ایمپلنت بدون درد و جراحی

مجموعه : پزشکی و سلامت
ایمپلنت بدون درد و جراحی

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

همه عمل جراحی های دندان مقداری درد و التهاب با دارند اما در مورد ایمپلنت دندان این درد عموماً کم بوده و حاصل به دست آمده سبب می گردد التهاب  اغازین  را از یاد می برد . برای عمل جراحی جایگزینی  دندان بیمار را پیش از ابتدا معالجه  بیهوش یا بی حس می گردد سپس دردی حس نمی گردد، در ضمن به کار گیری از شیوه بدون درد کمک بیگیرید .

 

لطفا برای دیدن فیلم توسط دکتر بزرگ روی لینک ایمپلنت  کلیک نمایید.

 

قسمتی که در آن ایمپلنت جایگزین  شده است مقداری درد والتهاب  دارد ، استخوان فک که دندان در آن قرارگرفته  است کمی درد دارد وو همین طور خفره ای که در استخوان فکشکل گرفته  تامدت  یک هفته پس از عملکمی  دردناک می شود که ای ناراحتی در افراد گوناگون بامتوجه شدن  به ویژگی  فیزیکی و سن مریض متفاوت است اما  بیشترین پس از عمل جراحی ایمپلنت دندان اجام می گردد درد عمل جراحی ایمپلنت دندان را با کشیدن دندان یا عصب کشی مساوی می دانند.

ایمپلنت بدون درد و جراحی

دندانها استخوان سازی می کند و ریشه ای طبیعی پیدا می کند. پس از مدتی کوتاه جایگزینی و گذشتن اتفاق می افتد بعد از آن به سرعت قالب گیری انجام می گردد، روکش قرار می گیرد و دندانی طبیعی و زیبا برای مریض قرار می گیرد .

 

پس از گذاشتن  این فرایند همه ی سختی  که پس از بیرون اوردن  دندان برای مریض  ایجاد کرده برطرف می کند . مانند  مشکلاتی مثل :1-کمبود اعتماد به نفس 2- کاهش توانایی در ارتباطات اجتماعی که براز بین رفتن زیبایی مریض  به وجود آمده موثر  بود است

 

این دندان هایی که صدمه  دیده اند و رنگ طبیعی آن ها ازبین  رفته است  ازراه روکش های کامل  سرامیک به نام زیرکونیا جایگزین  می گردد لابراتوار حرفه ای که موجود است روکش تماما  طبیعی برای این دندان ساخته می گردد که روی دندان مریض گذاشته می شود و سلامتی  تمام را برای مریض  ایجاد می کند

 

پر اهمیت ترین  نکنه  موارد های گفته شده بودن  دکتری توانا  و مسلط به همه ی  تکنیک های انتخاب، تشخیص و نصب مرتبط  به ایمپلنت است.

 

سوال بعدی که ذهن گروه دیگر از اباب رجوع را درگیر کرده است مرتبط به معترض بودن نسبت به از فاصله بین دندان ها، کجی آن ها و رنگ غیر طبیعی دندان ها است. این افراد به دوصورت مورد معالجه قرار می گیرند.

 

اولین صورت،مصرف کردن از لمینت های پرسلن سرامیک است که در آن یک لایه بسیار  نازک لابراتواری بر رویسطح  دندان ها گذاشته می شود و به وسیله  لابراتوار مناسب  که با دندانپزشک هماهنگ است، تولید می شوند وبر روی سطح دندان های اسیب دیده گذاشته می شود. در نتیجه دندان ها صورتی زیبا و جذاب می گیرند و چهره فرد تماما متفاوت  می شود.

 

ولی در دندان هایی که آسیب دیدگی زیادی دارند از شیوه  دیگری برای لمینت مورد  استفادهقرار می گیرد. در این شیوه از روکشی کامل سرامیک به نام زیرکونیا مصرف می شود.

 

در مدلی دیگر ازمریض ها  هم که سختی ویژه در دندان هایشان ندارند و فقط برای ترمیم  شکل دندان ها رجوع  می کنند، از روشی به نام کامپوزیت ونیرمورد  استفاده قرار می گردد که در آن با تکنیک های ویژه ای به یک یک دندان ها شکل داده می شود. علت زیبایی ظاهری افراد زیاد  مشهور مانند بازیگران، خوانندگان، فوتبالیست ها و… استفاده از لمینت است.

ایمپلنت بدون درد و جراحی

قیمت ایمپلنت دندان

از جمله سوالاتی که اغلب افراد درباره ایمپلنت دندان می پرسند قیمت ایمپلنت دندان است.و باید گفت هزینه ایمپلنت با توجه به  اینکه شرایط بیماران متفاوت است در افراد و دندان های مختلف قیمت ایمپلنت نیز متفاوت است.

 

اما علاوه بر شرایط بیماران فاکتورهای دیگری نیز بر قیمت ایمپلنت موثر است مثل برند ایمپلنت و ایمپلنت هایی که کیفیت پایین تر دارند مثل ایمپلنت های چینی و پاکستانی  ارزان تر از برندهای دیگر است.از دیگر فاکتورهایی که بر هزینه نهایی ایمپلنت موثر است درمان های تکمیلی است .

 

برای مثال افرادی که استخوان فک آن ها تحلیل رفته و نیاز به پیوند استخوان دارند و افرادی که پوکی استخوان دارند و افرادی که نیاز به درمان لیفت سینوس دارند هزینه  ایمپلنت در چنین مواقعی بیشتر می شود.

 

در افرادی که استخوان فک آن ها تحلیل رفته قبل از کاشت ایمپلنت  باید  استخوان فک آن ها ترمیم شده و پیوند استخوان انجام شود و هزینه استخوان مورد نیاز برای درمان با توجه به منبع  تامین استخوان متفاوت است.

 

از دیگر مواردی که بر قیمت ایمپلنت دندان موثر است تعداد ایمپلنت کاشته شده است  و با توجه به موقعیت کاشت دندان و دندان های مجاور و با توجه به نظر دندانپزشک می توان  از دو ایمپلنت به جای سه ایمپلنت استفاده کرد.

 

و نحوه کاشت ایمپلنت نیز متفاوت است و هزینه متفاوتی دارد.و روش کاشت فوری و روش کاشت در چند مرحله و … از جمله روش هایی است که هر کدام هزینه متفاوتی دارد.

 

علاوه بر تعداد و نحوه کاشت ایمپلنت جنس و کیفیت روکش های دندانی  که برای ایمپلنت ساخته می شوند متفاوت و در نتیجه قیمت آن ها نیز متفاوت است.

 

ایمپلنت بدون درد و جراحی

All on four چیست؟

این تکنیک روشی است که بوسیله قرار دادن ۴ ایمپلنت در هر فک بی دندان می توان کل پروتز یک فک را بر روی این ۴ ایمپلنت سوار کرد.حسن این روش هزینه پایین تر ان است.

علاوه بر این در صورت استحکام اولیه مناسب ایمپلنتها در فک می توان در ظرف مدت چند روز پروتز موقت ثابتی را هم به فرد تحویل داد و یا اینکه در همان روز جراحی پروتز متحرک قدیمی فرد را روی این ۴ ایمپلنت پیچ و ثابت کرد.

 

روش  all on 4 یا al 4 جدید ترین روش برای کاشت ایمپلنت تمام فک است و برای افرادی که  در اثر تصادف  یا بیماری و یا به هر دلیل دیگری دندان های خود را از دست داده اند روش بسیار مناسبی است.این روش جدید جایگزینی برای همه دندان های از دست رفته است که برای هر قوس دندان از ۴ ایمپلنت در هر فک استفاده می شود و نتیجه این روش دائمی است.

 

در این روش ایمپلنت بیشترین ثبات را در استخوان پیدا می کند به دلیل اینکه ایمپلنت با زوایای دقیقی کاشته می شود.در روش all on four با استفاده از حداقل ایمپلنت در یک قوس دندان در مدت چند ساعت همه دندان های یک فک بالا و فک پایین  جایگزین می شود و نتیجه در همان روز مشخص می شود.

 

دندان های مصنوعی  قدیمی که برای جایگزین همه دندان های از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرد روی بافت نرم قرار می گیرد و متحرک و قابل تعویض است اما روش  all on four به صورت دائمی است  و تنها  یک متخصص دندان یا به عبارتی یک متخصص پروتز دندان می تواند آن را بردارد زیرا توسط  پیچ هایی به دقت به ایمپلنت متصل  شده اند.

 

روش all on four  یک روش بسیار عالی برای کسانی است که دندان های خود را به خاطر بیماری لثه و یا پوسیدگی دندان  و یا تصادف از دست داده اند .اگر دندان های خود را از دست داده اید و اعتماد به نفس کافی برای لبخند زدن ندارید نگران نباشید با روش درمانی جدید all on four می توانید لبخند زیبای خود را برگردانید.

 

مزایای روش ایمپلنت all on four:

-نتیجه گیری فوری:

همه مراحل کاشت ایمپلنت برای تمام فک که شامل مراحل کشیدن دندان های آسیب دیده و کاشت ایمپلنت ها و قرار دادن یک ست کامل موقتی است در یک روز انجام می شود و تنها جلسات تنظیم و معاینه در جلسات دیگر انجام می شود.

 

-ظاهر طبیعی:

این ایمپلنت ها از هر جنسی باشند به صورت یکپارچه در دهان ترکیب می شوند و این ایمپلنت ها  ساختار استخوانی فک را حفظ  می کند و صورت را کامل تر و پر تر نشان می دهد و موجب می شود ظاهر صورت جوان تر و زیبا تر به نظر برسد.

 

-عملکرد طبیعی:

دندان های مصنوعی قدیمی که برای جایگزین دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند با مکش در محل خود قرار داده می شوند.اما ایمپلنت دندانی  all on four  پس از طی فرآیند بهبودی دقیقا مانند دندان های طبیعی عمل می کند و می توانید با آن ها مانند دندان های طبیعی هر چیزی را بخورید و بیاشامید.

 

-نتایج دائمی:

پس از کاشت ایمپلنت دندان  all on four باید مانند دندان های طبیعی از آن ها مراقبت کرد و با توجه و مراقبت تا آخر عمر دوام خواهند  داشت و نتیجه کاشت ایمپلنت مادام العمر خواهد بود.

 

-مقرون به صرفه بودن:

در این روش به دلیل اینکه تعداد ایمپلنت های مورد استفاده در آن کم است و همچنین به دلیل اینکه در این روش نیاز به پیوند استخوانی نیست  بسیار مقرون به صرفه است.

 

این روش برای افرادی که به دنبال یک روش دائمی برای جایگزین دندان های از دست رفته هستند روش بسیار مناسبی است .و همچنین این روش برای افرادی که  به دلیل بیماری و یا دیگر مشکلات بافت نرم دارند و نمی توانند از دندان مصنوعی استفاده کنند روش بسیار مناسبی است و همچنین برای افرادی که به دلیل تحلیل رفتن استخوان فک نمی توانند از ایمپلنت عمودی استفاده کنند نیز روش مناسبی است.و به دلیل عملکرد طبیعی آن برای افرادی که به دنبال لبخندی زیبا و داشتن دندان های مشابه دندان های طبیعی هستند روش بسیار مناسبی است.

 

منبع: ایمپلنت