانیه را دارد) نیز پشتیبانی می‌کند. قطعا چنین گوشی هوشمندی باید دارای یک منبع بسیار قوی برای تأمین انرژی باشد. یک منبع ۱۰۰ واتی نیروی این گوشی را تأمین خواهد کرد که شامل یک باتری گرافنی ابرهادی با ظرفیت ۲۴۰۰ میلی آمپر، یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۱۶۰۰ میلی آمپر و یک پیل سوختی هیدروژنی است.

گوشی منحصر به فرد و تخیلی که دنیا را متحول می کند + عکس

عکس موبایل

مشخصات تخیلی و رویایی این گوشی به همین جا ختم نمی‌شود. سیستم عامل این گوشی Swordfish است که بر پایه سیستم عامل Sailfish ساخته خواهد شد و از توانایی‌های فوق‌العاده‌ای همچون یادگیری عمیق، راه‌اندازی شبکه عصبی، پردازش زبان طبیعی و بهره‌گیری از قابلیت differential privacy (جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران بدون نقض حریم خصوصی آن‌ها) برخوردار است. واضح است که این مشخصات کاملا تخیلی و غیر قابل باور هستند. حال باید دید که آیا سال آینده این گوشی رویایی واقعاً عرضه می‌شود یا نه. اگر بخواهیم واقع‌بینانه به این موضوع نگاه کنیم، عرضه چنین گوشی هوشمندی واقعاً بعید به نظر می‌رسد.